Anonym bruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Min mamma fikk meg da hun var 16 år. Jeg er enebarn og har liten/ingen kontakt med pappa. Vi bodde hos mine besteforeldre, men de kjøpte egen leilighet til oss da mamma var 19. Mine besteforeldre sa alltid at jeg skulle få denne da jeg ble myndig, for det var pga meg de sponset mamma med leiligheten. Dette ble det alltid pratet åpent og høyt om. Besteforeldrene mine døde før jeg ble 18 og hadde ikke testamentert den til meg. Mamma arvet deres bolig og en hytte. Boligen solgte hun og fikk noen millioner i tillegg til noen hundre tusen de hadde på bok. Leiligheten har hun enda og leier den ut. Hytta har hun også. På grunn av mine besteforeldre/sine foreldre har hun alltid fått alt i hendene, hun jobber og tjener godt, men mine besteforeldre betalte alltid «alt» for henne og meg; ferier, møbler, klær osv. Kom innom og fylte kjøleskapet vårt også. Hun har aldri hatt huslån eller billån, men har likevel alltid råd til alt. Hun reiser på dyre ferier flere ganger i året, går kun med merkeklær og spiser på dyre restauranter. Lite/ingenting drypper på meg. Jeg er 50% ufør etter alvorlig sykdom, har tre barn og en mann. Vi har det vi trenger, men bor trangt og har liten mulighet for ferier og utskeielser. Mamma sier det er så viktig at «de unge» (les meg og min generasjon) lærer verdien av penger, viktigheten med å spare, jobbe for pengene osv. Hver gang vi snakker om å kjøpe noe større. Jeg er litt bitter. Det er kun 16 år mellom oss, er vi ikke så og si samme generasjon? Og hun har fått alt i hendene hele veien, og attpåtil frarøvet meg en leilighet som i dag ville hatt en verdi på 3,5 mill! Det var en åpen dialog om at leiligheten skulle vært min da jeg ble 18! Dama har aldri hatt lån til noe, men sitter med to leiligheter, en hytte, en bil, en motorsykkel og et klesskap verdt en million eller mer i seg selv! I tillegg ferierer hun fem uker på luksusferier hvert år! Også sier hun til MEG at det er så forferdelig at vi må ta opp lån for å kjøpe hus! Anonymkode: d4e5d...4d2
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Har du spurt henne rett ut? Spill naiv og si du har forstått det sånn hele livet at den skulle bli din og hun fikk alt det andre? Når du ble 18. Spør om hvordan hun tenker dette? Har du andre «vitner» som vil bekrefte at dette ble sagt i åpen dialog i alle år? Anonymkode: 6d497...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå