Gå til innhold

Hes etter en dag med mye prating


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har de siste par årene begynt å blitt sår i halsen/litt hes på slutten av enkelte dager med mye prating, og kanskje noen litt "høye" beskjeder til barna / prating på fest når musikken er i bakgrunn. Er ikke sånn at jeg står å roper konstant akkurat, men gjennom en dag så må jeg gjerne heve stemmen til barna feks om de er ute og jeg skal gi en beskjed, om de er nede og det er middag osv. Jobber i barnehage til vanlig men har fødselspermisjon nå, så har også en jobb der jeg bruker stemmen en del. Noen som har vært borti det samme og som har noen tips?

I dag er en sånn dag. Har vært på stranden med barna, ute å lekt.. Kan ikke huske at jeg har vært SÅ høylytt heller, ropte vel litt etter poden da han gikk litt langt ut på vannet. Veldig irriterende når kvelden kommer og jeg omtrent har whiskystemme.

Anonymkode: 77fa0...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ha det som deg innimellom. Spesielt ille hvis jeg er litt forkjølet i tillegg. For min del vet jeg at jeg belaster stemmer feil (jeg jobber i skolen og sjekket dette tidlig ut hos øre-nese-hals). Dersom jeg snakker mye, blir ivrig eller lignende puster jeg ikke nok og stemmebåndene (?) får for lite oksygen. Det hjelper utrolig masse dersom jeg bare klarer å huske på den pustingen 😂👍

 

Anonymkode: 218e8...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyder som om du har dårlig stemmeteknikk. 

Det fins mye å gjøre for å unngå det, men da bør du ta noen timer. Hvor bor du? Så skal jeg gi deg tips om en god stemmepedagog.

Anonymkode: 6020a...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...