Gå til innhold

Hvordan forklare til mannen at jeg er panfil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift med barn i 13 år nå, og jeg er redd for at han kommer til å reagere negativt eller at følelsene hans for meg kommer til å endres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor føler du absolutt at du må fortelle? Det skaper jo bare usikkerhet. Jeg hadde valgt å holde det for meg selv altså!

Anonymkode: 230bb...067

Skrevet

Hva er det? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor føler du absolutt at du må fortelle? Det skaper jo bare usikkerhet. Jeg hadde valgt å holde det for meg selv altså!

Anonymkode: 230bb...067

Det føles ut som jeg holder tilbake en for stor del av meg selv for personen jeg kommer til å tilbringe resten av livet mitt sammen med.

Skrevet
1 minutt siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Hva er det? 

Panfil er det samme som bifil.

Anonymkode: 16cff...064

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor du skal fortelle det, det har jo ingen betydning når du er i et fast forhold.

Ja, du kan forelske deg i begge kjønn, men du falt nå for denne mannen og har vært sammen med han i 13 år, hvorfor skal du da fortelle at du er bifil?

Hvem du kunne falt for om du ikke falt for han er helt uvesentlig for deres forhold, og for deg.

Skrevet

Hvorfor skal du da forklare det for mannen? Dersom planen er å fortsette å være sammen med han resten av livet er det vel uinteressant for han at en uaktuell neste partner kan ha et annet kjønn? Hva skal han med den informasjonen, og hvilken hensikt har det for deg å dele den?

Skrevet
4 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Hva er det? 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Panfil er det samme som bifil.

Panfili er seksuell attraksjon til en person uavhengig av deres biologiske kjønn, kjønnsidentitet eller kjønnsuttrykning.

Nei, det er ikke det samme som bifili. Bifili er seksuell attraksjon basert på binære kjønnstrekk.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal fortelle han dette. Det er jo han du er sammen med. Eller skal du gjøre han usikker?

Anonymkode: ef028...d39

Skrevet
4 minutter siden, Rosendød skrev:

Det føles ut som jeg holder tilbake en for stor del av meg selv for personen jeg kommer til å tilbringe resten av livet mitt sammen med.

Hvorfor det? Du har jo en partner? Jeg er i hovedsak kun interessert i min egen legning, og jeg har ikke behov for å dele den med resten av verden, selv om den ikke er hemmelig. Jeg ser bare ikke hvorfor andre skulle ville vite det?

Skrevet
2 minutter siden, Rosendød skrev:

Panfili er seksuell attraksjon til en person uavhengig av deres biologiske kjønn, kjønnsidentitet eller kjønnsuttrykning.

Nei, det er ikke det samme som bifili. Bifili er seksuell attraksjon basert på binære kjønnstrekk.

Næsj, du bare uttrykker deg finere om det å være panfil, det er akkurat det samme. Begge kan bli forelsket i alle kjønn, det er personen som er interessant, ikke kjønnet. Begge blir forelsket i personligheten og ikke kjønnet. Akkurat det samme.

Skrevet
3 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Hvorfor skal du da forklare det for mannen? Dersom planen er å fortsette å være sammen med han resten av livet er det vel uinteressant for han at en uaktuell neste partner kan ha et annet kjønn? Hva skal han med den informasjonen, og hvilken hensikt har det for deg å dele den?

Dette. Om emnet kommer opp av en eller annen grunn så kan jo du nevne det på et vis, men hvorfor er det viktig for deg å si det til han? Det spiller vel ingen rolle så lenge du har slått deg til ro med den du har valgt? 

Anonymkode: 44778...f9e

Skrevet
4 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Hvorfor det? Du har jo en partner? Jeg er i hovedsak kun interessert i min egen legning, og jeg har ikke behov for å dele den med resten av verden, selv om den ikke er hemmelig. Jeg ser bare ikke hvorfor andre skulle ville vite det?

