Gå til innhold

Alternativ kveldsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av "Kveldsmat-tråden" hvor flertallet ser ut til å være enige om at brødmat passer best til kvelds .

Dersom brød ikke var aktuelt da, i alle fall som "hovedrett" - hva synes du egner seg som kveldsmat?

Anonymkode: 995e9...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men brød er jo aktuelt!

Det sagt, jeg spiser sjelden kveldsmat. Vi spiser sen middag her i huset. Og selv om brød er høyst aktuelt er det mye annet som er godt som et lite måltid. Suppe eller omelett for eksempel. Men om jeg blir invitert til kveldsmat indikerer det at man allerede har spist middag. Og to middager på en dag synes jeg er voldsomt og unødvendig.

Anonymkode: 5fb16...071

Skrevet

Suppe

Grove vafler 

Semulegrøt

Knekkebrød med pålegg

Anonymkode: 0b7e8...3ec

Skrevet

Hvorfor er brød uaktuelt?

Jeg spiser sjelden kveldsmat. Hvis jeg likevel skal ha noe, og "noe" ikke er brød, da kan det hende jeg tar noe yoghurt, en smoothie, litt frukt eller rå grønnsaker.

Hvis jeg ble invitert på kveldsmat hos noen, ville jeg antatt at det var et brødbasert måltid.

Skrevet

Ungene vil ofte ha havregrøt til kvelds. Det er sunt og metter godt. 

Skrevet

Her er det mye suppe, salat eller fruktsalat, yoghurt eller middagsrester ungene griper til om de vil ha kveldsmat.

Skrevet
3 minutter siden, Superdolly skrev:

Hvorfor er brød uaktuelt?

Jeg spiser sjelden kveldsmat. Hvis jeg likevel skal ha noe, og "noe" ikke er brød, da kan det hende jeg tar noe yoghurt, en smoothie, litt frukt eller rå grønnsaker.

Hvis jeg ble invitert på kveldsmat hos noen, ville jeg antatt at det var et brødbasert måltid.

Fordi det hadde interessant å høre hva folk tenker at kan være alternativ til brødmat til kvelds. Fordi jeg synes at "rundstykker med vanlig pålegg" er utrolig kjedelig og ikke spesielt godt. Hadde vært interessant å høre om det finnes folk som har andre alternativer til kveldsmat. 

Skrevet

Gresk yoghurt med valnøtter og litt akasiehonning.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Her er det mye suppe, salat eller fruktsalat, yoghurt eller middagsrester ungene griper til om de vil ha kveldsmat.

Takk! Hos oss spiser vi også gjerne middagsrester til kvelds. 

Skrevet

Suppe, havregrøt, omelett, frukt, yoghurt m/műsli, grove pannekaker, knekkebrød ol. Noe som metter, men som ikke er så tungt i magen 

Anonymkode: 45d66...9f9

Skrevet

Speilegg (på skiva da), middagsrester, frokostblanding, noen ganger ritz-kjeks med spekeskinke/oster på eller rett og slett en pose chips og snoop😁

Anonymkode: 80290...f8e

Skrevet

Frokostblanding.

Anonymkode: 14b5d...b8e

Skrevet

Havregryn med bær og Biola spiser alle her. 

Skrevet

Egg i ulike varianter, kokt, stekt, eggerøre. Grøt. Supper. Toast. Det er det ungene her spiser.

Anonymkode: c9413...271

Skrevet

Vi spiser ikke kveldsmat så ofte, har så sein middag, men hvis vi blir sultne på kvelden har vi (utenom brødmat) karbonader, omelett, ost kjeks og spekemat, grønnsaker og dip, fruktfat, ostesmørbrød (det er jo brødmat ja) 😉

Anonymkode: a1be1...de5

Skrevet

Vi har igrunn middagen som kveldsmat. Vi er sjeldent hjemme samtidig rundt normal middagstid, dermed passer det bedre å ha middag til kvelds når alle er hjemme. 

En periode når ungene var mindre laget jeg grove vaffler til kvelds innimellom. Litt for å få i ene ingen som spiste lit i en periode og litt for kosen når ungene bare var ut og lekte. Da var det perfekt å steke grove vaffler ute. Min unge fikk spist, jeg ble bedre kjent med nabobarna som også kom, ble bedre kjent med nabobarnas foreldre siden de ofte kom for å se at de ikke tagg og jeg slapp stekelukta inne. 

Anonymkode: 2a36b...5d9

Skrevet

Middagsrester, omelett, suppe, grøt, frokostblanding, yoghurt.

Anonymkode: 22279...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...