Gå til innhold

Skryt 😖


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Hvis det er det eneste de har her i livet, så kan de vel få snakke om det? 

Anonymkode: 02cb2...ebe

Ja, men ikke til meg. Vil ikke høre skryt hver gang vi møtes. Det er kjedelig å høre på, det blir kleint i tillegg.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man siterer noen, og avslutter med et spørsmålstegn, mener man vanligvis å spørre den man siterer. Alle andre må gjerne svare, men det er jo irrelevant for den som spurte, dersom spørsmålet var stilet til en konkret person.

Anonymkode: 19ebd...f31

Ok. Men nå fikk du i alle fall en annen brukers svar på det samme spørsmålet. Det må du nesten bare regne med her inne.

Anonymkode: e4865...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

På DIB er det dessverre normalt å bagatellisere problemet som presenteres, istedenfor å annerkjenne HI.

HI skryt er veldig irriterende og har en nær slektning som er sånn mer og mer, har minimert kontakten fordi hun suger energien ut av meg, oppleves veldig falskt, hun kommer også med nedlatende kommentarer om ting som er positive i mitt liv.

Jeg vet det kommer av usikkerhet og at hun strever med ting, men etter å ha gitt henne mye tid og oppmerksomhet, orker jeg mer. Blir bare værre og verre. 

 

Anonymkode: 8520d...e0d

Ja, energien suges opp også. det glemte jeg å ta med. Pluss at jeg blir flau på hennes vegne, og det kan jeg ikke skjule. Jeg tror man kan se det på ansiktet mitt. Jeg prøver også å minske besøkene, men når vi da møtes da får jeg opp dobbelt med skyt. Blir 2 much! Blir ikke klok.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, energien suges opp også. det glemte jeg å ta med. Pluss at jeg blir flau på hennes vegne, og det kan jeg ikke skjule. Jeg tror man kan se det på ansiktet mitt. Jeg prøver også å minske besøkene, men når vi da møtes da får jeg opp dobbelt med skyt. Blir 2 much! Blir ikke klok.

Anonymkode: ccc87...6df

Det er ikke så mye du kan gjøre, heller ikke jeg. Det hjelper ikke å analysere eller forstå hennes adferd som noen her foreslår, hva skal det være godt for? Det er ikke derfor vi omgås mennesker, men for sosialt samhold og støtte. Når noen skryter, prøver de å heve seg over andre, det blir et skjevforhold og lite givende.

Det eneste som gir meg litt trøst er at det ikke handler om meg, jeg må fortsette å fokusere på mitt liv og gjøre det enda bedre, selv om det trigger slike smålige mennesker. 

Anonymkode: 8520d...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er bare sånn.

Jeg kjenner et par stykker. Ene er broren til mannens kamerat, han følger litt med på lasset for han er en del sammen med broren sin. Det er ingen tvil at det hos han skyldes et mindreverdighetskompleks, han prater høyt og mye, og uansett hva du har å fortelle vet han litt mer enn deg om det eller har opplevd noe som er hakket mer spennende. Det er uten unntak, du kan ikke si noe uten at han svarer med noe litt bedre, morsommere, mer spennende e.l. som han har vært med på. Han tar rett og slett mye plass og er et helsike å havne ved siden av i sosiale settinger.

Den andre er søsteren min faktisk. Hun skryter ikke så mye av seg selv, men hun prater utrolig mye om hva hun har sett på TV eller lest på internett. Hun er psykisk syk og har et veldig snevert liv og mangler totalt sosial erfaring, hun har ingen venner og er nok ganske ensom, men har så mange issues at hun heller ikke kan ut blant folk. Så der er det sånn at du kommer knapt til orde med noe som helst uten at hun har noe litt mer spennende å fortelle, men hun forteller da hva hun har sett på en dokumentar eller lest på en amerikansk blogg eller noe sånt. Forteller du om at noen du kjenner har fått kreft så har hun garantert lest noe om noen som er litt sykere, har opplevd litt mer motstand i helsevesenet eller hva som helst. Hun tar over alle samtaler, og det hun tar over med er noe hun har sett på en skjerm og aldri noe hun har opplevd selv.

Begge disse menneskene er veldig slitsomme å snakke med, men de trenger jo å snakke med folk de også... Får bare holde samværene og samtalene korte nok til å ikke forgå selv ;)

 

Anonymkode: 9cccf...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men ikke til meg. Vil ikke høre skryt hver gang vi møtes. Det er kjedelig å høre på, det blir kleint i tillegg.

Anonymkode: ccc87...6df

Hva gjør det kjedelig? Og kleint?

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør det kjedelig? Og kleint?

Anonymkode: 02cb2...ebe

Jeg, jeg og bare jeg! uhemmet skryt. 

Tror jeg har sagt mer enn nok hva jeg mener med skryt.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg, jeg og bare jeg! uhemmet skryt. 

Tror jeg har sagt mer enn nok hva jeg mener med skryt.

Anonymkode: ccc87...6df

Så når en person snakker om seg selv og egne erfaringer, så kjeder det deg fordi.... det ikke handler om deg? 

Jeg har lagt merke til mange samtaler og ser at ofte bruker folk egne erfaringer i samtaler og vil da starte med «da jeg...» «da vi....» «fetteren til en bekjent av meg.....» og folk irriterer aeg over det. Det de sjelden legger merke til er at de gjør det samme selv. Bruker eksempler fra hverdagslivet sitt i en samtale.

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så når en person snakker om seg selv og egne erfaringer, så kjeder det deg fordi.... det ikke handler om deg? 

Jeg har lagt merke til mange samtaler og ser at ofte bruker folk egne erfaringer i samtaler og vil da starte med «da jeg...» «da vi....» «fetteren til en bekjent av meg.....» og folk irriterer aeg over det. Det de sjelden legger merke til er at de gjør det samme selv. Bruker eksempler fra hverdagslivet sitt i en samtale.

Anonymkode: 02cb2...ebe

Tolk det som du vil. Og men hva du vil.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så når en person snakker om seg selv og egne erfaringer, så kjeder det deg fordi.... det ikke handler om deg? 

Jeg har lagt merke til mange samtaler og ser at ofte bruker folk egne erfaringer i samtaler og vil da starte med «da jeg...» «da vi....» «fetteren til en bekjent av meg.....» og folk irriterer aeg over det. Det de sjelden legger merke til er at de gjør det samme selv. Bruker eksempler fra hverdagslivet sitt i en samtale.

Anonymkode: 02cb2...ebe

Er det virkelig vanskelig å forstå at det blir både kjedelig, flaut og irriterende å høre på en persons evige skryt?

Hi, jeg kjenner et par sånne selv, spesielt hos en, der handler det om konstant selvskryt, og denne personen kan og vet alt, der er helt utrolig å sitte å høre på. Hun er slitsom og mangler alt av antenner, og når vi er i samme selskap holder jeg meg i bakgrunnen, noe resten av selskapet gjør også. Ingen gidder/orker å prate om noe, da skal hun blande seg og fortelle hvordan det egentlig er. Så alle sitter bare å jatter med fordi ingenting annet hjelper, heldigvis er hun litt uti periferien for vår del så vi treffer henne kun et par ganger i året.

Anonymkode: a1c72...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare hadde gitt beskjed. Si følgende: Har du noe annet å prate om enn å skryte av deg selv og ditt, etterfulgt av at du synes det er kjedelig å høre på det samme og det samme.

Anonymkode: c6a36...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig vanskelig å forstå at det blir både kjedelig, flaut og irriterende å høre på en persons evige skryt?

Hi, jeg kjenner et par sånne selv, spesielt hos en, der handler det om konstant selvskryt, og denne personen kan og vet alt, der er helt utrolig å sitte å høre på. Hun er slitsom og mangler alt av antenner, og når vi er i samme selskap holder jeg meg i bakgrunnen, noe resten av selskapet gjør også. Ingen gidder/orker å prate om noe, da skal hun blande seg og fortelle hvordan det egentlig er. Så alle sitter bare å jatter med fordi ingenting annet hjelper, heldigvis er hun litt uti periferien for vår del så vi treffer henne kun et par ganger i året.

Anonymkode: a1c72...11f

Det er ting jeg ikke kan skjønne. Hun har ikke alltid vært sånn, de siste 5 årene har hun begynt å skryte. 

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg bare hadde gitt beskjed. Si følgende: Har du noe annet å prate om enn å skryte av deg selv og ditt, etterfulgt av at du synes det er kjedelig å høre på det samme og det samme.

Anonymkode: c6a36...003

Da blir hun sur og jeg blir den som er rar, ikke bare av hun men resten av familien.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig vanskelig å forstå at det blir både kjedelig, flaut og irriterende å høre på en persons evige skryt?

