GÃ¥ til innhold

Gravid utenfor livmoren?🙈


Heihalloen

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt mensen 2 juli.. Når den ikke kom tok jeg graviditetstest uka etterpå.. men den va negativ. 

Hadd sist mens 17 juni. Litt uregelmessig. Kan variere fra 15 -29 dager mellom hver gang.. men går aldri over det. (Nå er det 43 dager sia første dag i sist menstruasjon). 

Dagene har no gått.. å nå er jeg 27 dager sen. Hvis jeg går etter at jeg skulle hatt mensen 2 juli som jeg trudd den skulle komme. 

Jeg har tatt flere graviditetstester etter det.. men all har bare en strek. Tenkt kanskje de kunne være for tidlig...

Men så litt for 1,5 uke siden så begynnt jeg få vondt bak i ryggen. Men bare på høyre side. Tenkt kanskje jeg bare sovet rart.. men de forsvinn ikke. Når de er som verst så får jeg å vondt frampå rett under ribbeinet. Å de går fra halebeinet opp til skuldra.

Men som sagt bare tenkt de skulle gå over av seg selv. Men så sa en venninna noe om man kan være gravid utenfor livmoren.

De jeg lurer på er vel; hvis man er gravid utenfor livmoren.. skulle de ikke fortsatt ha visst på en graviditetstest? 

Vært små kvalm, bli fort svimmel hvis jeg reiser meg fort opp, oppblåst mage som kommer å går.. 

Er37år. Å har barn fra før av, men aldri vært borte i at mensen bare slutter å komme uten at jeg faktiskt vært gravid.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sv utenfor livmoren kan i noen tilfeller ikke ha høy nok hcg stigning til at det vises på hcg tester, noen ganger utvikler ikke graviditeten seg som den skal men sitter selv om man ikke aborterer. 

Så det er jo verd å ta en hastetime hos fastlegen, ta noen blodprøver og ev en gyn rekvisisjon for ul. 

Hvorfor mens er forsinket og kroppen har symptomer kan jo være alt fra cyste, tidlig overgangsalder symptomer, stress etc etc. 

Uansett verdt å sjekke opp siden du har litt vondt da 🙂

Anonymkode: d220a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Fått time idag til legen. Satser på at jeg blir litt klokere etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...