Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 Det er sol, varmt og nydelig ute , så jeg kan forstå at det frister med kald øl med kompiser på fine sommerkvelder. Men, ikke en dag har han tatt barna med til stranden, ikke en dag forsøkt å finne på noe. Jeg har ringt og spurt om det ikke hadde vært fint for barna å være litt med pappa i ferien, men å dra på stranda etc er ikke « hans greie». Jeg storkoser meg med barna i ferien og har lyst å være sammen med dem og kan ikke fatte og begripe at han ikke vil det samme. «Jeg har ferie, så da må jeg få unne meg lit». Samme greia i fjor. (Ja vi er skilt). I dag sendte jeg fine bilder av glade barn på stranda til barnas farmor. Hun ringte meg og gråt i tlf , hun synes sønnen er en egoist. Han er 46 år og blir tydeligvis aldri voksen. Lite hjertesukk i sommernatten 😕 Anonymkode: 957c2...2ab
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er sol, varmt og nydelig ute , så jeg kan forstå at det frister med kald øl med kompiser på fine sommerkvelder. Men, ikke en dag har han tatt barna med til stranden, ikke en dag forsøkt å finne på noe. Jeg har ringt og spurt om det ikke hadde vært fint for barna å være litt med pappa i ferien, men å dra på stranda etc er ikke « hans greie». Jeg storkoser meg med barna i ferien og har lyst å være sammen med dem og kan ikke fatte og begripe at han ikke vil det samme. «Jeg har ferie, så da må jeg få unne meg lit». Samme greia i fjor. (Ja vi er skilt). I dag sendte jeg fine bilder av glade barn på stranda til barnas farmor. Hun ringte meg og gråt i tlf , hun synes sønnen er en egoist. Han er 46 år og blir tydeligvis aldri voksen. Lite hjertesukk i sommernatten 😕 Anonymkode: 957c2...2ab Kan du tilby farmor (og eventuelt farfar) å få være litt sammen med dem? Har vært borti litt samme problemstilling, og har alltid tenkt at det er viktig de holder kontakt med iallfall deler av familien på fars side. Anonymkode: d50df...d19
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kan du tilby farmor (og eventuelt farfar) å få være litt sammen med dem? Har vært borti litt samme problemstilling, og har alltid tenkt at det er viktig de holder kontakt med iallfall deler av familien på fars side. Anonymkode: d50df...d19 Ja de har heldigvis god kontakt selv om de bor langt borte Anonymkode: 957c2...2ab
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja de har heldigvis god kontakt selv om de bor langt borte Anonymkode: 957c2...2ab Så bra 😊 Skjønner godt frustrasjonen din, det er kjipt og uforståelig at de prioriterer bort ungene. Her er ungene blitt ungdommer /voksne og er ikke så lystne på å besøke faren lenger. Det å ha blitt prioritert bort hele oppveksten har gjort noe med følelsene deres for faren. Jeg prøver likevel å oppmuntre dem til å ha en viss kontakt, jeg tenker (ut fra ting jeg har sett i egen slekt) at det sjelden kommer noe godt ut av å kutte ut kontakten med nære familiemedlemmer. Det er bedre å beholde kontakten på sine premisser, og sette grenser for å ivareta seg selv. Anonymkode: d50df...d19
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 Jeg ville blitt veldig direkte med ham. Ønsker han et godt forhold til barna sine? Hva ønsker han at barna skal huske om ham som far når de blir voksne - han som prioriterte å "unne seg litt", være fraværende og aldri stille opp? Eller den faren som valgte å bruke tid med ungene? Om strand ikke er hans greie er det likevel mye han kan gjøre sammen med barna. Fortsetter han som nå, ikke forsvar hans valg for barna. Ikke forsøk å alltid bortforklare. Barn som stadig blir bortprioritert av en forelder trenger å høre at det ikke er riktig å gjøre det slik, de trenger å få aksept på dette, og de trenger få aksept på sine følelser rundt det. Han kan godt være glad i barna på sitt vis, selv om han ikke er en god pappa. Men gi dem støtte på dette, for det å bli bortprioritert gjør noe med selvbildet til barn, de føler gjerne at de ikke er verdt å elske, at deres behov ikke er viktige. Det er skadelig! Bestill time til familievernkontoret og få far med dit. Han må få høre fra fagperson hva hans valg gjør med barna hans. Anonymkode: ac797...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå