Gå til innhold

Hvorfor er jeg alltid blank i ansiktet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du har fet hud i ansiktet

Anonymkode: 36fae...d0f

Dette. 

Anonymkode: 7b559...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du har fet hud i ansiktet

Anonymkode: 36fae...d0f

Ja, jo, det har jeg skjønt. Men hvorfor? Jeg ser at mange andre ikke har det. Er det noe jeg spiser/ikke spiser?

hi

Anonymkode: 4943d...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har fet hud andre har ikke. Hvis det plager deg så kjøp blotting paper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jo, det har jeg skjønt. Men hvorfor? Jeg ser at mange andre ikke har det. Er det noe jeg spiser/ikke spiser?

hi

Anonymkode: 4943d...b7d

Ikke så mye kosthold o.l. kan gjøre med fet hud, det er bare sånn det er. Noen har krøllet og noen stritt hår, noen har fet hud og noen tørr. Det er bare sånn det er.

Anonymkode: baac5...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du har fet hud i ansiktet

Anonymkode: 36fae...d0f

Det er ingen automatikk i at man har fet hud når man blir blank i huden. Snarere tvert imot. Det egentlig større sjanse for at HI har tørr hud eller blandingshud og har brukt feil hudpleieprodukter. 

Hvis man tror man har fet hud fordi man blir blank og «fettete» i huden, og da kjøper hudpleie for fet hud, kan man gjøre vondt verre. Produkter for fet hud er «uttørrende», og når man bruker det på en tørr eller blandings-hud reagerer underhuden med å «produsere» mer fett til overhuden. Dermed blir man bare mer kvisete og fettete. Tørr hud eller blandingshud som ikke får nok fuktighet gjør det samme. 

Jeg brukte feil produkter til huden min i hele ungdomstiden, fordi både jeg og mine foreldre trodde jeg hadde fet hud når jeg egentlig hadde en blandingshud med en tydelig T-sone. Nå bruker jeg riktige produkter og har aldri hatt så fin hud siden jeg var baby. 

Anonymkode: 4f76d...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen automatikk i at man har fet hud når man blir blank i huden. Snarere tvert imot. Det egentlig større sjanse for at HI har tørr hud eller blandingshud og har brukt feil hudpleieprodukter. 

Hvis man tror man har fet hud fordi man blir blank og «fettete» i huden, og da kjøper hudpleie for fet hud, kan man gjøre vondt verre. Produkter for fet hud er «uttørrende», og når man bruker det på en tørr eller blandings-hud reagerer underhuden med å «produsere» mer fett til overhuden. Dermed blir man bare mer kvisete og fettete. Tørr hud eller blandingshud som ikke får nok fuktighet gjør det samme. 

Jeg brukte feil produkter til huden min i hele ungdomstiden, fordi både jeg og mine foreldre trodde jeg hadde fet hud når jeg egentlig hadde en blandingshud med en tydelig T-sone. Nå bruker jeg riktige produkter og har aldri hatt så fin hud siden jeg var baby. 

Anonymkode: 4f76d...865

Takk, da lærte jeg noe nytt :) Hva slags produkter bruker du?

Anonymkode: 36fae...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, da lærte jeg noe nytt :) Hva slags produkter bruker du?

Anonymkode: 36fae...d0f

Jeg har brukt forskjellige merker så langt. De jeg har vært mest fornøyd med er Sisley, men det er svært dyre produkter. De er dog drøye. Akkurat nå bruker jeg en kombinasjon av 5.0-serien og detox-serien til Linda Johansen. Jeg har fet hud i T-sonen og tørr hud i resten av ansiktet, så bruker en kombinasjon av renser, serum og tre forskjellige hudkremer (en detox-krem for T-sonen, en fuktighetskrem og en nattkrem. 

Anonymkode: 4f76d...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen automatikk i at man har fet hud når man blir blank i huden. Snarere tvert imot. Det egentlig større sjanse for at HI har tørr hud eller blandingshud og har brukt feil hudpleieprodukter. 

Hvis man tror man har fet hud fordi man blir blank og «fettete» i huden, og da kjøper hudpleie for fet hud, kan man gjøre vondt verre. Produkter for fet hud er «uttørrende», og når man bruker det på en tørr eller blandings-hud reagerer underhuden med å «produsere» mer fett til overhuden. Dermed blir man bare mer kvisete og fettete. Tørr hud eller blandingshud som ikke får nok fuktighet gjør det samme. 

Jeg brukte feil produkter til huden min i hele ungdomstiden, fordi både jeg og mine foreldre trodde jeg hadde fet hud når jeg egentlig hadde en blandingshud med en tydelig T-sone. Nå bruker jeg riktige produkter og har aldri hatt så fin hud siden jeg var baby. 

Anonymkode: 4f76d...865

Jøss. Kanskje det er det? 

Jeg visste ikke det, og har i snart 40 år brukt produkter mot fet hud. 

Takk!

hi

Anonymkode: 4943d...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oljete panne, og hvis jeg ikke demper det med mattende krem får jeg masse nupper/kviser. Har prøvd å tilføre mer fuktighet, men fukt + olje blir bare verre her. Så smører panna med mattende på dagtid og rensende krem på natten. Resten av ansiktet får fuktighet. Bruker La Roche Posay sine produkter fra apotek. Ok pris og de er ganske drøye.

Anonymkode: 9f6d7...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg på resten av kroppen er helt matt?

Anonymkode: 4943d...b7d

Du bruker vel en krem som tyter ut av huden igjen. Kutt ut alt av krem og for mye såpe når du dusjer. Jeg er en av de få kvinnene som forstår at alt av kremer som ikke selges på apoteket bare er tull og tøys. Aldri brukt noe slikt, å huden min er veldig fin. 

Anonymkode: 5a3de...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du bruker vel en krem som tyter ut av huden igjen. Kutt ut alt av krem og for mye såpe når du dusjer. Jeg er en av de få kvinnene som forstår at alt av kremer som ikke selges på apoteket bare er tull og tøys. Aldri brukt noe slikt, å huden min er veldig fin. 

Anonymkode: 5a3de...265

Det er kanskje litt overlegent å tro man har svaret for alle. Jeg har også fin hud og jeg bruker ingenting annet enn vann.

Anonymkode: 3fe98...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bruker vel en krem som tyter ut av huden igjen. Kutt ut alt av krem og for mye såpe når du dusjer. Jeg er en av de få kvinnene som forstår at alt av kremer som ikke selges på apoteket bare er tull og tøys. Aldri brukt noe slikt, å huden min er veldig fin. 

Anonymkode: 5a3de...265

Du er en av de få kvinnene som forstår, faktisk... 🤭☺️ 

Du synes ikke du er litt vel storsnutete nå, kanskje? 

Anonymkode: 4f76d...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er en av de få kvinnene som forstår, faktisk... 🤭☺️ 

Du synes ikke du er litt vel storsnutete nå, kanskje? 

Anonymkode: 4f76d...865

Kanskje litt i måten jeg skrev på🙈 Men jeg står forsatt på det altså. Kommer aldri til å endre mening heller😁

Anonymkode: 5a3de...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje litt i måten jeg skrev på🙈 Men jeg står forsatt på det altså. Kommer aldri til å endre mening heller😁

Anonymkode: 5a3de...265

Så hvorfor mener du at _alt_ av kremer som selges andre steder enn på apoteket er bare tull og tøys? Har du prøvd alle kremer som finnes? Du er klar over at også apotekene nå selger klassiske parfymeri-varer? 

Anonymkode: 4f76d...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...