lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Jeg har en voksipose av den gamle sorten, fra 1989/90 mener jeg. Venter nå baby og har funnet fram voksien. Den lukter litt loft, og har noen flekker på som heller ikke lukter spesielt godt. Har vasket trekket, men kan jeg vaske selve dyna? Har kun ull-dyna. Ser at det står på lappen at den skal kun tørr-renses. Ser også av en merkelapp at den har vært på renseriet en gang. Dette er en pose jeg har etter mamma, som har vært brukt til mine søsken. Jeg har også brukt den til mine eldre barn, og den har vært litt lånt bort. Men jeg mener at jeg aldri har vasket den. Noen som har vasket en så gammel pose i maskin? og har det gått bra?
Superdolly Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Hvis du vasker ulldyna, må du regne med at den blir ødelagt. Ulla vil toves og klumpe seg. Jeg hadde forsøkt å sende den til rens, alternativt kjøpt ny dyne (hvis de nye kan brukes i de gamle posene, det vet jeg ikke). Går det ikke med ny dyne i gammelt trekk, hadde jeg kostet på en helt ny pose.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2019 18 minutter siden, Superdolly skrev: Hvis du vasker ulldyna, må du regne med at den blir ødelagt. Ulla vil toves og klumpe seg. Jeg hadde forsøkt å sende den til rens, alternativt kjøpt ny dyne (hvis de nye kan brukes i de gamle posene, det vet jeg ikke). Går det ikke med ny dyne i gammelt trekk, hadde jeg kostet på en helt ny pose. Så kom det selvfølgelig aldri så lite regn mens jeg hadde dyna ute til lufting. Tar sjangsen på å hive den på kald ullprogram i vaskemaskin. Har jo egentlig ingenting å tape på det hvis jeg uansett må kjøpe ny. Tenker at det ikke går med gammelt trekk i ny pose, de nye posene er jo helt annerledes, med fotforlenger mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå