Gå til innhold

Helt idiotisk, men jeg føler på sjalusien


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med min mann i mange år. Han vet godt at jeg ønsker å gifte meg, og han har sagt at det skal vi. Bare ikke nå. 

Min svoger har vært på ferie i Thailand og har plutselig giftet seg med en ung dame (20 års aldersforskjell). Det var visst kjærlighet med første blikk. 

Jeg klarer ikke å føle glede på min svogers vegne. Føler en viss bitterhet for at jeg valgte den treigeste broren (vil så absolutt ikke ha min svoger, bare så det er nevnt). 

Vær så snill og si at jeg bare er supert teit som føler det slik. Det blir jo min tur en gang i fremtiden, vet bare ikke når.

Jeg har bare sett for meg at jeg kom til å bli neste Fru ???, har ikke lagt i kortene at min svoger var den første til å gifte seg. 

Godt å få «lettet trykket». Føler at jeg ikke kan si dette høyt til noen... Må bare smile og jatte med på hvor hyggelig er det ikke at han nå endelig har fått seg dame, ung flott kone. 

Anonymkode: b1f0e...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert å sette krav og få ham til å bli med på å fastsette en dato? Fortell ham at dette er veldig viktig for deg, og at du har vært tålmodig lenge. 

Så tenker jeg t du godt kan prøve å finne ut hva motviljen hans bunner i. Er det det at han ikke vil ha et stort kirkebryllup med hundre gjester og fullt fokus på dere? Kan du i så fall godta en kjapp seremoni på rådhuset med bare forlovere til stede? Er det fordi han ikke vil binde seg? Hvis dere har barn sammen er dere allerede bundet til hverandre på livstid uansett.

Du kan også stille noen krav, vet du. Sette foten ned og si at dette er så viktig for deg at nå blir det enten ekteskap eller så er forholdet over (hvis det er aktuelt da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er misunnelig fordi noen har inngått et bekvemmelighetsekteskap med en hentebrud??? Si at du tuller?

Anonymkode: 53093...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet ved første blikk? Ja, sikkert. 

Her trenger du ikke å være misunnelig. Han ville ha en ung, sexy kone, og hun ville ha en vestlig mann. Ingen elsker hverandre etter 2 uker på ferie. 

Anonymkode: 48b33...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille krav om å sette en dato. 

Som en som ikke vil gifte deg synes jeg et slikt krav er hårreisende. 

Ja, det er viktig å ta hensyn til hverandres ønsker, hi vil gifte seg, mannen vil åpenbart ikke. Hvem sine ønsker skal man ta mest hensyn til?

Jeg tenker at i et forhold der en vil gifte seg og den andre ikke så er det den som vil som må ta et valg. Hadde min samboer forsøkt å tvinge på meg en dato hadde jeg seriøst vurdert forholdet. 

HI, jeg skjønner dette er ditt ønske og drøm, samboeren din er åpenbart ikke på dette stedet. Du må først og fremst ha en skikkelig prat med han om dette. Legg vekk anklagelser og «sutring» dere må prate voksent sammen. Om svaret du får ikke er tilfredsstillende for deg må du jo ta et valg. Gå eller bli. Men om forholdet er bra og dere har det bra sammen så skjønner ikke jeg personlig at manglende bryllup kan være årsak til brudd jeg da. 

Jeg skal ALDRI gifte meg, bare tanken gjør meg uvel. Og det har ingenting med mine følelser for samboeren min. Han er den beste i verden. 

Anonymkode: 0b5f3...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert et dumt spørsmål, men må bare... Hvorfor vil du gifte deg? Hvorfor? Hva betyr fru for deg? I hverdagen er dere jo sammen allerede. 

Anonymkode: 4674c...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ALDRI gifte meg, bare tanken gjør meg uvel. Og det har ingenting med mine følelser for samboeren min. Han er den beste i verden.

Jada, men da er du ærlig på det, ikke sant? Du sier ikke at dere skal gifte dere, bare ikke nå.

Sier man at man vil, kan man ikke forvente annet enn at partner ønsker sette en dato etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, selv om din svoger gifter seg av rent praktiske årsaker.

Etter mange år- hva er det han venter på? Jeg ville krevd et ordentlig svar. Vil han gifte seg eller ikke? Hvorfor ikke nå, og be han begrunne. Hvis det kommer frem at han ikke vil gifte seg, må du finne ut hvor viktig det er for deg. 

Anonymkode: 67dac...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stille krav om å sette en dato. 

Som en som ikke vil gifte deg synes jeg et slikt krav er hårreisende. 

Ja, det er viktig å ta hensyn til hverandres ønsker, hi vil gifte seg, mannen vil åpenbart ikke. Hvem sine ønsker skal man ta mest hensyn til?

Jeg tenker at i et forhold der en vil gifte seg og den andre ikke så er det den som vil som må ta et valg. Hadde min samboer forsøkt å tvinge på meg en dato hadde jeg seriøst vurdert forholdet. 

HI, jeg skjønner dette er ditt ønske og drøm, samboeren din er åpenbart ikke på dette stedet. Du må først og fremst ha en skikkelig prat med han om dette. Legg vekk anklagelser og «sutring» dere må prate voksent sammen. Om svaret du får ikke er tilfredsstillende for deg må du jo ta et valg. Gå eller bli. Men om forholdet er bra og dere har det bra sammen så skjønner ikke jeg personlig at manglende bryllup kan være årsak til brudd jeg da. 

Jeg skal ALDRI gifte meg, bare tanken gjør meg uvel. Og det har ingenting med mine følelser for samboeren min. Han er den beste i verden. 

Anonymkode: 0b5f3...24b

Men HIs samboer har jo gjentatte ganger forsikret henne om at jo visst skal de gifte seg. I motsetning til deg, som jeg antar har vært helt tydelig på at du aldri vil gifte deg.Og ettersom han fortsetter å utsette det, komme med vage forsikringer og tåkesvar, så mener jeg at det er helt innafor å forlange at han blir mer konkret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trenger å fri for å gifte seg altså, man kan bare bli enige om å gjøre det.

Ingen fridde her, vi giftet oss heller ikke på tradisjonellt vis, vi reiste bort bare vi to og kom hjem som gift. Helt perfekt måte å gjøre det på for oss.

Dama til broren min byttet etternavn da de fikk barn, selv om de ikke var gift. Hun ville ha samme etternavn som barna og tok mannens etternavn, Ikke noe hokus pokus det heller. Nå giftet de seg senere da, men på rådhuset og med bare nærmeste familie på middag etterpå.

Det trenger ikke være kirkebryllup og bløtkakekjole for å bli gift, om det er det mannen ikke vil.

Anonymkode: 797cb...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...