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Om emnet kommer opp av en eller annen grunn så kan jo du nevne det på et vis, men hvorfor er det viktig for deg å si det til han? Det spiller vel ingen rolle så lenge du har slått deg til ro med den du har valgt? 

Om det da kommer opp i en tilfeldig samtale, ønsker jeg ikke at det skal være et stort sjokk for ham.

Skrevet

At du potensielt puler alt med puls vil ikke si at du trenger å gjøre det.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

At du potensielt puler alt med puls vil ikke si at du trenger å gjøre det.

Og hva skal det bety? Det er ikke grunn til å være unødvendig uhøflig.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Næsj, du bare uttrykker deg finere om det å være panfil, det er akkurat det samme. Begge kan bli forelsket i alle kjønn, det er personen som er interessant, ikke kjønnet. Begge blir forelsket i personligheten og ikke kjønnet. Akkurat det samme.

Jeg forstår ikke helt, det er vel ingen som forelsker seg utelukkende pga kjønn? Det er da vel uansett personligheten man faller for? Jeg har ihvertfall aldri vært forelsket i en dame, men har heller ikke valgt menn kun fordi de er menn.🤔

Skrevet
18 minutter siden, Rosendød skrev:

Poteto potato 😂

Anonymkode: 5c473...ee3

Skrevet
34 minutter siden, Rosendød skrev:

Om det da kommer opp i en tilfeldig samtale, ønsker jeg ikke at det skal være et stort sjokk for ham.

Dere har vært sammen i 13+ år og du er redd det skal bli et stort sjokk for partneren din? Jeg skjønner ikke. Hvordan kan man leve sammen så lenge uten å kommunisere ordentlig sammen? Og hvorfor behov for å fortelle om det nå etter så lang tid? Hvorfor skal han reagere og endre syn og følelser fordi du evt kan forelske deg i en kvinne? Da kan jo jeg, eller hvem som helst, tenke at jeg endrer syn på min mann fordi han potensielt kan forelske seg i en annen person. Og hvorfor gå rundt å være redd for sånt?

Skrevet
41 minutter siden, Rosendød skrev:

Og hva skal det bety? Det er ikke grunn til å være unødvendig uhøflig.

Du er panfil og har tungt for det? Lykke til 

Skrevet

Det er sånt som man forteller før man blir sammen. Forteller du det nå vil han bare bli usikker på hvilken "personlighet" du er blitt forelsket i nå

Anonymkode: cc18f...45a

Skrevet

Totalt ego å fortelle han det.

Anonymkode: 75a04...c06

Skrevet

Hva vil du oppnå med å forelle ham dette, HI?

Du sier noe om at du føler du skjuler en stor del av din person for den du skal leve resten av livet sammen med. Isolert sett kan jeg forstå at du føler for å være åpen om din legning til mannen.

Men ønsket ditt er jo bare egoistisk. Du ønsker å fortelle og få aksept på at det er ok at du også liker damer. Hva får mannen din ut av det at du ev. forteller ham?

Jeg tenker det er aller størst sjanse for at det å fortelle vil gjøre noe negativt med forholdet deres. For der du vil føle at du åpner deg, der vil mannen din kunne føle at hele samlivet deres bygger på en løgn.

Du sier at du ønsker å leve resten av livet med ham. Da har du jo tatt ditt valg om hvem du vil ha, hvem du vil leve livet ditt med. Å fortelle mannen at du også liker kvinner vil trolig gjøre ham usikker, og du vil få mange spørsmål - de må du være beredt å svare på. Hvorfor har du ikke fortalt dette tidligere? Hvorfor ville du fortelle det nå? Er du interessert i en dame nå? Har du vært interessert i damer mens vi har vært gift? Vil du fortsette å være gift? Hvordan kan jeg stole på deg når du har holdt noe slikt hemmelig i så mange år?

Anonymkode: da5e5...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...