Gå til innhold

Er dette naivt av meg? Ang tyveri.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere barn og de har mye besøk. Kommer mye jenter innom huset i alderen 12-17 år. Mange av de er bare bekjente, jeg kjenner de ikke.

På badet oppbevarer jeg alt av klokker og smykker. Ligger masse diamantringer og smykker i ei skål inne i skapet. Det ligger også en del annet kostbart tilbehør. 

Hadde svigerinnen min på besøk i går og hun sa at jeg måtte regne med svinn da tenåringer stjeler som ravner. Jeg ble litt paff, men mulig jeg som er litt naiv? Oppbevarer dere slike ting gjemt på soverom så ikke huset gjester skal stjele?🤨

Anonymkode: 789b7...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke falt meg inn å gjemme bort ting. Syns det er en uting å tro at alle ungdommer stjeler, det gjør de virkelig ikke!

Anonymkode: a0342...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av det og kontroller eventuelt. De fleste bør jo være ærlige, men en og annen snik finnes det jo. 

Anonymkode: 3ae70...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært så veldig bekymret for tyveri av jentene spessielt, men jeg synes det er en veldig skjødesløs måte å oppbevare verdifulle ting på.

Anonymkode: 2055c...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting av en slik verdi som er så lett å ta med seg bør du for din egen del holde låst i en skuffe eller i det minste på et rom det ikke er normalt at de er.

Jeg var naiv. Hadde en samling med kollegaer/"venner", og et armbånd forsvant fra badet mitt. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som tok det, men jeg har ikke bevis. Det var et arvestykke. Ikke voldsomt stor verdi på det, men en del var det nok verdt pga. materialene og at det var håndlaget og gammelt. Jeg har meldt det til politiet, men det er jo ikke noe de etterforsker. Men det ligger i hvert fall en beskrivelse om de skulle få det inn i en annen sammenheng noen gang.

Så ikke vær naiv - spesielt ikke om det er ting du har en tilknytning til. Den materielle verdien er bare irriterende å miste, det er mange ganger verre med det emosjonelle tapet.

Anonymkode: c7a49...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mitt på badet. Foreløpig. Når barna blir større og vi får tenåringer i hus kommer jeg til å flytte det inn på soverommet. 

De stjeler nok ikke som ravner. Men det forekommer ja. Og dersom uhellet skulle være der er det umulig å vite hvem som har gjort det. Du kan ikke beskylde en hel gjeng ungdommer for tyveri. Og til sist må du skylde deg selv for din egen skjødesløshet. 

Anonymkode: 5acd0...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne av min datter har stjålet et minkeprodukt av meg. Så jo, pass på litt.

Anonymkode: 6f17e...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ei venninne av min datter har stjålet et minkeprodukt av meg. Så jo, pass på litt.

Anonymkode: 6f17e...e3a

Nå vil jeg ikke si at slankepiller og verdisaker kan sammenlignes akkurat...

Anonymkode: 98df4...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vil jeg ikke si at slankepiller og verdisaker kan sammenlignes akkurat...

Anonymkode: 98df4...5a3

Slankepiller? Hvor i alle dager fikk du det i fra?

Anonymkode: 26c96...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...