GĂ„ til innhold

Usikker🙁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer, barn og alt som hĂžrer til.

FÞlelsene for samboer har etter mange Är sluknet.Jeg har prÞvd hardt Ä finne tilbake, men klarer ikke.Jeg vil pÄ en mÄte ikke gÄ fra han, jeg tenker sÄ pÄ barna(og han).

Vi har vÊrt gjennom mye ilÞpet av Ärene og det har tÊrt pÄ forholdet vÄrt.Vi avsluttet en gang, men fant tilbake(etter noen dager, ikke noe langvarig)

Jeg har en annen i tankene mine om dagen, en venn gjennom alle Är(fÞr jeg mÞtte samboer) som det har utviklet seg mer fÞlelser for(har alltid hatt «noe» for han, men han flyttet til utlandet noen Är og vi fikk familie pÄ hver vÄr kant).

Han sier han har aldri glemt meg og at han enda er glad i meg.Jeg fĂžler det er han jeg er ment Ă„ vĂŠre sammen med, men jeg blir litt usikker.Hva med alt samboer og jeg har sammen?Barna?Familien rundt?Vi har vĂŠrt sammen halve livet mitt og jeg er jo glad i han.Vi fungerer fint som familie, men jeg er bare ikke tiltrukket av han.Synes det er trist...savner fĂžlelser,sex og nĂŠrhet...

Noen gode rÄd?

Anonymkode: e79f0...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter at gresset du vanner er grÞnnest. 

Er du i en situasjon der du heller bruker tankene og energien pÄ en annen mann vil ikke forholdet ditt pÄ hjemmebane bli bedre. Skal du fÄ til en endring hjemme mÄ du jobbe for det.

Min erfaring er at sex avler sex. Desto mer sex jeg har desto stÞrre blir lysten. 

SÄ her mÄ du nok ta ett valg selv. Hvem Þnsker du Ä satse pÄ, for sÄ Ä kutte den andre. Men, husk at du vet hva du har...

Anonymkode: 1eed0...607

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er noe som heter at gresset du vanner er grÞnnest. 

Er du i en situasjon der du heller bruker tankene og energien pÄ en annen mann vil ikke forholdet ditt pÄ hjemmebane bli bedre. Skal du fÄ til en endring hjemme mÄ du jobbe for det.

Min erfaring er at sex avler sex. Desto mer sex jeg har desto stÞrre blir lysten. 

SÄ her mÄ du nok ta ett valg selv. Hvem Þnsker du Ä satse pÄ, for sÄ Ä kutte den andre. Men, husk at du vet hva du har...

Takk for fornuftig svarâ˜ș

Vi har lite sex, fÞler ikke lyst lengre.NÄr vi har sex er det pliktsex fra min side.Vet ikke hvordan jeg skal endre dette...

Og det at jeg vet hva jeg har....ja det er helt sant.Derfor blir jeg sÄ usikker.Kan jeg stole 100% pÄ den andre mannen slik som jeg gjÞr med samboer?stiller han helhjerta opp for meg og barna?Þkonomi?hus?

Jeg slites...har en snill samboer, vi krangler lite og han er far til begge barna.Han stiller opp for meg uansett hva det er.Men jeg er sÄ redd nÄr jeg mangler fÞlelser...

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Takk for fornuftig svarâ˜ș

Vi har lite sex, fÞler ikke lyst lengre.NÄr vi har sex er det pliktsex fra min side.Vet ikke hvordan jeg skal endre dette...

Og det at jeg vet hva jeg har....ja det er helt sant.Derfor blir jeg sÄ usikker.Kan jeg stole 100% pÄ den andre mannen slik som jeg gjÞr med samboer?stiller han helhjerta opp for meg og barna?Þkonomi?hus?

Jeg slites...har en snill samboer, vi krangler lite og han er far til begge barna.Han stiller opp for meg uansett hva det er.Men jeg er sÄ redd nÄr jeg mangler fÞlelser...

NÄr det gjelder sexen sÄ vet ikke jeg hvordan det er for deg eller andre. Men, for egendel sÄ nyter jeg alltid sex. Selv nÄr lysten ikke er der i utgangspunktet, sÄ kommer den etterhvert i akten og jeg blir tilfredsstilt. Derfor er det ikke en stor ofring for meg Ä ha «pliktsex» da jeg er sÄpass egoistisk at jeg sikrer egen orgasme fÞr han. 

NÄr det gjelder hva du kan forvente ift han nye sÄ hadde jeg vÊrt litt skeptisk ift at han var sÄ pÄ nÄr han vet du er i ett forhold med barn. Er han virkelig ute etter at du skal forlate mannen din eller Þnsker han kun uforpliktende sex?

En tredje ting det kan vÊre verdt Ä ha i bakhodet er hvordan vil han kunne stole pÄ deg nÄr du startet flÞrten/forholdet med han mens du allerede var i ett forhold? Og da i ett forhold som er sannsynligvis mer forpliktende enn det du fÄr med han pga lengde og barn? 

NÄ ser jeg at jeg vinkler den nye veldig negativt. Men, som jeg skrev i fÞrste sÄ mÄ du ta ett valg. SkjÞnt, det er mange forhold som har blitt bedre av at den ene er «pÄ bygda» en sjelden gang. Men, da uten at partneren fÄr vite noe...

Skrevet

Om du skal gjÞre det slutt mÄ du ALDRI gjÞre det pÄ grunn av en annen. Da gjÞr du det slutt pÄ feilt grunnlag. Du mÄ gjÞre det slutt fordi du ville gjordet det uavhengig om det er en ny i bildet eller ei.

Anonymkode: 8c8f2...2e5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

NÄr det gjelder sexen sÄ vet ikke jeg hvordan det er for deg eller andre. Men, for egendel sÄ nyter jeg alltid sex. Selv nÄr lysten ikke er der i utgangspunktet, sÄ kommer den etterhvert i akten og jeg blir tilfredsstilt. Derfor er det ikke en stor ofring for meg Ä ha «pliktsex» da jeg er sÄpass egoistisk at jeg sikrer egen orgasme fÞr han. 

NÄr det gjelder hva du kan forvente ift han nye sÄ hadde jeg vÊrt litt skeptisk ift at han var sÄ pÄ nÄr han vet du er i ett forhold med barn. Er han virkelig ute etter at du skal forlate mannen din eller Þnsker han kun uforpliktende sex?

En tredje ting det kan vÊre verdt Ä ha i bakhodet er hvordan vil han kunne stole pÄ deg nÄr du startet flÞrten/forholdet med han mens du allerede var i ett forhold? Og da i ett forhold som er sannsynligvis mer forpliktende enn det du fÄr med han pga lengde og barn? 

NÄ ser jeg at jeg vinkler den nye veldig negativt. Men, som jeg skrev i fÞrste sÄ mÄ du ta ett valg. SkjÞnt, det er mange forhold som har blitt bedre av at den ene er «pÄ bygda» en sjelden gang. Men, da uten at partneren fÄr vite noe...

Jeg tror nok han mener det seriÞst, jeg spurte han rett ut om det var pga sex, noe han avkrefta og sa at hadde det vÊrt det kunne han fÄtt det lettere andre steder(jeg vil ikke vÊre utro)...

Han sier han er glad i meg og har fĂžlelser for meg og ser for seg ei framtid med oss.

Jeg er i tvil.Fþlge hjertet eller fornuften?🙈Jeg er enda ung...er jeg i feil forhold

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du skal gjÞre det slutt mÄ du ALDRI gjÞre det pÄ grunn av en annen. Da gjÞr du det slutt pÄ feilt grunnlag. Du mÄ gjÞre det slutt fordi du ville gjordet det uavhengig om det er en ny i bildet eller ei.

Anonymkode: 8c8f2...2e5

Ja fornuftig det du sier.Jeg holder nok mest ut pga vi har barn.Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg nok gÄtt.

Skrevet

Du er i ferd med Ä gjÞre noe idiotisk. Du ivaretar ikke forholdet til din samboer. Du er lat og arrogant overfor ditt nÄvÊrende forhold. Og rosemaler hvordan det ville vÊre med den andre mannen. 

Tror ikke det er mulig Ä fÄ deg til Ä forstÄ hva du gjÞr. Du tror jo at forelskelse og kjÊrlighet er noe som pÄ magisk vis skal vÊre der av seg selv, alltid, gjennom unger og hverdag. Uten at du trenger Ä jobbe for det. 

Lykke til med Ä fortsette Ä lure deg selv. 

Anonymkode: d6dd3...859

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er i ferd med Ä gjÞre noe idiotisk. Du ivaretar ikke forholdet til din samboer. Du er lat og arrogant overfor ditt nÄvÊrende forhold. Og rosemaler hvordan det ville vÊre med den andre mannen. 

Tror ikke det er mulig Ä fÄ deg til Ä forstÄ hva du gjÞr. Du tror jo at forelskelse og kjÊrlighet er noe som pÄ magisk vis skal vÊre der av seg selv, alltid, gjennom unger og hverdag. Uten at du trenger Ä jobbe for det. 

Lykke til med Ä fortsette Ä lure deg selv. 

Vi har kjempet for oss i flere Är.Ikke noe vi tar lett pÄ.Rosemaler ikke situasjonen med han andre.

klart det er tÞft med bÄde unger og sykdom som vi har slitt med, du aner ikke hva vi har vÊrt gjennom.Det sliter.

Skrevet

Men blir det egentlig lettere med en ny mann? Unger og sykdom vil vÊre en del av livet da ogsÄ, og da med en mann som ikke er barnas far og som aldri vil elske dem slik en pappa gjÞr.

Er du sikker pÄ at du vil at ungene skal vokse opp med to hjem, med steforeldre, bonussÞsken og alt dette innebÊrer av ekstra utfordringer?

