Gå til innhold

Noen som har blitt angrepet av hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen var psyken etterpå?sliter sånn..

Anonymkode: 31e13...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men ikke slitt med psyken... Rettet hodet mitt mot at det var hunden det var noe galt med, og fjernet da følelsen av manglende kontroll og skyld fra meg selv. 

Hva sliter du med/hva er dine tanker rundt angrepet? 

Anonymkode: e3dd9...371

Skrevet

Ja, to ganger. Måtte sy den ene gangen. 

Ikke slitt med psyken etterpå nei.. 

Anonymkode: 9ab79...12a

Skrevet

Ja. Av naboens schæfer da jeg var yngre. Har ikke slitt etterpå. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men ikke slitt med psyken... Rettet hodet mitt mot at det var hunden det var noe galt med, og fjernet da følelsen av manglende kontroll og skyld fra meg selv. 

Hva sliter du med/hva er dine tanker rundt angrepet? 

Mest frykten for å møte hunden igjen. Mareritt om angrepet og våkner med adrenalin  til halsen, kaster opp. Hører plutselig bjeffing og hunde lyder utenom hunder i nærheten.Vurderer å flytte men ikke så lett når ikke det økonomiske er helt med meg der..

Skrevet

Har blitt angrepet og bitt én gang. Ikke noe problem med det. Elsker fortsatt hunder og kunne tenkt meg en hel haug! Datteren min ble bitt av vår hund (så måtte avlive han) men det har ikke gått innpå henne. Hun skjønner det var bikkja som var problemet. Hun er heller ikke redd andre hunder pga det 

Anonymkode: 16530...d6d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mest frykten for å møte hunden igjen. Mareritt om angrepet og våkner med adrenalin  til halsen, kaster opp. Hører plutselig bjeffing og hunde lyder utenom hunder i nærheten.Vurderer å flytte men ikke så lett når ikke det økonomiske er helt med meg der..

Da burde du søke hjelp. Slik kan du jo ikke ha det. 

Skrevet
4 minutter siden, CherryC skrev:

Da burde du søke hjelp. Slik kan du jo ikke ha det. 

Er det ikke normalt en tid etterpå? Er bare en uke siden.

Skrevet

To ganger. Første gang når jeg var 1,5-2 år, var en hund som visst var problematisk, den ble avlivet. Jeg kom fra det uten skade. Andre gangen var jeg 7-8 år, var på lekeplassen og hunden til en nabo fløy rett på meg. Måtte sy litt i øret og stivkrampesprøyten den gang.

Disse episodene har ikke ødelagt for meg, jeg er fremdeles glad i hunder. Jeg har opplevd langt (for meg) mer traumatiske hendelser i livet, dyr har alltid vært min trøst og redning.

Du høres ut som at du er traumatisert, og du burde få hjelp med det, slikt kan bli veldig hemmende på sikt.

Anonymkode: abe53...11b

Skrevet

Ble du bitt, eller lagt i bakken av hunden? Har du snakket med hundeeier etterpå?

Jeg ble angrepet av en hund som barn. Jeg var etter det redd akkurat den typen hund, men ikke andre raser. Da jeg ble voksen bestemte jeg meg for at jeg måtte kvitte meg med den frykten, for det var jo bare dumt å være redd alle hunder av en rase. Dessuten viste det seg noen år etter at jeg ble angrepet av den hunden som barn at den hadde hatt en hjernesvulst som lå slik til at den påvirket adferden dens, så den var ikke skyld i det selv, og heller ikke eier. Forleden dag ble jeg angrepet av en enda større hund av akkurat den rasen, men var på sykkel, så den gjorde heldigvis ikke mer. Jeg ropte også til den, tror jeg. Jeg har tenkt litt på det i ettertid, men har tenkt at jeg ikke har tenkt å la en idiotisk hundeeier få gjøre meg redd mot slike hunder igjen. Det at denne hunden forsøkte å angripe meg er helt og holdent hundeeiers skyld siden den har latt hunden gå alene. Hunden var veldig opptatt med å snuse på noe da jeg kom syklende, så jeg tror den forsøkte å angripe mest fordi den rett og slett skvatt fordi jeg kom litt brått på den (syklet ikke fort og holdt meg på motsatt side av den smale veien, men den så meg ikke før jeg var nesten på høyde med den fordi den var så fokusert). Om den virkelig ville gjøre meg noe kunne den fått tak i meg, for jeg syklet som sagt ikke raskt. Så det var skremmende, men den forsøkte nok mest å skremme meg fordi den selv ble redd. Og redd ble den nok ikke bare fordi den skvatt, men først og fremst fordi den var helt alene og eieren ikke var i nærheten.

Jeg håper jeg finner ut hvem som eier hunden, for jeg har tenkt å spørre om jeg får hilse på den, nettopp for å få se den i en avslappet situasjon.

Se om du finner noen andre med samme type hund, Hi, og fortell hva som skjedde og spør om du kan få hilse på deres hund. Det er viktig å "komme i salen igjen" så fort som mulig slik at frykten ikke får sette seg hensiktsløst i kroppen din.

Anonymkode: 011da...908

Skrevet

Selv om det kun har gått én uke, opplever du veldig sterke stress- og angstsymptomer, og jeg ville ikke ventet noe lenger med å søke hjelp. Sånt setter seg utrolig raskt. Bestill time hos fastlegen i morra. Klarer du ikke beskrive hvordan du har det, kan du vise legen det du har skrevet her. Lykke til! 

Anonymkode: 21f2e...56f

Skrevet

Ikke jeg, men sønnen min ble angrepet av hund da han var to år. Eier skyldte på gutten. Han hadde ikke hunden i bånd og mente sønnen min provoserte hunden. 

Han er usikker på hunder første gang han møter de. Jeg er skeptisk hele tiden. Han har fortsatt arr i ansiktet. Hunden ble avlivet

Anonymkode: fa88f...ff0

Skrevet

Ble bitt i baken av en løs hund mens jeg stod bøyd inn i bilen. ( Litt komisk når jeg ser det for meg.) Jeg har i gen problemer etter det.

Anonymkode: 04ca7...c6f

Skrevet

Ingen, skulle det være

Anonymkode: 04ca7...c6f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er normalt med noe stressymptomer i en periode etter en traumatisk hendelse, men det du beskriver her er i overkant. Du trenger noen å prate med, en psykolog som er god på traumer. 

Graden av traume har ikke noe og si, men reaksjonen etterpå. 

Snakk med fastlegen og få hjelp 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...