Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Jeg har tatt urinprøve fler ganger i svangerskapet og fått påvist Kokker på en dyrket prøve... noen andre som har fått dette? De vetikke hva slags kokker enda men jeg googler og nå er jeg helt fra meg.. er i siste trimester. Anonymkode: 9f2a0...4a4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 ... snakk med din jm eller lege. Anonymkode: c7533...3d5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Hva har det å si? Å ha urinveisinfeksjon er ikke farlig. Anonymkode: 410a7...5c5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: ... snakk med din jm eller lege. Anonymkode: c7533...3d5 Jordmor sier der er hvite blodlegemer som er kjempe vanlig, fastlege har som sagt sendt til dyrkning å sendte enda en idag.. Anonymkode: 9f2a0...4a4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #5 Skrevet 23. juli 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva har det å si? Å ha urinveisinfeksjon er ikke farlig. Anonymkode: 410a7...5c5 Jeg har ikke urinveisinfeksjon. HI Anonymkode: 9f2a0...4a4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #6 Skrevet 23. juli 2019 Men hvorfor er du livredd da, da? Anonymkode: 410a7...5c5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er kokker? Anonymkode: a3220...feb Kokk beskriver bare at bakterien er rund. Diplokokker sitter sammen to og to, streptokokker i kjeder og stafylokokker i «drueklaser» hvis jeg husker rett. Anonymkode: 22bc7...0d4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kokk beskriver bare at bakterien er rund. Diplokokker sitter sammen to og to, streptokokker i kjeder og stafylokokker i «drueklaser» hvis jeg husker rett. Anonymkode: 22bc7...0d4 Så et helikokker er seks bakterier som sitter sammen? Anonymkode: 0188b...ab0
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 Er det en GBS-infeksjon? Det går helt bra, nå når du vet om det. Du får antibiotika under fødselen, og så følger de litt ekstra med på babyen rett etterpå. Anonymkode: c350b...856
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva har det å si? Å ha urinveisinfeksjon er ikke farlig. Anonymkode: 410a7...5c5 Sannhet med modifikasjoner... For gravide kan det være ugreit, for ubehandlet kan det trigge rier og sa/tidlig fødsel og derfor er det viktig og behandle tidlig. Feks hvis du har mye kynnere er uvi det første du testes for, nettopp av denne grun. Anonymkode: c7533...3d5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kokk beskriver bare at bakterien er rund. Diplokokker sitter sammen to og to, streptokokker i kjeder og stafylokokker i «drueklaser» hvis jeg husker rett. Anonymkode: 22bc7...0d4 Nei, stafylokokker er stavformede. Så det der med kokker kan ikke bety runde, det betyr noe med bakterie. Gonokokker gir gonorré, pediokokker er melkesyrebakterier osv. Anonymkode: 410a7...5c5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sannhet med modifikasjoner... For gravide kan det være ugreit, for ubehandlet kan det trigge rier og sa/tidlig fødsel og derfor er det viktig og behandle tidlig. Feks hvis du har mye kynnere er uvi det første du testes for, nettopp av denne grun. Anonymkode: c7533...3d5 Men hun har ikke urinveisinfeksjon, sier hun. Jeg hadde ellers mye kynnere med barn nr 2, og ble ikke på noe tidspunkt testet for UVI. Anonymkode: 410a7...5c5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det en GBS-infeksjon? Det går helt bra, nå når du vet om det. Du får antibiotika under fødselen, og så følger de litt ekstra med på babyen rett etterpå. Anonymkode: c350b...856 Støtter denne👆🏻 20-30% av alle kvinner er bærere av GBS. Det er ikke farlig og man får god oppfølging. Anonymkode: cd564...d2a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hun har ikke urinveisinfeksjon, sier hun. Jeg hadde ellers mye kynnere med barn nr 2, og ble ikke på noe tidspunkt testet for UVI. Anonymkode: 410a7...5c5 Jeg svarte på en annen sitt tilsvar, først og fremst. Så til din andre påstand... - Da har din jm og lege ikke fulgt sine retningslinjer (du kan søke opp dette på nettet). Det skal testes. Mulig at du ikke fikk det med deg om de gjorde det? Eller leverte du aldri en urinprøve? Jeg har selv to SV skap med vonde og kraftige kynnere. Gikk heldigvis aldri over i rier før tiden. Var innlagt på Riksen i perioder pga dette, og fikk der nøye innføring i hvorfor de nettopp allting testet for dette. Slenger med et sitat " Noen av pasientene innlegges på grunn av rier tidlig i graviditeten, der det er fare for en for tidlig fødsel. – Urinveisinfeksjon er en av diagnosene som kan føre til det, forklarer hun videre. – Derfor er det veldig viktig å ha med en urinprøve på hver svangerskapskontroll, sier jordmor Siri von Krogh " Anonymkode: c7533...3d5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, stafylokokker er stavformede. Så det der med kokker kan ikke bety runde, det betyr noe med bakterie. Gonokokker gir gonorré, pediokokker er melkesyrebakterier osv. Anonymkode: 410a7...5c5 Cocci er runde og det er også stafylokokker. Cocci betyr runde, og rods er stavformet. Anonymkode: 52f65...c99
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, stafylokokker er stavformede. Så det der med kokker kan ikke bety runde, det betyr noe med bakterie. Gonokokker gir gonorré, pediokokker er melkesyrebakterier osv. Anonymkode: 410a7...5c5 Det stemmer ikke. Bare Google bildet av stafylokokker, så ser du. Anonymkode: 22bc7...0d4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #18 Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, stafylokokker er stavformede. Så det der med kokker kan ikke bety runde, det betyr noe med bakterie. Gonokokker gir gonorré, pediokokker er melkesyrebakterier osv. Anonymkode: 410a7...5c5 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Coccus A coccus (plural cocci) is any bacterium or archaeon that has a spherical, ovoid, or generally round shape Anonymkode: 22bc7...0d4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #19 Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte på en annen sitt tilsvar, først og fremst. Så til din andre påstand... - Da har din jm og lege ikke fulgt sine retningslinjer (du kan søke opp dette på nettet). Det skal testes. Mulig at du ikke fikk det med deg om de gjorde det? Eller leverte du aldri en urinprøve? Jeg har selv to SV skap med vonde og kraftige kynnere. Gikk heldigvis aldri over i rier før tiden. Var innlagt på Riksen i perioder pga dette, og fikk der nøye innføring i hvorfor de nettopp allting testet for dette. Slenger med et sitat " Noen av pasientene innlegges på grunn av rier tidlig i graviditeten, der det er fare for en for tidlig fødsel. – Urinveisinfeksjon er en av diagnosene som kan føre til det, forklarer hun videre. – Derfor er det veldig viktig å ha med en urinprøve på hver svangerskapskontroll, sier jordmor Siri von Krogh " Anonymkode: c7533...3d5 Rier tidlig i svangerskapet er noe annet enn kynnere... Anonymkode: 410a7...5c5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2019 #20 Skrevet 23. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer ikke. Bare Google bildet av stafylokokker, så ser du. Anonymkode: 22bc7...0d4 Ja, gjorde det, du har rett. Anonymkode: 410a7...5c5
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2019 #21 Skrevet 24. juli 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det en GBS-infeksjon? Det går helt bra, nå når du vet om det. Du får antibiotika under fødselen, og så følger de litt ekstra med på babyen rett etterpå. Anonymkode: c350b...856 De vet kun hittil at det er kokker men ikke hva slags, alle urinprøvene mine har blitt sendt til dyrkning pga jeg hadde UVI som ble nyrebekkenbetennelse i 2 trimester. Tok 2 antibiotika kurer og ble «frisk» .. er like før termin nå og jeg fikk beskjed om at det kunne hende jeg måtte ha Antibiotika kur ved fødsel. Og googler kokker og gravid å da kom det mye ubehagelig å lese på NHI hi Anonymkode: 9f2a0...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå