Gå til innhold

Dere som er alene med to barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får dere i barnebidrag fra far? Med ordinær samvær annenhver helg, for eksempel. Og hva er barnas alder? 

Far til mine barn har sagt klart at han betaler den laveste summen han «må», altså NAV satsen 😕 og på nav sin kalkulator ser det ut som 4800 for begge, inkl barnepassutgifter til minste ...han tjener mellom 500-600

Anonymkode: 098e9...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav-satsen har god margin den altså, de aller fleste jeg kjenner får den.

Noen får mindre, også kjenner jeg en som betaler mer. 

Anonymkode: a5e1a...0e8

Skrevet

NAV-satsen er jo det de fleste legger seg på. Mange får mye mindre og orker ikke styre fordi mas om penger er ille og konflikt som går ut over barnet fremfor å bare holde munn. Får du 4800kr er du heldig, syns jeg. 

Anonymkode: e0e88...9d8

Skrevet

Nav-satsen er den «rette», og det er jo ingen grunn til at han skal betale mer. Synes du beløpet er lite? Hvor mye tjener du? Kan du evt få støtte til barnepass? (Vil i så fall få innvirkning på bidraget).

Anonymkode: f5818...d84

Skrevet

Jeg får 2100 for ett barn og han tjener godt over millionen. Selv tjener jeg 450000.

Jeg er usikker på om du mener du får mye eller lite. Jeg synes du får helt greit. Det er jo en ganske stor del av lønnen hans, som kan lage trøbbel for han når han skal søke lån etc. Husk at han også skal ha muligheten å gi de en bra oppvekst den tiden han skal ha de. 

Anonymkode: b70ab...95c

Skrevet

Du må også huske på at om barna bor mest hos deg får du også en ekstra barnetrygd og skattefradraget som enslig forsørger, dette i tillegg til 4800 kr bør være mer enn nok for å forsørge to barneskolebarn...

Anonymkode: a5e1a...0e8

Skrevet

Jeg får ikke noe. Han har barna hver 4. helg. Aner ikke hva han tjener. 

Anonymkode: fce84...4a6

Skrevet

To barn og null samvær, NAV har beregnet bidrag til 9000 pr måned.

Anonymkode: 29ae4...541

Skrevet

5000 for to. En på åtte og en på fem. Litt mindre enn annenhver helg så tror det kunne vært litt høyere, men den kampen orker jeg ikke ta.

Anonymkode: 83b84...8bc

Skrevet

Et barn (15 år) og null samvær. Får 4700. Han tjener ca 200.000 mer enn meg 

Anonymkode: 9c8c8...bfb

Skrevet

4500kr for to småskolebarn, far tjener 600tusen, jeg 350. Annenhver helg og delte ferier. Orker ikke ta kampen. Mye mer enn mange får. Men ikke riktig ihht nav-kalkulator.

Anonymkode: e0e88...9d8

Skrevet

3100,- for 2. 10 og 13 år. Far har samvær 30%.

Skulle hatt mer ihht bidragskalkulatoren, men faren er ikke enig.

Orker ikke å ta kampen jeg heller. 

Anonymkode: d3ef7...fb3

Skrevet

0 samvær og 0kr i bidrag. Orker ikke kjempe, vi klarer oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...