Hi, jeg kjenner et par sånne selv, spesielt hos en, der handler det om konstant selvskryt, og denne personen kan og vet alt, der er helt utrolig å sitte å høre på. Hun er slitsom og mangler alt av antenner, og når vi er i samme selskap holder jeg meg i bakgrunnen, noe resten av selskapet gjør også. Ingen gidder/orker å prate om noe, da skal hun blande seg og fortelle hvordan det egentlig er. Så alle sitter bare å jatter med fordi ingenting annet hjelper, heldigvis er hun litt uti periferien for vår del så vi treffer henne kun et par ganger i året.

Anonymkode: a1c72...11f

Det er forskjell på å skryte av seg selv og sitt liv og å være bedreviter da. 

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

På DIB er det dessverre normalt å bagatellisere problemet som presenteres, istedenfor å annerkjenne HI.

HI skryt er veldig irriterende og har en nær slektning som er sånn mer og mer, har minimert kontakten fordi hun suger energien ut av meg, oppleves veldig falskt, hun kommer også med nedlatende kommentarer om ting som er positive i mitt liv.

Jeg vet det kommer av usikkerhet og at hun strever med ting, men etter å ha gitt henne mye tid og oppmerksomhet, orker jeg mer. Blir bare værre og verre. 

 

Anonymkode: 8520d...e0d

Signerer denne! 

Anonymkode: d9c28...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når en person snakker om seg selv og egne erfaringer, så kjeder det deg fordi.... det ikke handler om deg? 

Jeg har lagt merke til mange samtaler og ser at ofte bruker folk egne erfaringer i samtaler og vil da starte med «da jeg...» «da vi....» «fetteren til en bekjent av meg.....» og folk irriterer aeg over det. Det de sjelden legger merke til er at de gjør det samme selv. Bruker eksempler fra hverdagslivet sitt i en samtale.

Anonymkode: 02cb2...ebe

Jøss, så vanskelig du er, er det virkelig så vanskeligå forstå hva hi mener

Anonymkode: 07426...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, så vanskelig du er, er det virkelig så vanskeligå forstå hva hi mener

Anonymkode: 07426...739

Forstår hva hun mener, men ikke hvorfor det plager så veldig. 

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår hva hun mener, men ikke hvorfor det plager så veldig. 

Anonymkode: 02cb2...ebe

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, så vanskelig du er, er det virkelig så vanskeligå forstå hva hi mener

Anonymkode: 07426...739

Kanskje hun har registrert seg her inne.🤔🤔Kanskje hun er Ano ..ebe

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på å skryte av seg selv og sitt liv og å være bedreviter da. 

Anonymkode: 02cb2...ebe

Hva var forskjellen i mitt svar? Klarer du virkelig ikke å se at det blir slitsom osv når en person hele tiden skal skryte av seg og sitt? Kanskje du er en sånn selv? Som må fremheve deg selv og snakke om deg selv ved hver anledning? Bare til opplysning, det er ikke interessant for andre å høre om og prate om en person i evighet. Syns det er rart at du ikke ser det?

Anonymkode: a1c72...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tolk det som du vil. Og men hva du vil.

Anonymkode: ccc87...6df

Det må hun jo, for du er ikke så veldig konkret. Det er ikke skryt å si man har kjøpt ny bil eller vært på en fin ferie, for eksempel, men hvis lytteren blir misunnelig, vil det jo oppfattes som skryt.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva var forskjellen i mitt svar? Klarer du virkelig ikke å se at det blir slitsom osv når en person hele tiden skal skryte av seg og sitt? Kanskje du er en sånn selv? Som må fremheve deg selv og snakke om deg selv ved hver anledning? Bare til opplysning, det er ikke interessant for andre å høre om og prate om en person i evighet. Syns det er rart at du ikke ser det?

Anonymkode: a1c72...11f

«Person som kan alt og vet alt» det er bedreviter, ikke selvskryt

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Men nå fikk du i alle fall en annen brukers svar på det samme spørsmålet. Det må du nesten bare regne med her inne.

Anonymkode: e4865...0ac

Og derfor gjorde jeg oppmerksom på at det var noen andre jeg spurte. For å få det svaret jeg var nysgjerrig på.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det må hun jo, for du er ikke så veldig konkret. Det er ikke skryt å si man har kjøpt ny bil eller vært på en fin ferie, for eksempel, men hvis lytteren blir misunnelig, vil det jo oppfattes som skryt.

Anonymkode: 19ebd...f31

Jah, selvfølgelig er jeg misunnelig 👍

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

«Person som kan alt og vet alt» det er bedreviter, ikke selvskryt

Anonymkode: 02cb2...ebe

Person som kan alt og vet alt -tror hun!

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Person som kan alt og vet alt -tror hun!

Anonymkode: ccc87...6df

Det er fortsatt en bedreviter. 

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...