Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #1 Skrevet 21. juli 2019 Åssen fant dere den? Dere som har lykkes. Prøvd i 9 år. Anonymkode: 29588...dd0
Optatium Skrevet 21. juli 2019 #2 Skrevet 21. juli 2019 Jeg var singel og møkkalei av det. Gikk ned 35 kilo. Etter ti år har jeg gått opp igjen nesten tjue og leter etter ny motivasjon. 🤷🏼♀️
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Skrevet 21. juli 2019 Om du skulle gå på en smell en dag ikke gi opp start opp igjen dagen etter. Gå ikke på diet men start en varig endring, gjør ikke alt på engang men start i det små. Tell kalorier noen dager av hva du normalt ville spist så vil også lettere se hvor det går galt. Som jeg selv innså var at jeg brukte altfor mye olje og smør i matlaging, en middag var fort langt over 1000 kalorier pga fettet jeg puttet i maten. Bare det kutte ned på bruk av olje og smør sank kaloriene per dag mye. Det viktigste er å ikke irritere deg over at du går på en smell en dag og føle alt arbeidet er tapt. Det var kun et skritt tilbake men i morgen tar du to skritt frem igjen i riktig retning. Anonymkode: b275d...6e1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #4 Skrevet 21. juli 2019 Ikke ha fokus på trening og store mål i starten. Å ha noen delmål er fint, men ikke typ "ned 10 kg på en mnd". Hvis du skal ned 40 kg betyr det at du er ganske overvektig, og da skal det ikke så altfor mye mosjon til før kaloriene forbrennes. Du kan sette ett mål, f.eks gå minst 7000 skritt om dagen i en uke. Samtidig kan du prøve å skvise inn litt styrke i hverdagen. Ta noen tåhev mens du står i dusjen. Prøv et par squats i stua. Har du en trapp, gå i den to ganger mer enn du må. Men det beste av alt er å finne en aktivitet du trives med. F.eks spille tennis med en venn. Dra i svømmehallen (Kanskje ikke det letteste når man er overvektig), spill fotball med ungene etc. Trening trenger ikke være løping,sykling og styrke. Man kan være i aktivitet mens man gjør noe morro. Det er den beste formen for trening! Anonymkode: e7a32...ccc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #5 Skrevet 21. juli 2019 Ble ikke helt ferdig der... Det viktigste når du skal ned i vekt er kostholdet. Kutt ned på karbohydrater. Prøv deg frem med noen gode sunne oppskrifter. Hvis du er fan av ris og potet, bytt det ut med blomkålris. Det er SÅ mye bedre. Ta blomkålen i foodprossesoren og stek den på middels varme. Krydre etter smak. Spis en "tung" frokost, så tar det lang tid før du blir sulten igjen. Skjær opp gulrøtter, selleri og agurk i stenger og ha det i en skål med vann på bordet. Holder seg godt og kjekt å knaske på. Søk opp lavkarboretter, f.eks lasagne taco osv.. Anonymkode: e7a32...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå