Gå til innhold

Lommepenger for 10åring i utlandet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye lommepenger ville dere sendt med deres 10åring for en uke? Det er kun til ting han vil kjøpe seg selv da de han er med dekker alt annet. Han skal til polen og ønsker og kjøpe seg nye klær og sko kanskje sier han.. 

Anonymkode: 9966b...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er 10. Da tror jeg du må se på hvilke klær han trenger. Hvis han egentlog ikke trenger noe foreslår jeg 200,-.

 

Anonymkode: 3c8ed...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er 10. Da tror jeg du må se på hvilke klær han trenger. Hvis han egentlog ikke trenger noe foreslår jeg 200,-.

 

Anonymkode: 3c8ed...b27

200????

Snakk med foreldrene/voksne som skal være med på turen. Legg deg på det samme som det de andre barna har.

Men 200 er nesten latterlig..

Anonymkode: 94a9c...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kr 200 er ingenting. Ville sendt med mer eller diskutert dette med eks foreldre til det/de andre barna på turen. 200 som skal kanskje dekke en t-skjorte, snop og noe annet han finner rekker ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på hvis han "kanskje" skal kjøpe klær og sko, det gjør jo stor forskjell. Ville sendt med ca 500-1000 (avhengig av hva de andre får selvsagt) som rene lommepenger og litt ekstra penger til klær og sko som skal være med hjem igjen hvis han ikke kjøper dette likevel.

Hvor mye han får med til det må jo komme an på om han trenger det, evt om dere har økonomi til og synes det er greit å kjøpe inn ekstra bare fordi han har lyst selv om han ikke trenger det, og ikke minst om han er i stand til å shoppe sånt selv (min 10-åring hadde ikke klart det).

Anonymkode: 7ccd0...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kameraten hans er der nede og har vært der i 3 uker siden han er derfra. Han har fått 900kr for totalt 4 uker han er der nede. Men han kjøper jo ikke klær og sånn for de pengene,det var visst kun lommepenger han kunne bruke på hva han ville.  Dette er første gangen sønnen min er der og har sett klærne som kameraten har kjøpt der før og vil se om han finner noe han liker også. Har spurt foreldrene til han sønnen min skal besøke men de synes det var vanskelig og svare siden de ikke vet hva han vil kjøpe og sånn. 

 

HI

Anonymkode: 9966b...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kameraten hans er der nede og har vært der i 3 uker siden han er derfra. Han har fått 900kr for totalt 4 uker han er der nede. Men han kjøper jo ikke klær og sånn for de pengene,det var visst kun lommepenger han kunne bruke på hva han ville.  Dette er første gangen sønnen min er der og har sett klærne som kameraten har kjøpt der før og vil se om han finner noe han liker også. Har spurt foreldrene til han sønnen min skal besøke men de synes det var vanskelig og svare siden de ikke vet hva han vil kjøpe og sånn. 

 

HI

Anonymkode: 9966b...92b

Da ville jeg nok sendt med 500 som lommepenger og kanskje 1000 til klær. Og hvis sønnen din er like impulsiv og vimsete som min så ville jeg spurt foreldrene til kameraten om de kunne passe på pengene for ham, i alle fall de som er til klær. 😛

Anonymkode: 7ccd0...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000. Med beskjed om at han ikke må bruke alt bare for å bruke de. Det er jo latterlig billig der, men bedre med for mye enn for lite 

Anonymkode: 8aebb...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 og bedt foreldre til kameraten ha pengene så de ikke blir borte.

200 er nesten dårlig gjort!!

Anonymkode: 94a9c...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

200????

Snakk med foreldrene/voksne som skal være med på turen. Legg deg på det samme som det de andre barna har.

Men 200 er nesten latterlig..

Anonymkode: 94a9c...6d9

Hva skal han med mer penger om andre betaler alt og det bare er til å kjøpe klær han ikke trenger?

Anonymkode: 3c8ed...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

1500 og bedt foreldre til kameraten ha pengene så de ikke blir borte.

200 er nesten dårlig gjort!!

Anonymkode: 94a9c...6d9

1500, - til å kjøpe ting? I Polen? Der er det ganske så billig. Tror jeg brukte 2500 på en uke der og det var inkludert mat og drikke ( dog ikke alkohol). Og jeg var da 37. 

Anonymkode: 85d51...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen kroner til dill og aktiviteter, og tusen til klær og sko (som de voksne kanskje kan styre?)

Anonymkode: 9d523...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han Visa-kort? 

Da ville jeg satt 500,- inn på kortet, og deretter vippset om det var noe spesielt han ville kjøpe 😊

Anonymkode: bfbb0...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send med en tusenlapp og si at han ikke må bruke alt opp for enhver pris.

Anonymkode: c0413...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200? 😱😂 stakkars barn. 

Jeg ville sendt med 500,- og bedt foreldrene til den andre gutten passet på inntil 1500,- for klær. 

Anonymkode: ddbc9...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han har ikke fått bankkort ennå. Han har fått litt polske penger av besteforeldre(350kr norske). Så tenker vi sender med 1000kr norske ved siden av dd vi. 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker... skrev:

Nei han har ikke fått bankkort ennå. Han har fått litt polske penger av besteforeldre(350kr norske). Så tenker vi sender med 1000kr norske ved siden av dd vi. 

 

HI

1350,- på en uke bare på ting han ikke trenger der han får alt av underholdning, is, mat, snop, inngangsbiletter ol i tillegg? Hva er poenget?

Anonymkode: 3c8ed...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

1500, - til å kjøpe ting? I Polen? Der er det ganske så billig. Tror jeg brukte 2500 på en uke der og det var inkludert mat og drikke ( dog ikke alkohol). Og jeg var da 37. 

Anonymkode: 85d51...401

Det er ikke så mye billigere i Polen enn i Norge når det kommer til klær og sko. Jeg har vært gift med min mann som er fra Polen i snart tyve år og prisene har nærmet seg norske priser veldig de siste ti årene.

Anonymkode: ecd2d...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...