Gå til innhold

Noen som har en kvikkfix på bortskjemte, sure sommerferie unger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom, så drar vi å bader! Svar: Kjedelig

Nå kan dere ta en is. Svar: Ingen gode iser igjen.

Skal vi invitere noen? Svar: Gidder ikke.

Skal vi gå en tur? Svar: NEI!

Kom vi går ut litt. Svar: Hvorfor det? Kjedelig!

Gi meg styrke...🙄

 

Anonymkode: 5f1b2...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er de? 

Om de er dorske i varmen kan dørstokkmila være tung for dem også, men kommer de seg ut og treffer venner er det tipp topp likevel. 

Anonymkode: 26cde...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så bra at dere kjeder dere! Nå tar keg meg en is og går ut og koser meg! "

Jeg var litt slik et par år som tenåring, men det gikk over. Sørg for at DU koser deg, så kan de hekte seg på når de har kjedet seg nok.

Anonymkode: 65fc2...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva holder de på med inne? Ipad/pc/telefon?
Hvis det er slik, så får du innføre skjermfrie tider. Da får de større motivasjon for å gjøre andre ting.

Avtal kvelden i forvegen at i morgen så er det spillefritt fra eks kl 11 til kl 15.00. Og evt noen timer på ettermiddagen. Si at dette kommer til å gjelde hele ferien, og kanskje også etter at skolen har startet.

Anonymkode: 7518d...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det ikke som et problem at unger kjeder seg, at de nekter å spise is eller ikke vil dra på stranda. Is kan jeg spise alene og kose meg med, og stranda drar vi på kun for ungenes skyld, uansett, så det hadde jeg droppet med et smil. (Her er "stranda" riktignok en fin liten sandstrand, men det er et iskaldt skogstjern som alltid ligger i skyggen og der temperaturen sjelden kryper over 16 grader, så det lever jeg godt uten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannkrig! Greier du å få de ut, så spyl de ned! De får avkjølt seg, og så har dere det gøy samtidig. Må så klart tåle å bli våt selv å da 😉

Anonymkode: 3ed7b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steng nettet for sommeren. Vi har skjermfri sommerferie for ungene og etter noen dager er det helt andre unger i hus 👍 Barn tenger å kjede seg slik at de må tenke litt, finne på noe...om tilbudet om enkel og spennende underholdning (spill, nett, tv) er tilgjengelig vil de alltid velge det først. Så her må vi voksne hjelpe til litt tenker jeg. 

Anonymkode: 26190...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Steng nettet for sommeren. Vi har skjermfri sommerferie for ungene og etter noen dager er det helt andre unger i hus 👍 Barn tenger å kjede seg slik at de må tenke litt, finne på noe...om tilbudet om enkel og spennende underholdning (spill, nett, tv) er tilgjengelig vil de alltid velge det først. Så her må vi voksne hjelpe til litt tenker jeg. 

Anonymkode: 26190...319

Hvor gamle er ungene? Jeg har en tenåring og det er bedre med skjermfrie perioder enn helt stopp

Anonymkode: a8120...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på alderen her.. større barn og tenåringer skal ikke trenge å underholdes hele tiden. Min 11-åring gir iblant uttrykk for kjedsomhet, da får han tydelig beskjed om at jeg ikke er her for å underholde ham, han får da kjede seg eller finne på noe selv. Hvis du kommer med masse forslag, kan du fort støtte opp under forestillingen om at du er hele familiens idébank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er ungene? Jeg har en tenåring og det er bedre med skjermfrie perioder enn helt stopp

Anonymkode: a8120...f57

9 og 7. Skjønner det kan være annerledes  med større barn/ungdommer. 

Anonymkode: 26190...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overstimulerte, slitne? La de være i fred og pusle med sitt litt kanskje? barn kan bli slitne av at det skal skje noe og være gøy, tur, besøk, aktivitet hele tiden. 

Anonymkode: 04560...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de er 7 og 9 synes jeg du gir dem for mye valgfrihet. Har tenåringer selv, de får tilbud om å bli med men ellers ingen tvang - og da får de finne på noe sjølv. 

Har også to på 5 og 7, de får ikke TILBUD om å bli med på ting, de får kun beskjed om hva som er dagens program. Selvfølgelig får de noen ganger bestemme også. Min erfaring er at det ordner seg når vi kommer ut og i gang. Passer også på å ha med noen oppmuntringer i form av sjokolade på tur etc. Har kjempefine dager selv om de i utgangspunktet kan være negative - har tjukk hud for sånt ;)

Anonymkode: f8a35...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de vel bare sitte og være sure og kjede seg, da? Så kan du ta en kaffe på verandaen og lese en bok eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to på 6 og 9. Hadde det ikke vært for at de krangler sånn når de kjeder seg hadde jeg bare latt de kjede seg. Men jeg orker ikke mer krangling så jeg organiserer dagene og gir dem ikke noe valg. Vi må ut og bevege oss hver dag. Som regel blir det veldig fine turer, og de krangler mye mindre ute enn inne. Men som sagt, hvis de ikke hadde kranglet hadde jeg latt dem kjede setning kost meg med et glass hvitvin på terrassen. 

Anonymkode: 8c992...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to på 6 og 9. De kan være seige som sirup å få med på ting, men de får ikke noe valg. Vi sier at de må være med ut. Og når de kommer seg ut, så har de det som oftest gøy likevel. 

Tenker at det er greit at de får bestemme og velge litt selv, men de trenger også et vennlig spark bak innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan sette dem med programmering for barn ? Scratch er gratis og laget for barn. Læring er bra👍

Anonymkode: f1404...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...