Gå til innhold

Å nekte barn å omgås andre barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er i konflikt med sin nærmeste nabo. Ikke nok med det, hun lar denne konflikten gå utover barna synes jeg. Denne konflikten har pågått ganske lenge (nærmere 5-6 år), de snakker ikke med hverandre og stemningen er generell ganske kald i dette nabolaget. Det som har plaget meg ganske lenge, er at venninnen min nekter ungene sine med ungene til denne familien de er i konflikt med. Jeg synes dette blir helt feil, da hun som mor sender helt feile signaler. Å nekte barna sine å leke med andre sine barn, konflikt eller ei, bør ikke være et tema. Barna må få lov å leke med hverandre hvis de vil det. Hva skjer da med ungene, hvis de fra de er små av lærer at det er helt ok å ikke omgås med enkelte personer, stenge ute noen, ignorere osv. Jeg tør ikke ta dette opp med venninnen min. Vil ikke blande meg opp i det, samtidig så synes jeg synd på ungene, som unngår hverandre. Dette er trist. Hva synes dere?

Anonymkode: 50e22...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekter ungene sine å leke med ungene i den andre familien, skulle det stå. Glemte ordet «leke»

Skrevet

Synes det er ille at du som venninne ikke tør ta det opp med henne!!

Skrevet
11 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Synes det er ille at du som venninne ikke tør ta det opp med henne!!

Synes du det? Jeg vil ikke blande meg pga dårlig stemning dersom jeg nevner noe om har med saken å gjøre. Har prøvd å foreslå for henne at disse to kan bli venner igjen, da det blir for dumt å krangle pga småting. Men de tåler ikke trynet på hverandre så jeg ga opp. 

Skrevet

Er det ikke flere som synes det blir teit å nekte ungene å leke pga konflikten mellom mødrene? Hva mener dere om det? Jeg er nysgjerrig på hva dere synes. Overdriver jeg? Jeg vil ta det opp med henne, men vern ikke hvordan 

Skrevet

Det blir veldig idiotisk. Men har du aldri, på disse 5-6 årene hintet om at dette er et problem?

Anonymkode: a63d0...52a

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir veldig idiotisk. Men har du aldri, på disse 5-6 årene hintet om at dette er et problem?

Anonymkode: a63d0...52a

Har ikke vært venninne med henne så lenge...

Skrevet

Nå aner ikke jeg hva denne konflikten går ut på, men det er veldig vanskelig når det er hjem du ikke vil barna dine skal være i... 

F.eks har datteren min en venninne som bor hos pappaen sin. Mammaen er narkoman så der kan hun ikke være, og selv om pappaen er full av omsorg for jenta drikker han altfor mye og jeg mistenker at han innimellom også tar andre saker. Han har også to nesten voksne sønner fra et tidligere forhold som bor hos han, og vanker i helt feil miljø i byen her. 

Han er meldt til barnevernet mange ganger, men samarbeider med de og ungene bor nå der. 

Jeg ønsker ikke at datteren min skal vanke i det huset, jeg er ikke trygg på faren, og ihvertfall ikke på brødrene til jenta. Jenta er søt som bare det og er hjertelig velkommen hos oss, men det er ikke lett å forklare at de gjerne må overnatte her, men ikke der. 

Det hadde sikkert vært lettere å si at de ikke fikk være venninner, men det klarer ikke jeg ihvertfall. Det er ikke alltid så lett... 

Anonymkode: d1232...ae3

Skrevet

Jeg var det barnet. Min mor kom i konflikt med alt og alle.

Så var vi venn med tante og hennes familie, så skulle vi hate de å ikke snakke med dem. Slik pågikk det hele min barndom.

Det samme med mammas kusine med familie. De ble uvenner hele tiden. Der var det en datter på min alder, vi ble venner og uvenner i takt med våre foreldre. Når våre foreldre kranglet fikk ikke jeg lov å besøke min venninne. Dette pågikk hele barneskolen .

-naboer. Mamma ble uvenn med mange naboer. De fikk jeg derfor ikke snakke med. Jeg var redd mange av dem pga ting mamma sa. I dag ser jeg at hun skremte meg slik at jeg ikke snakket med dem.

Hold barna utenfor slike ting. Det påvirker barn langt mer enn man tror. La barn være barn.

Anonymkode: 24688...ee4

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå aner ikke jeg hva denne konflikten går ut på, men det er veldig vanskelig når det er hjem du ikke vil barna dine skal være i... 

F.eks har datteren min en venninne som bor hos pappaen sin. Mammaen er narkoman så der kan hun ikke være, og selv om pappaen er full av omsorg for jenta drikker han altfor mye og jeg mistenker at han innimellom også tar andre saker. Han har også to nesten voksne sønner fra et tidligere forhold som bor hos han, og vanker i helt feil miljø i byen her. 

Han er meldt til barnevernet mange ganger, men samarbeider med de og ungene bor nå der. 

Jeg ønsker ikke at datteren min skal vanke i det huset, jeg er ikke trygg på faren, og ihvertfall ikke på brødrene til jenta. Jenta er søt som bare det og er hjertelig velkommen hos oss, men det er ikke lett å forklare at de gjerne må overnatte her, men ikke der. 

Det hadde sikkert vært lettere å si at de ikke fikk være venninner, men det klarer ikke jeg ihvertfall. Det er ikke alltid så lett... 

Anonymkode: d1232...ae3

Denne familien er langt ifra narkomaner eller alkoholikere. Det er ingenting i veien med dem. Men konflikten deres har jeg aldri blandet meg oppi. 

Skrevet
På 26.7.2019 den 10.48, Anonym bruker skrev:

Jeg var det barnet. Min mor kom i konflikt med alt og alle.

Så var vi venn med tante og hennes familie, så skulle vi hate de å ikke snakke med dem. Slik pågikk det hele min barndom.

Det samme med mammas kusine med familie. De ble uvenner hele tiden. Der var det en datter på min alder, vi ble venner og uvenner i takt med våre foreldre. Når våre foreldre kranglet fikk ikke jeg lov å besøke min venninne. Dette pågikk hele barneskolen .

-naboer. Mamma ble uvenn med mange naboer. De fikk jeg derfor ikke snakke med. Jeg var redd mange av dem pga ting mamma sa. I dag ser jeg at hun skremte meg slik at jeg ikke snakket med dem.

Hold barna utenfor slike ting. Det påvirker barn langt mer enn man tror. La barn være barn.

Anonymkode: 24688...ee4

Er du meg? Mamma er også sånn. Har er stygt ord å si om alle. Ser alltid det verste i folk i enhver situasjon. Det er fryktelig slitsomt å ha med og gjøre. 

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilken konflikt dette er. 

Anonymkode: af2cd...44b

Skrevet (endret)

Syns det er hjernedødt og dårlig moral å nekte barn å leke med hvem de vil. Det er slik man viderefører mobbing over til barna sine og syns voksne mennesker bør tenke litt lengre enn til nesetippen og på seg selv. Heller lære barna sine bedre.

Endret av Juicies
Skrevet

Jeg mener det din venninne og (naboene om de gjør det samme som din venninne) bedriver er en form for omsorgssvikt! Og det hadde jeg fortalt henne. Om hun ikke tåler det bekrefter det egentlig de problemene hun har, at hun ikke er moden, ikke greier å sette barnas beste foran egner tullete problemer, at hun hemmer ungenes sosiale liv. Rett og slett uansvarlig å holde på slik!

Anonymkode: 5b2a8...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...