Gå til innhold

Mattips i varmen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker egentlig ikke tanken på mat nå når det er så varmt, men hadde vært hyggelig å lage noe som kunne fristet litt i kveld hvert fall. Noen tips?

Anonymkode: 1257a...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

80-tallssalat.

Blandet grønn salat, picnicskinke i terninger, hardkokt egg og rundstykker.

Anonymkode: 7cba0...048

Skrevet

Igår fikk en unge bestemme. Det ble fiskepinner, potetkuler stekt i ovnen og rå grønnsaker jeg kuttet i strimler og biter (agurk, sukkerert, brokkoli og blomkål var det som var i kjøleskapet som ungen liker. Hadde hu største vært hjemme hadde det blitt noe annet også) og rømme til å duppe det i. Hun har nemlig fått det for seg at dette er fingermat og jeg syns det er helt greit å lage siden det steker seg selv i ovnen, må bare snu det en gang. Storsøster har aioli som dipp når vi har det. 

Jeg liker best salat i denne varmen. Salat blir muligens litt feil å si siden du gjerne må leite litt etter salaten i den. Pasta og gjerne marinert kyllingbiter, med ulike grønnsaker blandet. Hva avhenger i hvem unge som er hjemme. Brokkoli i små biter syns begge er veldig godt, så har mer av dette enn salat. Rasper gjerne gulrot og har i også. Jeg liker ikke dressing så jeg har bearnesaus, en unge har ofte rømme på og en dressing. Har jeg rester fra tacokjøttdeig syns de det er godt å lage salat av dette og spiser kaldt. Lager ofte en diger posjon til å ha i kjøleskapet slik at vi kan forsyne oss flere ganger og varer i flere dager. 

Jeg syns det er godt med gryter i denne varmen. Spiser lite når den er ferdig, men da kan vi gå og ta litt og litt utover dagen og ofte bedre å spise når den er lunka. Vi eier ikke matlyst i denne varmen, så veldig greit å ha noe vi enkelt kan varme en posjon av. Jeg kan finne på å lage lasagn for så å sette den i kjøleskapet før vi skal spise. Siden vi ikke orker å spise middag innimellom, men tar litt og litt ofte istede. Vi har nesten kuttet ut å ha familiemiddag, vi har oss heller familie ispauser eller kutter opp frukt og samler oss for å spise. Dette er mye hyggeligere enn middag når ingen av oss har matlyst eller spiser noe serlig. 

Anonymkode: 52c5c...5be

Skrevet

Salat: spinat, salat, pestomarinerte oliven, feta, bønner, røde linser, cherrytomater, avokado PG fersken. Med nystekte rundstykker til. 

Anonymkode: 1a2db...9a1

Skrevet

Vi går for en helt enkel taco i dag. Lefser med bønne og soppstuing, mais, agurk, paprika, salsa og ost.

Anonymkode: ce398...441

Skrevet

Vi har hatt salat i mange former med kjøtt eller skalldyr, kald sommerskinke med salat, taco - alt som ikke er varmt.

Anonymkode: 01bb8...d1e

Skrevet

Kokte kalde poteter med spekeskinke😁 har spist det nå i flere dager😉

Anonymkode: 31834...5e2

Skrevet

Skiver med isbiter på

Anonymkode: fab6b...e71

Skrevet

Flatbrødsoll med spekemat.

Skive med eggerøre og spekemat.

Pizza.

Potetstuing med spekemat.

Anonymkode: 75db0...223

Skrevet

Potetsalat.

Kalde supper.

Salater.

Anonymkode: 42b10...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...