Fordi du mener at du valgte feil mann. Jeg tror at om denne mannen hadde vÊrt den rette sÄ hadde dere to slÄtt dere sammen for lenge siden. NÄ er han spennende og representerer noe annet enn samboeren din som du er trygg pÄ.

Skrevet
1 time siden, NyttÄrs barn skrev:

Men blir det egentlig lettere med en ny mann? Unger og sykdom vil vÊre en del av livet da ogsÄ, og da med en mann som ikke er barnas far og som aldri vil elske dem slik en pappa gjÞr.

Er du sikker pÄ at du vil at ungene skal vokse opp med to hjem, med steforeldre, bonussÞsken og alt dette innebÊrer av ekstra utfordringer?

Fordi du mener at du valgte feil mann. Jeg tror at om denne mannen hadde vÊrt den rette sÄ hadde dere to slÄtt dere sammen for lenge siden. NÄ er han spennende og representerer noe annet enn samboeren din som du er trygg pÄ.

Som sagt sÄ har han bodd i utlandet i flere Är, men er tilbake nÄ.Jeg vil bare det beste for barna vÄre, men jeg vil ogsÄ vÊre fornÞyd med noe i livet.Hvor mange ganger skal vi prÞve og feile....

Den «nye» har jeg kjent siden vi var barn, sÄ ny og spennende pÄ noe mÄte er han nok ikke egentlig.Vi har holdt kontakt i alle Är(samboer vet).Helt uskyldig da.

Tar med meg alle rÄd jeg fÄr her.Jeg prÞver virkelig med samboer, men jeg fÞler alt blir sÄ halvhjertelig fra oss begge.

Skrevet
1 time siden, NyttÄrs barn skrev:

Enig i dette!

Har skrevet det her fĂžr, og kan gjenta; er det verdt Ă„ splitte en familie for at "blodet skal bruse"? Ja, jeg snakker av egenerfaring...

Anonymkode: c27a3...08d

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt sÄ har han bodd i utlandet i flere Är, men er tilbake nÄ.Jeg vil bare det beste for barna vÄre, men jeg vil ogsÄ vÊre fornÞyd med noe i livet.Hvor mange ganger skal vi prÞve og feile....

Den «nye» har jeg kjent siden vi var barn, sÄ ny og spennende pÄ noe mÄte er han nok ikke egentlig.Vi har holdt kontakt i alle Är(samboer vet).Helt uskyldig da.

Tar med meg alle rÄd jeg fÄr her.Jeg prÞver virkelig med samboer, men jeg fÞler alt blir sÄ halvhjertelig fra oss begge.

Da fÄr du gÄ hel helhjertet inn for Ä ta vare pÄ familien. Det Ä drÞmme og flÞrte med andre gjÞr ingenting for Ä lÞse dine og samboer sine utfordringer.

Skrevet
16 minutter siden, NyttÄrs barn skrev:

Da fÄr du gÄ hel helhjertet inn for Ä ta vare pÄ familien. Det Ä drÞmme og flÞrte med andre gjÞr ingenting for Ä lÞse dine og samboer sine utfordringer.

Hva om han nye er den rette da?FÞlelsene har ligget der i alle Är.Har selvfÞlgelig ikke gjort noe ut av det da jeg er i et forhold.

Skrevet

Jeg tror ikke at noen er "den rette" Du mÄ selv velge at samboeren din er den rette hver dag pÄ nytt og pÄ nytt.

Og ja det er ikke alltid like lett 😀

Skrevet

Siden forrige trÄd om dette - hva har du gjort for Ä forsÞke Ä fÄ et nÊrmere forhold til samboeren din, Hi? Hvor mye har du vist ham at du setter pris pÄ alle hans gode sider? Hvor mye har du tatt initiativ til nÊrhet med ham? Hvor mange dype samtaler har dere hatt? Har dere vÊrt i parterapi nÄ for Ä forsÞke Ä fÄ hjelp til Ä rydde opp og bli kjÊrester igjen?

Hvor mye kontakt har du hatt med den andre? Hvor mye av fokuset ditt har denne tiden vÊrt pÄ neste kontakt med ham?

Jeg tror du har hatt for lite av de fÞrste og for mye av det andre. Da vil du aldri vÊre sikker pÄ valget ditt om du gÄr. Du finner aldri ut av dette om du fortsetter Ä ha kontakt med den andre.

Anonymkode: fb07d...8fa

Skrevet
2 timer siden, NyttÄrs barn skrev:

Jeg tror ikke at noen er "den rette" Du mÄ selv velge at samboeren din er den rette hver dag pÄ nytt og pÄ nytt.

Og ja det er ikke alltid like lett 😀

Helt enig i dette! Altfor mye drÞmmerier og romantiske ideer som styrer mange kvinners avgjÞrelser dessverre. 

Skrevet

Gresset er ikke grÞnnest pÄ andre siden. Gresset er grÞnnest hvor du vanner det.

Anonymkode: bd32e...734

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...