Gå til innhold

Krampe til man får blåmerke? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

(FørsteMå starte med å si at jeg har fått legetime, og jeg er under utredning på sykehus fra før. 

Har en god stund hatt kramper/spasmer i nesten hele kroppen. De varierer i intensitet, men er stort sett vonde. På lørdag fikk jeg derimot en følelse av at noen skjærte meg med kniv fra ankelen og opp til kneet, titta selvfølgelig ned og så at muskelen på siden av leggen beveget seg noe veldig. Fikk stoppet det, men to-tre minutter etterpå dukket det her opp. Noen som har opplevd det samme?

Er ikke varm eller hoven i området, men har vondt. (Ene bildet, det «lyseste» er hvordan det så ut med en gang, ene er nå)

0B37BB5B-F878-4708-8DA0-FA833ED0964D.jpeg

D43DE6AC-43BD-4A7D-8096-2BBE5F81CEC8.jpeg

Anonymkode: 0b7ca...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært borti spasmer/kramper, men jeg vet man kan få blødninger/blåmerker uten ytre påvirkning. Mannen ble skikkelig blå nedover låret pga en strekk, så det er mulig.

Men hvorfor du fikk det vet jeg ikke, går du på blodfortynnende medisiner?

Anonymkode: 0b88a...ca9

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært borti spasmer/kramper, men jeg vet man kan få blødninger/blåmerker uten ytre påvirkning. Mannen ble skikkelig blå nedover låret pga en strekk, så det er mulig.

Men hvorfor du fikk det vet jeg ikke, går du på blodfortynnende medisiner?

Anonymkode: 0b88a...ca9

Takk for svar :) Nei, går ikke på blodfortynnende, ikke opplevd sånn før heller.

Skrevet

Når du får slike blåmerker etter kramper må jo krampene være veldig kraftige?!

Blåmerkene følger helt tydelig de to musklene på utsiden av leggen. Du sier du fikk stoppet krampene, hva gjorde du for å stoppe dem?

Anonymkode: a6697...180

Skrevet

Takk for svar! Vært hos lege, og det har rett og slett vært så hard krampe at blodårer/kar langs muskelen har sprekt. Og ja, krampene er helt vanvittig kraftige og vonde..

For å stoppe må jeg reise meg opp og tøye ut, eller få kjæresten til å hjelpe med det. Tøyer forsiktig, fordi det også gjør vondt, så har ikke forstrukket noe heller. Håper de finner ut av det på neste time hos sykehuset, for det går jo utover nattesøvn og alt 😫

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du får slike blåmerker etter kramper må jo krampene være veldig kraftige?!

Blåmerkene følger helt tydelig de to musklene på utsiden av leggen. Du sier du fikk stoppet krampene, hva gjorde du for å stoppe dem?

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Vært hos lege, og det har rett og slett vært så hard krampe at blodårer/kar langs muskelen har sprekt. Og ja, krampene er helt vanvittig kraftige og vonde..

For å stoppe må jeg reise meg opp og tøye ut, eller få kjæresten til å hjelpe med det. Tøyer forsiktig, fordi det også gjør vondt, så har ikke forstrukket noe heller. Håper de finner ut av det på neste time hos sykehuset, for det går jo utover nattesøvn og alt 😫

Ok, spurte fordi eneste andre årsaken jeg kunne tenke meg, i tillegg til det legen sa, var harde trykk/massasje mot de aktuelle musklene, men det virket liksom ikke helt naturlig det heller med slike kramper.

Har du andre symptomer? Det er jo tydelig at det er noe som ikke stemmer i kroppen din.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok, spurte fordi eneste andre årsaken jeg kunne tenke meg, i tillegg til det legen sa, var harde trykk/massasje mot de aktuelle musklene, men det virket liksom ikke helt naturlig det heller med slike kramper.

Har du andre symptomer? Det er jo tydelig at det er noe som ikke stemmer i kroppen din.

Ah, nei, klarer ikke ta på musklene når de har sånne kramper, er altfor vondt. Ja, mye andre symptomer; nummenhet og krafttap i lemmer, hatt synsnervebetennelse, mye smerter osv osv. De var inne på ms, men nå har de tatt mr av hele sentralnervesystemet uten funn, og spinalprøve som var helt fin (heldigvis). De har også tatt en sånn nerveføringstest som viste at jeg har dårlige nerver i ene beinet, stod noe om nervene fra S1 og S2?! Har veldig hypermobile ledd, så de nevnte Ehler Danlos sist jeg var der, har lest om det, og mye som stemmer. Men man skal jo være forsiktig med googling og selvdiagnostisering 😜

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, nei, klarer ikke ta på musklene når de har sånne kramper, er altfor vondt. Ja, mye andre symptomer; nummenhet og krafttap i lemmer, hatt synsnervebetennelse, mye smerter osv osv. De var inne på ms, men nå har de tatt mr av hele sentralnervesystemet uten funn, og spinalprøve som var helt fin (heldigvis). De har også tatt en sånn nerveføringstest som viste at jeg har dårlige nerver i ene beinet, stod noe om nervene fra S1 og S2?! Har veldig hypermobile ledd, så de nevnte Ehler Danlos sist jeg var der, har lest om det, og mye som stemmer. Men man skal jo være forsiktig med googling og selvdiagnostisering 😜

Det med hypermobile ledd stemmer vel mye med Ehler Danlos, men vet ikke nok om det til å vite om resten stemmer.

Om det ikke er sjekket ut, få dem til å teste deg for alle mineraler, og få med kobber og ceruloplasmin også.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det med hypermobile ledd stemmer vel mye med Ehler Danlos, men vet ikke nok om det til å vite om resten stemmer.

Om det ikke er sjekket ut, få dem til å teste deg for alle mineraler, og få med kobber og ceruloplasmin også.

Nei, det vet ikke jeg heller 😛

Alt er sjekket, og alt er helt fint med tanke på mineraler og vitaminer. De tok «alle» prøver sist jeg var innlagt og fikk da epikrise med alle prøvesvarene med meg hjem, har sjekket alt selv også, og det er helt fint..

Takker så mye for svar og tips :)

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det vet ikke jeg heller 😛

Alt er sjekket, og alt er helt fint med tanke på mineraler og vitaminer. De tok «alle» prøver sist jeg var innlagt og fikk da epikrise med alle prøvesvarene med meg hjem, har sjekket alt selv også, og det er helt fint..

Takker så mye for svar og tips :)

Da er de tingene trolig utelukket i hvert fall. Greit med alt som er utelukket også. Håper de finner raskt ut av det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...