Gå til innhold

Jeg har det ikke bra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd lenge med mamma som har MS, hun har gått frem og tilbake fra rullestol til krykker, til å gå og nå sitter hun i rullestol. Jeg sliter med depresjon og angst, samt sosial angst. Jeg har det bra med mamma, jeg har lenge siden godtatt hennes sykdom og jeg vet det aldri kommer til å bli bedre. I dag ble jeg invitert av moren til en kompis på en type avskjedsfest før han drar videre for å studere i Trondheim samt bursdagsfest. Moren til kompisen sa vi skulle spørre våre foreldre om de ville være med på grilling, her slo det meg at mamma ikke kan komme seg inn hovedinngangen fordi det er trapper. Jeg sitter her med en følelse av tomhet og jeg føler meg lei meg. Jeg er 23 og har alltid hatt og sett mamma med MS. Jeg føler ingen skam, bare sorg at jeg ikke kan ta henne med.

Som sagt sliter jeg også tungt med depresjon, jeg har hatt en veldig tung barndom og sliter veldig med den. Men mest av alt innset jeg nå hvor lei meg jeg egentlig er. Min første terapi time er i august, jeg gleder meg så utrolig mye.

Jeg ville bare få dette ut.

Anonymkode: 12d7e...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MS er en fæl sykdom! Føler med både deg og din mor. Kanskje du skulle ta kontakt med MS-foreningen for å høre om de har noen støttegruppe for pårørende? Jeg tror ellers at det er bra for deg å komme deg ut blant jevnaldrende, og få litt annet å tenke på. Dra til den kompisen selv om mor ikke kan være med. Hun vil sikkert også at du skal ha det bra! Fysisk trening og terapi er også viktig for å bli kvitt depresjonen. Gå en lang tur hver dag! Stor klem fra meg ❤

Anonymkode: 99e2a...715

Skrevet

Er det ingen sterke jenter og gutter som sammen kan bære rullestolen opp og ned de trappene?

Anonymkode: 77881...f57

Skrevet

Hvor mange trappetrinn er det snakk om? Om det bare er noen få går det an å legge planker over trinnene og kjøre på dem :)

Ellers er det som andre sier en mulighet å bære henne opp også. Har hun elektrisk rullestol som er litt tung har hun kanskje en lettere reservestol? I så fall kan hun kanskje bruke den lette på besøket? Er det en lokal vektløfterklubb hos dere - de vil kanskje hjelpe med bæring.

Og hvis det er helt umulig - husk at din mor er med deg i deg. Du kan dele opplevelsen med henne etterpå. Det kan også være fint for dere.

Godt at du får hjelp allerede i august. Bra du har bedt om hjelp og at du får det nå. Næres sykdom påvirker alle i en familie, og det kan være tungt.

Klem ❤️

Anonymkode: 42101...547

Skrevet

Jeg har planer om å dra hvis det er mulighet for det, og har tenkt til å snakke med mamma om hun kan være med, men er så tungt alt sammen >_<

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...