Gå til innhold

Dere som har barn 10-12 år. Hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ser du etter de på stranden? Begge mine kan svømme og svømmer godt. De kan fint svømme ut til flytebryggen ca 20 meter fra land. Jeg pleier å følge med på de hele svømmeturen. I dag fikk jeg ikke med meg at de svømte tilbake. Likevel følger jeg med, føler jeg selv. Ser etter de av og på hele tiden. Lokaliserer de. Oppdaget de så i vannet på vei inn. Det var jo ok, så jeg gikk ned til vannkanten for å ha øye med de hele veien inn. Så kommer en gummibåt med far og sønn i. De er på vei til å kjøre over et av mine barn. Jeg tenker at en voksen mann klarer å se at det er flere (var 5-6 stykker) som svømmer mot land. Det ser han ikke. Han ror rett over et av barna mine og enser ikke at barnet mitt nå er under vann. Jeg er på vei uti vannet, samtidig kommer en annen mann og dytter båten vekk, drar barnet mitt opp og sjekker at alt er bra. Det er det. Mannen i båten blir skjelt ut av flere på stranden, men legger skylden på meg. Jeg har ikke sett etter barna mine godt nok. Han har visst lagt merke til dette før. 

Jeg vil tro jeg lokaliserer barna ca hvert 2-3 minutt på stranden. Jeg klandrer jo meg selv litt også, for jeg lokaliserte de ikke fort nok. 

Hvor ofte ser dere etter barna på stranden? Og er det virkelig bare min feil at han ikke så seg for i gummibåten?

Anonymkode: a5600...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UNsett om du ikke hadde øynene på barna så vR det en voksen mann som rodde på/over det svømmende barnet. Det er uansett den voksne i båten som har ansvaret

Anonymkode: d5e7b...239

Gjest Antarctica
Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte ser du etter de på stranden? Begge mine kan svømme og svømmer godt. De kan fint svømme ut til flytebryggen ca 20 meter fra land. Jeg pleier å følge med på de hele svømmeturen. I dag fikk jeg ikke med meg at de svømte tilbake. Likevel følger jeg med, føler jeg selv. Ser etter de av og på hele tiden. Lokaliserer de. Oppdaget de så i vannet på vei inn. Det var jo ok, så jeg gikk ned til vannkanten for å ha øye med de hele veien inn. Så kommer en gummibåt med far og sønn i. De er på vei til å kjøre over et av mine barn. Jeg tenker at en voksen mann klarer å se at det er flere (var 5-6 stykker) som svømmer mot land. Det ser han ikke. Han ror rett over et av barna mine og enser ikke at barnet mitt nå er under vann. Jeg er på vei uti vannet, samtidig kommer en annen mann og dytter båten vekk, drar barnet mitt opp og sjekker at alt er bra. Det er det. Mannen i båten blir skjelt ut av flere på stranden, men legger skylden på meg. Jeg har ikke sett etter barna mine godt nok. Han har visst lagt merke til dette før. 

Jeg vil tro jeg lokaliserer barna ca hvert 2-3 minutt på stranden. Jeg klandrer jo meg selv litt også, for jeg lokaliserte de ikke fort nok. 

Hvor ofte ser dere etter barna på stranden? Og er det virkelig bare min feil at han ikke så seg for i gummibåten?

Han er idiot. Det er han som ror, han har til ansvar å ikke kræsje med badende barn. Hva om det hadde vært en voksen? Hvem skulle han skylde på da? 

Skrevet

Han rodde i båt på en badestrand, altså er det han som må se seg for! 

Han skvatt nok selv og mange reagerer med sinne og kjefting når de selv blir redde. 

Han var helt urimelig, ikke tenk mer på det. 

Har selv barn på 10 og 12 år, svømmedyktige og trygge i vann. Jeg reiser meg og lokaliserer de med jevne mellomrom, men ikke hvert andre til tredje minutt så du er mer påpasselig enn meg ihvertfall 

Anonymkode: 6c7e9...858

Skrevet

Han er en idiot, fikk såret stoltheten sin, og lot det gå utover deg. Ikke tenk på det. Hva mener han du skulle gjort? Vært los for ham?

Anonymkode: a1d0a...0a2

Skrevet

Jeg tenker jo på det. Hadde ikke den mannen som dyttet båten vekk vært der, så hadde barnet mitt kunnet drukne. Ikke sikkert jeg hadde nådd frem i tide. Og han kjeftet på meg fordi jeg ville ha barnet fortest mulig ut i vannet igjen. Barnet ble skremt og da tenkte jeg at jeg måtte uskadeliggjøre det fortest mulig og holdt derfor barnet i og ved vannet frem til vi dro hjem

Skrevet

Når de var 10- kanskje hver 5. minutt. Når de var 12 kanskje hvert 10-15 minutt. Liker enda å være tilstede, og yngste er 14 år, og svømmedyktig, har gått på svømmetrening i mange år.

Hun dro på stranda i går med noen venninner, der den ene var 12 og andre 16 år. Jeg var sikker på at de andre jentenes pårørende skulle være der sammen med dem, og ble ganske paff da vi kom på stranden litt senere, og oppdaget at jentene var alene der.

Det var for øvrig ikke andre foreldre på stranda, men flere yngre barn som var der alene, blant annet et søskenpar der den ene kanskje var 4-6 år og den andre kanskje 10-12. Reagerte litt på det.

Anonymkode: ec0ab...88d

Skrevet

Har også to på 10 og 12 år. I bassenget (i "Syden") kikker jeg bare i ny og ne etter minste. Begge er veldig svømmedyktige. I havet med mer bølger liker jeg å følge med på minste hele tiden og lokalise 12-åringen med 5-10 min mellomrom. Er det mye bølger blir jeg eller pappaen med uti fortsatt. Minste kan få panikk dersom hun får 2-3 store bølger over seg og velter og det kommer nye bølger. Ingen av dem får lov til å gå å bade alene uten en voksen til stede. De eldste på 15 og 17 år får bade helt uten tilsyn og har gjort det fra de var ca 14 år.

Anonymkode: a5ebf...f32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...