Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Og hvor jobber de? Hvor ofte? Min blir 15 i høst så til neste år setter jeg det som krav at hun må ut å finne seg en jobb, men hvor? Hun har lite sosialt nettverk, så hun kan ikke få via via som jeg fikk i min pure ungdom. De hun kjenner slipper visst å jobbe fordi de får alt av foreldrene sine... noen tips til hvor det kan være lurt å prøve seg? Anonymkode: 76ca6...e53
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Min 17 åring jobber ikke i sommer. Har prøvd mange plasser. Han er 18 neste år, så håper jeg at det blir lettere. Han vil jobbe ettermiddager og helger ellers i året også Anonymkode: 546bb...ad3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Europris og Extra jobber mine. Begge jobber minst en kveld og annenhver lørdag hele året, men ekstra i skoleferier. Begge har jobbet siden de var 15-16 år gamle. Er nå 16 og 18 år. Anonymkode: 0f6b8...9e7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Ja, han klipper gress og selger aviser over telefon. 15 år. Anonymkode: a9582...56c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 Min har ikke, men det er heller ikke så lett å få. Bor på en liten plass.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 Takk for alle svar får lodde stemninga over nyåret og se om hun kan være aktuell noe sted Anonymkode: 76ca6...e53
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar får lodde stemninga over nyåret og se om hun kan være aktuell noe sted Anonymkode: 76ca6...e53 Hun må være litt "på" altså. Han ene sønnen min som jobber på Europris var utplassert der når de hadde arbeidsuke, og jobbet som en helt. Han var på de etterpå og spurte om sommerjobb, de synes han var litt ung. Han gav seg ikke, og spurte igjen til jul, presiserte at han var billig i drift i forhold til de fast ansatte og selv om han var for ung til å sitte i kasse kunne han gjøre en god innsats med rydding osv når de fikk masse vare osv. Endte med at han fikk jobb, Samme med han som jobber på Extra, han var på de flere ganger, uten at de hadde utlyst noen ting. Butikken ligger like ved skolen og for han hadde det vært perfekt med en ekstrajobb der, og det fikk han. Nytter ikke å bare skrive en søknad og håpe på et svar, slike søknader får de veldig mange av i løpet av et år. Man må møte opp, snakke med sjefen, selge inn seg selv litt. Anonymkode: 0f6b8...9e7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 Begge har hatt sommerjobb siden de var 12 og 13 år. Jobbet i slåtta, passet barn, gjetet sauer, vært turguide, stekt vafler på kafè, klipt gress, passet kirkekontoret osv. Anonymkode: 4c7db...bc0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun må være litt "på" altså. Han ene sønnen min som jobber på Europris var utplassert der når de hadde arbeidsuke, og jobbet som en helt. Han var på de etterpå og spurte om sommerjobb, de synes han var litt ung. Han gav seg ikke, og spurte igjen til jul, presiserte at han var billig i drift i forhold til de fast ansatte og selv om han var for ung til å sitte i kasse kunne han gjøre en god innsats med rydding osv når de fikk masse vare osv. Endte med at han fikk jobb, Samme med han som jobber på Extra, han var på de flere ganger, uten at de hadde utlyst noen ting. Butikken ligger like ved skolen og for han hadde det vært perfekt med en ekstrajobb der, og det fikk han. Nytter ikke å bare skrive en søknad og håpe på et svar, slike søknader får de veldig mange av i løpet av et år. Man må møte opp, snakke med sjefen, selge inn seg selv litt. Anonymkode: 0f6b8...9e7 Absolutt! For min del fikk jeg en jobb servert i fanget når jeg var 15, og har jobba siden. Hu jeg prøver å fostre opp nå mener at hun må ha ferie på sommeren, så må jobbe med en holdningsendring frem til nyåret! Hun jobba i barnehage i praksisuka og den er jo stengt i juli så det går ikke. Anonymkode: 76ca6...e53
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 De har ikke sommerjobb, men hun eldste passer ett barn innimellom og det gjør hun hele året. Når storesøster ikke kan gjør lillesøster det. De blir ikke rike og det er ikke alltid ofte, men litt. Yngste har passet katter for naboen en uke nå og skal gjøre det igjen snart. Det er meg og hun som passer, så hun er ikke alene om det. Nå er det ni katter, fire er bare litt skeptiske, tre er ikke akkurat vennlige. Derfor vi passer de siden vi ikke er redd de og det går greit. Hun har endel dyr fra dyrebeskyttelsen så behovet til dyra varierer litt. Nå var det bare de tre kattene som trenger litt sosialisering og ikke er så greie å ha med å gjøre. I fjor sommer var det ni katter i ulike varianter og 14kaniner. Jenta mi syns det er så gøy, for kaninen som hun sa var mannevond endte opp med å bli en skikkelig kosekanin. Så hu som hater å vaske og tømme doer etter dyr, syns det er helt greit når hun kan kose med de og få litt lommepenger for det. Jobber rundt her er ikke så lett før de blir 18år. De flest jobber for de under 18år går til unger eller bekjente. Så det blir vel til at de jobber der jeg jobber når de blir 18år tenker jeg. Selv om jeg egentlig ikke vil jobbe på samme sted som mine unger. Eldste vurderte å søke på jobb i ett bakeri ved hytta neste år. For de så en på samme alder som jobbet der i år. Jeg så de etterlyste sommerhjelp der i sommer, men jeg så ikke for meg at det passet henne. (Veldig sjenert og blir veldig rastløs om hun er hjemme alene noen timer så jeg tenkte hun ville gått på veggen om hu var alene på hytta flere dager. Men det var vist null problem nå. Nå har hun vært mye alene hjemme i sommer også, så plutselig har hun vokst litt) Anonymkode: 7f444...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå