Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Vi bor i byggefelt med mye hus, så støy er vi vant til. Liker godt å bo i byggefelt så det er ikke det. Men huset vegg i vegg med vårt er nydelig solgt og vi har kun hekk mellom hagene og de bråker noe helt sinnsykt. De kan neppe ha bodd i enebolig før for de løper ut med ungene om morgenen før halv ni med hyl og skrik. To barn som maser mye og en far som klikker i vinkel for den minste lille ting. Jeg mener ikke man skal hviske i egen hage men vi lærer våre barn å holde et OK nivå. I dag feks har de hatt musikk anlegget ute på maks volum hele dagen. Ungene skriker og far hyler. Mor skriker vennen vennen vennen tre hundre ganger i timen. Å sitte på vår egen terrasse er som å sitte i stuen deres. De raper og roper og jeg er med i alle private samtaler. Lytter jo ikke men umulig å ikke få med seg. Tar dere hensyn til naboene på egen terrasse? Anonymkode: 01013...f1a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Er det ikke sånn at sånne folk rådes til å skaffe enebolig, da? Anonymkode: 13e49...fe6
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 Vel, vi orket ikke å bo sånn så vi flyttet - ikke angret et sekund! Nå er det faktisk mulig å sitte ute og nyte været eller spise et rolig måltid ute uten å måtte høre på naboenes skrin og skrål 😊 Anonymkode: ca2d9...017
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 Vi bor i halvparten av tomannsbolig, i borettslag. Og her har det i alle år, vært avtale om at barna skal ikke ut å leke før 10.00 på morgningen. Og det har alle holdt, i alle år. Veldig glad for det. Så her er det bare helt normalt bråk, som man må regne med i borettslag. Men naboene vi har rett ved prater med vanlig innestemme ute, og samme gjør vi. Så vi koser oss ute. Anonymkode: 6eb1f...2ce
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i halvparten av tomannsbolig, i borettslag. Og her har det i alle år, vært avtale om at barna skal ikke ut å leke før 10.00 på morgningen. Og det har alle holdt, i alle år. Veldig glad for det. Så her er det bare helt normalt bråk, som man må regne med i borettslag. Men naboene vi har rett ved prater med vanlig innestemme ute, og samme gjør vi. Så vi koser oss ute. Anonymkode: 6eb1f...2ce Det tror jeg ikke jeg hadde brydd meg om. Når både barn og våksne er oppe klokka 7 hadde det vært like uholdbart for oss å holde oss inne til 10 som at dere måtte gå inn klokka 18. Anonymkode: 771c8...760
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i halvparten av tomannsbolig, i borettslag. Og her har det i alle år, vært avtale om at barna skal ikke ut å leke før 10.00 på morgningen. Og det har alle holdt, i alle år. Veldig glad for det. Så her er det bare helt normalt bråk, som man må regne med i borettslag. Men naboene vi har rett ved prater med vanlig innestemme ute, og samme gjør vi. Så vi koser oss ute. Anonymkode: 6eb1f...2ce Da hadde jeg forventet at alle gikk inn kl 18.30 Da skal mine barn legge seg og jeg ville forventet at folk tok hensyn på samme måte som barna må ta hensyn på morgenen. Anonymkode: 7eb17...463
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #7 Skrevet 26. juli 2019 Tar selvfølgelig hensyn til andre. Jeg synes du skal snakke med de nye naboene, HI. Kan være de ikke forstår hvor høylydte de er. Anonymkode: 012db...74e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 Ta igjen! Skrur de opp musikken; skru din opp enda høyere. Så tar de nok et hint. Anonymkode: 1f066...6b6
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 Eller ta på hørselvern og la de se at du bruker det når du er i hagen. Anonymkode: 1f066...6b6
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ta igjen! Skrur de opp musikken; skru din opp enda høyere. Så tar de nok et hint. Anonymkode: 1f066...6b6 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Eller ta på hørselvern og la de se at du bruker det når du er i hagen. Anonymkode: 1f066...6b6 Det er veldig passivt-aggressivt. Til HI: ta en prat med de og forklar situasjonen. Ta opp det som er mest viktig for deg, feks ro på morgenen. Ikke ta alt ut på en gang. Anonymkode: fe860...3c2
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #11 Skrevet 26. juli 2019 Jeg tror ikke sånne folk egner seg i leilighet i alle fall. Men snakk med dem. Anonymkode: c235b...4c9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 Når jeg vokste opp i enebolig område så fikk vi ikke lov å gå ut før 10.00 i hverdagen ( mandag-fredag) og 12.00 i helger.. Dette gjaldt alle nabobarna også, mamma hadde sånn alarm så vi skjønte når vi kunne gå ut. Anonymkode: d6a09...889
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 Snakk med dem. 😊 🌸 Kan barna leke litt sammen ? Vi bor i enebolig, tett i tett. Ingen er ute før kl 9 på morgenen. Anonymkode: 437d3...999
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 Folk må få leve sine liv i fred. Hvis du ikke tåler støy og folk med små barn, så er det nok du som må lære deg å leve med det, eller flytte til et sted uten naboer så tett. Vi bor i borettslag med naboer på alle kanter. Vi prøver å ta hensyn, men med to små barn er det utrolig slitsomt å hele tiden hysje på dem for at vår gærne nabo ikke skal klikke. Har en mann i 30- årene som nabo som ikke tåler barn eller lyder. Skjønner ikke hvorfor han har valgt å bosette seg i et borettslag. Barna kan ikke leke normalt ute eller inne uten at han kommenterer det bak skilleveggen, banker i veggen eller lar være å hilse på oss, utrolig slitsomt og veldig ubehagelig. Du får lese litt på nettet hva som er tillatt av støy til ulike tider. Å skulle blande seg inn for når barn får lov å gå ut å leke er jo helt vilt. Jeg selv sender ikke barna ut før etter kl 9, men ville aldri funnet på å gi andre tilsnakk hvis deres barn var ute før det. Det er ikke lovfestet noe sted at barn ikke får leke før kl 10, så hva gir andre rett til å blande seg inn? Jeg ser etter ny bolig, og kommer til å flytte til et sted uten naboer så tett, for det er grusomt slitsom å måtte gå på tå hev og hele tiden ta hensyn til naboer som blander seg inn og klager for ingenting. Vår nabo har dårlige nerver og er en særing, men det nytter lite når han absolutt vil bo tett oppå andre. Jeg anser oss som er normalt støyende familie. Jeg hadde ikke blandet meg inn i noe av det du skriver. Anonymkode: 4293b...8a8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når jeg vokste opp i enebolig område så fikk vi ikke lov å gå ut før 10.00 i hverdagen ( mandag-fredag) og 12.00 i helger.. Dette gjaldt alle nabobarna også, mamma hadde sånn alarm så vi skjønte når vi kunne gå ut. Anonymkode: d6a09...889 Var dette under Stalin- tiden? Anonymkode: 4293b...8a8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Når jeg vokste opp i enebolig område så fikk vi ikke lov å gå ut før 10.00 i hverdagen ( mandag-fredag) og 12.00 i helger.. Dette gjaldt alle nabobarna også, mamma hadde sånn alarm så vi skjønte når vi kunne gå ut. Anonymkode: d6a09...889 DA du vokste opp, kjære deg. Anonymkode: d93e0...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå