Gå til innhold

Lyst til å gå til Gaustadtoppen, men må vi ha fjellsko?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg og sønnen min på 10 kunne gå ilag.

Må vi da ha fjellsko eller er gode joggesko bra nok?

Anonymkode: bbd6e...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mer behaglig og tryggere med fjellstøvler, men som regel går det jo bra med joggesko.

Anonymkode: 253f8...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk der i fjor og hadde fjellsko, det er veldig mye stein det siste partiet så er glad for at jeg hadde noe stødig. Går nok fint med joggesko og, folk jogger opp dit så...

God tur 😊

Anonymkode: 1b64c...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om vi skal kjøpe fjellsko, så må jo de også gås inn i forkant. Ikke så lett nå midt på sommeren kanskje.

Tror dere at det går greit med joggesko altså?

Og bør vi ha med varme klær?

Anonymkode: bbd6e...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at om vi skal kjøpe fjellsko, så må jo de også gås inn i forkant. Ikke så lett nå midt på sommeren kanskje.

Tror dere at det går greit med joggesko altså?

Og bør vi ha med varme klær?

Anonymkode: bbd6e...edb

Jeg som skrev rett over her som gikk i fjor. Vi gikk i juli og som kjent var sommeren varm, men vi har gått mye fjellturer og har alltid med vindtett jakke, evt fleece med som ekstra, vi fikk bruk for jakka, var ikke kaldt, men når du har gått oppover blir du fort varm, og når du da tar en pause blir du fort kald. Hadde og med tynne pannebånd ser jeg på bildene nå..hehe..været kan skifte fort i fjellet. 

Anbefaler deg å starte tidlig på morgenen. Vi startet kl 0830 så det var ikke noe kø oppover, men da vi gikk ned møtte vi på køer. 

Som sagt så brukte vi fjellsko, jeg er glad for det, men var mange som brukte joggesko og, evt kan du bruke hiking sko, de er lavere, men stabile og godt grep. 

Og det er en utrolig flott utsikt når du kommer opp😊

Anonymkode: 1b64c...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan nok fint gå opp med joggesko, men er du ikke fjellvant/uforsiktig så vær forsiktig så du ikke vrikker ankelen e.l. det skjer veldig ofte der oppe. Og gode klær. Vi tenkte ta turen en gang denne uka og ser at det er mellom 8-10 grader på toppen. De poster forresten vær o.l. om morran så bor du nærme nok ville jeg sjekket der før jeg dro :)

https://www.facebook.com/gaustabanen/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARBh7isuUqrZtyDZR8pCKEFVlj0NUCe_OzazOiHQJA7e17EWFqiX8SXRThUnXrIIJwWRtvbKr2IRb8Jz

Anonymkode: 1ea9b...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...