Anonym bruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Han er snart 12, begynt å få kviser og fet hud og fett hår. Han har hår til skuldrene og derfor MÅ han dusje annenhver dag. Jeg har lenge mistenkt at han slurver med hårvasken, så nå dusja jeg han og vaska håret hans grundig (primært det som lukter) to ganger med sjampo, men det lukter likevel vondt? Jeg bruker samme sjampo (lukter kokos) og jeg lukter friskt og godt når jeg har dusja og vaska håret med den..... noen som har noe gode råd? Anonymkode: f590f...7e9
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 Skift shampoo? Prøv en som er ment til å hjelpe mot fett hår. Kjøp en på frisørsalong, det er jo ordentlig shampoo. Anonymkode: 05959...f57
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skift shampoo? Prøv en som er ment til å hjelpe mot fett hår. Kjøp en på frisørsalong, det er jo ordentlig shampoo. Anonymkode: 05959...f57 Altså håret blir rent. Men lukta! Lukter gammal mann 😕 men kan jo selvsagt høre med frisøren... Anonymkode: f590f...7e9
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 Pubertetsgutter lukter, og lukten kommer fra hodebunnen også. Det er helt vanlig at de en periode må dusje hver dag altså. Alt fra svette til tåfis kan få en veldig intens lukt i puberteten, også blir det mer vanlig svettelukt igjen når de kommer ut i andre enden. Anonymkode: ae29c...d3f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pubertetsgutter lukter, og lukten kommer fra hodebunnen også. Det er helt vanlig at de en periode må dusje hver dag altså. Alt fra svette til tåfis kan få en veldig intens lukt i puberteten, også blir det mer vanlig svettelukt igjen når de kommer ut i andre enden. Anonymkode: ae29c...d3f Ja jeg antok nesten det var noe sånt. Eldste er jente, og hu stinka bare død ku under armene. Løste jo det greit med vask og deo. Men da er det bare å kjøre på med hårvask hver dag og se om det hjelper Anonymkode: f590f...7e9
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså håret blir rent. Men lukta! Lukter gammal mann 😕 men kan jo selvsagt høre med frisøren... Anonymkode: f590f...7e9 Ja, de har ofte mer peiling 😉 Anonymkode: 05959...f57
Gladjente00 Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 I puberteten får oftes jenter og gutter mer fettere hår pga økt fett produksjon pga hormoner. De vil derfor få mer kviser og lukter sterkere av de. Anbefaler deg å kjøpe en annen type sjampo som kanskje har en litt mer renere lukt da kokos er en ganske dominerende og kvalmende lukt. det viktigaste er å vaske og massere godt hodebunnen. Gutter bruker generelt hårprodukter som voks, og er ikke alltid sparsommelige av bruken. Alle må vaske håret 2 ganger får å få dritten ut først, så for å få det skikkelig rent. Gutter er veldig raske med hårvasken noe som gjør at såpe rester og voks rester er fremdeles i håret etterpå. hilsen frisør ☺️👍🏻
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 8 timer siden, frustrertfrue33 skrev: I puberteten får oftes jenter og gutter mer fettere hår pga økt fett produksjon pga hormoner. De vil derfor få mer kviser og lukter sterkere av de. Anbefaler deg å kjøpe en annen type sjampo som kanskje har en litt mer renere lukt da kokos er en ganske dominerende og kvalmende lukt. det viktigaste er å vaske og massere godt hodebunnen. Gutter bruker generelt hårprodukter som voks, og er ikke alltid sparsommelige av bruken. Alle må vaske håret 2 ganger får å få dritten ut først, så for å få det skikkelig rent. Gutter er veldig raske med hårvasken noe som gjør at såpe rester og voks rester er fremdeles i håret etterpå. hilsen frisør ☺️👍🏻 Jeg elsker kokos, derfor jeg bare har det men da skal jeg kjøpe ny til han! Han har alltid hatt masse skurv i hodebunn, fortsatt i en alder av 12. Jeg skrubber og skrubber men det blir aldri borte! Han bruker ikke hårprodukter, så det er jo greit. Det bare henger og slenger og han syns det er såååå fint! 😕 men får stikke innom frisøren her og høre hva de anbefaler Anonymkode: f590f...7e9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker kokos, derfor jeg bare har det men da skal jeg kjøpe ny til han! Han har alltid hatt masse skurv i hodebunn, fortsatt i en alder av 12. Jeg skrubber og skrubber men det blir aldri borte! Han bruker ikke hårprodukter, så det er jo greit. Det bare henger og slenger og han syns det er såååå fint! 😕 men får stikke innom frisøren her og høre hva de anbefaler Anonymkode: f590f...7e9 Om han er 12 år så er det jo ikke skurv, men noe annet. F.eks gammel Sjampo, eksem eller psoriasis, så dette bør legen se på. Om han har slike problemer i tillegg til fett hår så må han antagelig ha skikkelig behandlingssjampo for å få bukt med problemet. Anonymkode: 19ff6...d80
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #11 Skrevet 26. juli 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker kokos, derfor jeg bare har det men da skal jeg kjøpe ny til han! Han har alltid hatt masse skurv i hodebunn, fortsatt i en alder av 12. Jeg skrubber og skrubber men det blir aldri borte! Han bruker ikke hårprodukter, så det er jo greit. Det bare henger og slenger og han syns det er såååå fint! 😕 men får stikke innom frisøren her og høre hva de anbefaler Anonymkode: f590f...7e9 Uff du kunne vært min venninne. Hun også har bare shampoo som lukter cocos og synes det lukter så godt, uheldigvis så er ingen enig med henne da hun lukter grusomt. Anonymkode: 05dcd...c31
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 Kokosprodukter lukter ikke friskt! Anonymkode: 4f5a4...62a
Gladjente00 Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 Hvis han sliter med hodebunnen generelt, er det greit å få sjekket opp i dette for å se om det kan vêr psoriasis eller en annen type eksem. Kan hver han reagere ekstra på sjampoen og der av kokos. Ta en tur til frisør.. de har veldig god peiling på dette, lykke til ☺️👍🏻
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Om han er 12 år så er det jo ikke skurv, men noe annet. F.eks gammel Sjampo, eksem eller psoriasis, så dette bør legen se på. Om han har slike problemer i tillegg til fett hår så må han antagelig ha skikkelig behandlingssjampo for å få bukt med problemet. Anonymkode: 19ff6...d80 Nei det er kanskje ikke det, men det er helt likt som da han var liten. Bestandig hatt det... jeg rensker og rensker, men det kommer like fullt tilbake selv uten å vaske det med sjampo så det er ikke rester heller. Kanskje han rett og slett må til legen ja. Godt man har DIB, da 😁 Anonymkode: f590f...7e9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kokosprodukter lukter ikke friskt! Anonymkode: 4f5a4...62a Har ikke sagt det lukter friskt, men når JEG har vaska håret med det lukter det kokos. Han lukta fortsatt gammel mann Anonymkode: f590f...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå