Gå til innhold

Hva ville du brukt gavekortet på av disse to. Smeg brødrister eller Le Creuset gryte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man merker vel mer forskjell på kvalitet på gryter enn på brødristere, så jeg ville ha valgt gryta. 

Dessuten er vel den der smeg-risteren veldig stor? Eller kanskje jeg husker feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødristeren, men det er fordi jeg allerede har vannkokeren og vil ha settet. Den jeg har er ikke pen å se på og ryddes ned i skuff.

Anonymkode: a2390...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le creuset er håpløst tung og håpløs å oppbevare om du ikke har voldsomt mye plass. Men pen å se på om du kan ha den framme, da. En brødrister er en brødrister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med le creuset gryta jeg har, så ville valgt den om igjen😊

Anonymkode: 85731...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de. Brødristeren er fin, men ingen brødrister er i mine øyne verdt 1200 - 1300 kroner. Og støpejern bruker jeg ikke

Anonymkode: deb01...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Absolutt ingen av dem

Anonymkode: cb92a...635

Hva foreslår du da, sunshine?😁🤗

Anonymkode: 36dbe...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryta hadde jeg valgt. Den har du på livstid, og jeg liker å lage mat i støpejern. Og så er de fine. Hvilke farge vil du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyseblå Smeg brødrister. Jeg er helt forelsket i den. Elsker den stilen!

Jeg liker grytene også, altså. Men de er fryktelig tunge. Og må vaskes for hånd. Jeg ender opp med å ta en av de andre, bare fordi jeg ikke gidder å bruke så mye muskelkraft på å få den ut av skapet😅

Anonymkode: 6d84f...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge deler. Brødristeren er veldig god (ante ikke at det var så stor forskjell på brødristere), men jeg ville valgt gryta. Jeg arvet min etter min mor, og den har over 40 år med gode matminner knyttet til seg. Når jeg bruker den tenker jeg på hvor mye kjærlighet hun la i matlagingen, og hvor mye glede det gir (og ga) å samles rundt en raus gryte. I ettertid har jeg også kjøpt en større gryte av samme merke, og jeg prøver å gi videre de samme minnene og relasjonene som min mor skapte for meg. Ja, en gryte er en gryte, men kvaliteten er super, og fargen gir særpreg. 

Anonymkode: 3f885...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av de. Brødristeren er fin, men ingen brødrister er i mine øyne verdt 1200 - 1300 kroner. Og støpejern bruker jeg ikke

Anonymkode: deb01...f86

Hvorfor svarer du da, ditt brød? Denne tråden er jo åpenbart ikke for deg?😅

Blir som å svare i eksempelvis en slik tråd: 

«Hvilken bil skal jeg kjøpe?»

»Vet ikke. Kjører ikke bil»

Anonymkode: 6d84f...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du da, ditt brød? Denne tråden er jo åpenbart ikke for deg?😅

Blir som å svare i eksempelvis en slik tråd: 

«Hvilken bil skal jeg kjøpe?»

»Vet ikke. Kjører ikke bil»

Anonymkode: 6d84f...c67

For å irritere deg selvfølgelig

Anonymkode: deb01...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva du tror du kommer til å bruke mest. Om brødristeren skal stå og samle støv, men du vil ha den fordi den er pen, så er det jo egentlig å kaste bort pengene. Det samme med gryta. Personlig, så ville jeg gått for ei rimeligere gryte og en rimeligere brødrister og kanskje fått råd til begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vannkokeren til Smeg er fryktelig treg. Vet ikke hvordan brødristeren er, men ville lest en test eller sjekket andres erfaringer før jeg eventuelt tok den. Finnes så mange rævva brødristere på markedet at om du går for den er det greit at den er funksjonell i tillegg til stilig når den koster såpass. 

Gryta er bænkers; de fleste som har en sånn er fornøyd. 

Anonymkode: 89856...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt gryta. Vi har en 4,2 liter emaljert med stålknott, det er den definitivt mest brukte av grytene våre. Vi har andre gryter ( stålgryter) fra le creuset også, og de har en veldig god kvalitet alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt gryten, har en fra før av det merket, elsker den.
Har også en brødrister, men den bruker vi aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uten tvil valgt gryta. Og den skulle vært rååsa. Har en jeg bruker mye og kunne fint hatt en til😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt gryta. Varer nesten evig. Gode å lage mat i. Brødristeren er ikke annerledes enn andre brødristere funksjonelt. 

Anonymkode: dd7d8...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av de. Brødristeren er fin, men ingen brødrister er i mine øyne verdt 1200 - 1300 kroner. Og støpejern bruker jeg ikke

Anonymkode: deb01...f86

Min brødrister kostet 3300,- 😂 og vi har to av den pga at en har cøliaki. Den er så fin og er et smykke på kjøkkenbenken.

 

Men HI: Jeg hadde valgt Le Creuset gryta. Den er en investering for livet og knallgod. Har en 5-6 selv i forskjellige farger og str, blir litt hekta 😅

 

Anonymkode: ead5d...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...