Gå til innhold

Husfluer! Hva gjør man?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra ferie for noen dager siden. Det var minst 40 varmegrader inne, så jeg satt opp døren og luftet. Det gikk ikke lang tid før huset var fullt av fluer. Har drept sikkert 40 de siste dagene og er blitt massemorder. Har ikke luftet etter dette av frykt for fler. 

Er ikke matrester i huset, ikke møkkete eller slike ting, men likevel strømmet de på. Leste litt på nett om fluefanger med flaske og eddikvann. INGEN fluer i fella. Fikk så tips om litt zalo i tillegg, så forsøkte det. Ingen fanget. Forsøkte ren eddik. Ikke noe hell. Det er så ekkelt med alle fluene. Er vel bare 3-4 igjen, men tør jo ikke lufte! I morgen er det meldt sykt varmt og vi MÅ lufte. Aircondition er ikke nok på så varme dager. 

Tips?

Anonymkode: debc1...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samme problem.., nabo til en gård. Er det ekstremt mye fluer i år enn vanlig? Pleier ikke å være såå ille🙈 også kommer de forferdelig svarte prikkene etter dem overalt🤮

Anonymkode: b2530...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har samme problem.., nabo til en gård. Er det ekstremt mye fluer i år enn vanlig? Pleier ikke å være såå ille🙈 også kommer de forferdelig svarte prikkene etter dem overalt🤮

Anonymkode: b2530...d3c

Her er det skog og tett kratt rett ved huset. 

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlige bråkefluer eller de små brune jævlene?

Anonymkode: 1d34a...741

Bråkefluer og brune jævler? Husfluer kalles det.

Anonymkode: debc1...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet det ut i år, men prøvde alle triksene du nevnte ifjor, uten særlig hell. Men en kveld glemte jeg å helle ut vannet etter pølsene, gryta var full av døde bananfluer. Æ

Anonymkode: 7c85a...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hjelper med søt væske (brus eller saft med sukker i f.eks.) en skvett eddik og en sprut zalo. 

Setter små skåler med dette i vinduskarmer og andre steder med mye fluer. Etter noen dager er skålene fulle av druknede fluer. 

Fluepapir fungerer også, men er ikke så pent å ha hengende rundt i vinduene. Felleskjøpet selger. 

Anonymkode: 20672...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...