Gå til innhold

Viste du at..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skuffen under ovnen er til å holde maten varm... ikke for stekebrett og rist. 

Anonymkode: 8f07b...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg "alltid" visst, siden jeg var lita. Har imidlertid bare sett den bli brukt til opprinnelig bruk én gang, da av min bestemor i et selskap. Men det var den ene gangen, ellers har alle jeg kjenner kun brukt den til oppbevaring av stekebrett og rist ;)

Anonymkode: 8e89a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Alle som har sett master chef vet det. 

Fint til å heve deig i også. 

Desverre har moderne ovner ofte ikke den funksjonen, ettersom man ser folk bruker det oftere til lagring og dermed lager skuffene for små til det. 

Anonymkode: 9ddf8...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det visste jeg ikke. Hvor skal man egentlig gjøre av stekebrett og rist da? 😛

Anonymkode: 1a448...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde de fleste ovner den funksjonen, det er det ikke så mange som har lengre. Min har det ikke, heller ikke den på hytta eller hos mamma. Min søster har det og irriterer seg grønn, for hun tar ofte i litt varme brett når hun skal ta de fra skuffen. Hun har vel like ny ovn som oss andre. Jeg savner ikke den funksjonen, aldri hatt behov for det og syns det er praktisk med brett og rister der. Det blir ikke lunk i brettet engang når de er i min skuff.

Anonymkode: 3a7bd...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vår, det er en helt vanlig skuff som er helt lik de andre skuffene, men ja jeg visste at den var til det på gamle ovner, det lærte vi i heimkunnskap å mormor hadde alltid bolledeig til heving under der. 

Anonymkode: ccaf5...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er bare en vanlig skuff. Men husker ovnen hjemme når jeg vokste opp var sånn, der sto middagen til pappa når han jobbet overtid :)

Anonymkode: 8cd67...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...