Gå til innhold

Fikk B på masteroppgaven..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er skuffet. Studert ved siden av full jobb og familie, og skiftet jobb i vår. Vet hva som manglet for å få A, men tiden strakk ikke til.

Kan noen slå meg i hodet og si at det ikke betyr noe fra eller til om man får A eller B?

Anonymkode: 72763...fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BAM! Slo skikkelig hardt! Gratulerer med skikkelig god karakter på master! 

Anonymkode: 7d0f4...d71

Skrevet

Gratulerer med kjempekarakter på master!! Tøft gjort med både full jobb og familie :)

Skrevet

Tusen takk! Vet jeg burde være glad, men bare det beste er godt nok. Slitsomt å ha det sånn.

 

hi

Anonymkode: 72763...fa1

Skrevet

Spy! 

Anonymkode: dba0c...a9d

Skrevet

Når jeg leste overskriften, tenkte jeg: WOW!!! Sykt bra!!

Gratulerer til deg, B er en kjempebra karakter🥳👍🌸

Skrevet

Spy ja, så heldig du er som kunne legge inn det du trengte for å få en B ved siden av familie og ny jobb!

Tipper barna Finn nybakte emmerscones, spirulinashakes og full oppmerksomhet når de måtte ønske det hele skriveperioden.

Hilsen meg som veg hva en master kan koste, og som ja, regel rett spyr av slike innlegg. 

Anonymkode: b95f3...52e

Skrevet

Blæh. Ro deg ned.

Du trenger ikke flashe flink pike-syndromet ditt her. 

Anonymkode: d24fd...be6

Gjest Antarctica
Skrevet

Til lykke og godt jobba! Det viktigste er ikke hva du fikk på master, men hva du bruker den til NÅ.

Skrevet

Skjønner deg godt. Det er mange som ikke ansetter B. Det kommer an på hva du har tatt master i, og hva slags ambisjoner du har;selvfølgelig.

Anonymkode: 4628b...b9c

Skrevet

Du er superflink👍🏼Gratulerer med en knallgod B 💪🏼

Skrevet

Æsj, jeg forstår deg godt. Men med mindre du har studert jus eller medisin spiller det ingen rolle. 

Anonymkode: 9fa95...9d2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt. Det er mange som ikke ansetter B. Det kommer an på hva du har tatt master i, og hva slags ambisjoner du har;selvfølgelig.

Anonymkode: 4628b...b9c

Det er ikke mange om ikke ansetter B, det er noen få som misforstår hva karakterene innebærer. Det er en større prestasjon å få en B ved siden av jobb og familie enn å få A når en ikke har slike forpliktelser og disponerer hele døgnet sitt selv. Om arbeidsgivere ikke skjønner det, er det et tegn jeg ville tatt på at det ikke er en Ok plass å jobbe.

 

Jus er litt spesielt fordi 70% får A eller B, men det burde egentlig gjøre at en stiller spørsmål ved hvordan de sensurerer. Jeg kjenner mange jurister og karakterene var et fortrinn de første årene, nå spiller det liten rolle. Min beste venninne hadde rett nok A på masteroppgaven, men C på et par andre, viktige emner.

En arbeidsgiver var veldig skeptisk til det, men da de forsto at hun aldri hadde tatt opp igjen eksamen for å forbedre karakter fikk pipa en annen lyd og hun fikk en meget ettertraktet jobb foran mange hun visste hadde bedre snitt.

 

Her inne er det mange som gir utrykk for at kun A er godt nok, og tenk, de har A i snitt selv. Jeg tenker at menneskesynet har lett for å klamre seg fast til ting de utmerker seg på og blåse opp betydningen for å føle seg bra selv. Det betyr ikke at de har rett.

Anonymkode: b95f3...52e

Skrevet

Haha, krise 🤪

Master er master. Har til gode å møte en arbeidsgiver som ser på karakteren fra mastergraden.

 

Anonymkode: 21bb0...014

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, krise 🤪

Master er master. Har til gode å møte en arbeidsgiver som ser på karakteren fra mastergraden.

 

Anonymkode: 21bb0...014

Vanlig i staten.

Anonymkode: 4628b...b9c

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mange om ikke ansetter B, det er noen få som misforstår hva karakterene innebærer. Det er en større prestasjon å få en B ved siden av jobb og familie enn å få A når en ikke har slike forpliktelser og disponerer hele døgnet sitt selv. Om arbeidsgivere ikke skjønner det, er det et tegn jeg ville tatt på at det ikke er en Ok plass å jobbe.

 

Jus er litt spesielt fordi 70% får A eller B, men det burde egentlig gjøre at en stiller spørsmål ved hvordan de sensurerer. Jeg kjenner mange jurister og karakterene var et fortrinn de første årene, nå spiller det liten rolle. Min beste venninne hadde rett nok A på masteroppgaven, men C på et par andre, viktige emner.

En arbeidsgiver var veldig skeptisk til det, men da de forsto at hun aldri hadde tatt opp igjen eksamen for å forbedre karakter fikk pipa en annen lyd og hun fikk en meget ettertraktet jobb foran mange hun visste hadde bedre snitt.

 

Her inne er det mange som gir utrykk for at kun A er godt nok, og tenk, de har A i snitt selv. Jeg tenker at menneskesynet har lett for å klamre seg fast til ting de utmerker seg på og blåse opp betydningen for å føle seg bra selv. Det betyr ikke at de har rett.

Anonymkode: b95f3...52e

Jeg er veldig enig, men det likevel sånn at mange arbeidsgivere der det gir prestige og høy lønn å jobbe, kun ansetter de med A. Jobber selv et slikt sted. Har brukt din argumentasjon, den fnyses av.

Anonymkode: 4628b...b9c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Æsj, jeg forstår deg godt. Men med mindre du har studert jus eller medisin spiller det ingen rolle. 

Anonymkode: 9fa95...9d2

Å herre. Medisinere blir ansatt uansett...

Anonymkode: 3192e...42d

Skrevet

Jeg har en god lederstilling, så skal ikke søke jobb på flere år, men vet jeg er god for en A. Har A i nesten alle fag. Håpte det skulle holde, men visste innerst inne at det ikke holdt mål. Men om noen uker er det vel glemt. 

hi

Anonymkode: 72763...fa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...