Gå til innhold

Dere med barn som ikke spiser (småspist) frokost.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De spiser kanskje tre munnfuller eggerøre. Blir de raskt sulten etter frokost? Lager du noe spesielt som er lett å få i seg som metter? Hun liker frukt men spiser ikke mye av det heller. Ikke nok til å starte dagen bra. 

Har fått beskjed at hun trygt kan gå opp noen kilo også. Men det er nesten umulig. 

Anonymkode: 9e03c...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga henne det hun ville ha. 

Mye bedre å sende henne på skolen med to skiver med nugatti i magen enn med helt tom mage. 

Anonymkode: e0e34...1a8

Skrevet

Min er ikke småspist, men sliter veldig med å få i seg frokost. Hun er rett og slett ikke sulten før litt ut på dagen. Vi har gitt litt opp, egentlig. Før kunne vi gi henne en frukt, men det tåler hun ikke lenger, så nå blir det kanskje en youghurt eller en sånn ostesstick. 

Anonymkode: 7649b...e5d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ga henne det hun ville ha. 

Mye bedre å sende henne på skolen med to skiver med nugatti i magen enn med helt tom mage. 

Anonymkode: e0e34...1a8

Problemet er at hun ikke vil ha NOE. 🥴 Hun spiser tre biter, og det bruker hun kanskje 20 minutter på. 

Anonymkode: 9e03c...f64

Skrevet

Da er hun vel ikke sulten da. La det ligge. Ikke alle er sulten rett etter de har stått opp.  Noen bruker tid på å få systemet i gang og er ikke sulten før ved lunsj tider. Jeg selv har alltid vært sånn. Føler meg også mye bedre form når jeg slipper å spise frokost

Anonymkode: cdbb5...c79

Skrevet

Mine gutter drikker smoothie til frokost. Jeg lager til hele familien: 400 gram bær, 5 egg, vann, en gulerot, en valgfri frukt (banan gjør det søtt) og en avokado. De elsker det! Drikker opp alt. De er 1 og 4 år ☺️

Anonymkode: 1fa90...79e

Skrevet

Vi spiser frokost ca.en time etter frokost, ellers spiser de ikke. 

I dag blir det fiskepinner, det spiser de alltid selv om de sier at de ikke vil ha mat. Eller en kul kopp/ glass med biola og havregryn. Lærte av bhg.

I aller verste fall koker jeg nudler til dem hehe. 

Anonymkode: 2bc2c...7a6

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi spiser frokost ca.en time etter frokost, ellers spiser de ikke. 

I dag blir det fiskepinner, det spiser de alltid selv om de sier at de ikke vil ha mat. Eller en kul kopp/ glass med biola og havregryn. Lærte av bhg.

I aller verste fall koker jeg nudler til dem hehe. 

Anonymkode: 2bc2c...7a6

Nudler? Så da gir du dem hvetemel og kun det til frokost? Ikke akkurat god næring. 

Anonymkode: e30f4...479

Skrevet

Har en liten 7-åring som i følge helsesøster er undervektig og hun er småspist; mest til frokost men også ellers. Prøver å ikke stresse for mye, er jo kvikk og frisk men innimellom kjenner jeg på det. Frokost er på en bra dag et kokt egg hun spiser 1/3 av, en bolle med cheerios el som aldri tømmes. Matpakke kommer tilbake fra skolen nesten urørt, det hun spiser er frukt og grønt, det jeg tenker på som «snacks». 

Preferansene endrer seg fra dag til dag, det som var stas igår smaker «ekkelt» idag. 

Anonymkode: 3b9c5...4a0

Skrevet

Det tar jeg med knusende ro. Det er vanlig å slite med frokost, spes her da skolen starter kl 8. Læreren er obs på det og ber de om å ta frukten sin etter første time. 

Mine er i nedre grense av normalvekt eller akkurat under i prioder, men sunne og friske. Jeg har ikke tenkt til å ty til nugatti for å fikse på et problem som ikke eksisterer. 

Anonymkode: 25284...1d4

Skrevet

Har en sønn som nå er 15 år og han har aldri spist frokost, gjør det fremdeles ikke.

Han drikker et glass juice, av og til et glass biola, pusser tennene og går på skolen. Jeg orker ikke lage noe oppstyr rundt det, han får spise når han blir sulten.

Anonymkode: e9369...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...