Gå til innhold

Hund som lufter seg selv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nå et par ganger i det siste observert en stor hund som har gått løst i nabolaget, ingen eier i nærheten (ene gangen stod jeg og ventet litt for å se om eier dukket opp). I dag var jeg på sykkel og samme hund, atter en gang uten eier, gjorde da et utfall mot meg.

Jeg har ikke bodd her så lenge, så har ikke fått med meg noen som har en slik hund her, men den virker å kjenne området. Så hvordan går jeg frem videre?

Denne hunden kan jo både være farlig for andre, spesielt barn, om den angriper. Og den kan også stå i fare for å bli påkjørt. Sist jeg så den var den rett ved en ganske trafikkert vei.

Jeg tenkte spørre noen naboer om de vet hvem som har en slik hund. Men bør jeg melde det videre, og i så fall til hvem? Politi? Mattilsynet?

Anonymkode: 69b81...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mattilsynet eller Falck. (er der du melder). Evt rådfør deg på 02800 

Anonymkode: 46199...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mattilsynet eller Falck. (er der du melder). Evt rådfør deg på 02800 

Anonymkode: 46199...9a8

Takk! Jeg tenkte jeg skal se om jeg får snakket med noen naboer for å finne ut hvem eier er i morgen, og så skal jeg finne nr til de andre slik at jeg har det neste gang jeg ser hunden.

Jeg fatter ikke at noen har hund når de ikke gidder å lufte den selv! Det er båndtvang, det er farlig for hunden og det er farlig for andre!

Anonymkode: 69b81...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn nabo har vi også! Han slipper bare hunden fri også får han løpe ute fritt mens eier enten er inne eller jobber ute. Han har fått så mange klager men han sier bare rett ut bryr seg ikke. Vil han ha hunden løs så gjør han det. Blir såå provosert!

Anonymkode: eba9e...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En sånn nabo har vi også! Han slipper bare hunden fri også får han løpe ute fritt mens eier enten er inne eller jobber ute. Han har fått så mange klager men han sier bare rett ut bryr seg ikke. Vil han ha hunden løs så gjør han det. Blir såå provosert!

Anonymkode: eba9e...f57

Fang hunden og lever den til falcen eller hvem som tar imot hunder hos dere. Gjør det h er gang dere ser hunden. Da koster det såpass å få igjen hunden at han sansynlig vis slutter.

Anonymkode: dcbbe...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

En sånn nabo har vi også! Han slipper bare hunden fri også får han løpe ute fritt mens eier enten er inne eller jobber ute. Han har fått så mange klager men han sier bare rett ut bryr seg ikke. Vil han ha hunden løs så gjør han det. Blir såå provosert!

Anonymkode: eba9e...f57

Slike folk burde ikke ha dyr. Meld det videre!

Jeg tenker at hvis jeg bare snakker med eier til den hunden jeg skrev om, hvis jeg finner ut hvem eier er, da vil det trolig ikke gjøre noe nytte, for det er tydelig vanlig at eier slipper ut hunden på egen hånd. Derfor tror jeg at jeg må ta det videre. Like mye for hunden sin skyld som for andres del. Hadde hunden gjort det den gjorde mot meg i går, men mot et barn og der det er langt mer trafikk, da kunne det skjedd en alvorlig ulykke.

Anonymkode: 69b81...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...