Gå til innhold

Jeg har aldri klart noe på første forsøk og det bare fortsetter😞


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De fleste eksamener har jeg måttet ta opp da jeg ikke har klart det på første eksamen. Oppkjøringen til bil bestod jeg på tredje forsøk. Et ordentlig bra mannfolk og forhold kom også på tredje forsøk. Føler liksom jeg alltid har måttet streve meg gjennom alt i livet. Alt som har vært stort for meg å få til har jeg virkelig måtte streve for og det synes ikke å ta slutt. Når jeg endelig kom meg gjennom billappen, studie, et trygt og godt stabilt forhold, fast jobb, fikk kjøpt bolig osv så ble jeg etterhvert klar for å stifte familie. Men det skulle heller ikke gå min vei ved første graviditet, heller ikke andre og nå er jeg livredd for å prøve en tredje😞

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, føler meg bare så mislykket og dømt til å måtte streve for å oppnå det jeg ønsker resten av livet.

Anonymkode: b3993...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig at du fokuserer på det du faktisk har, for du har mye!

Du har et stabilt forhold til en god mann, du har egen bolig, fast jobb, stabil økonomi, og helse også, vil jeg anta.

Hvis du har bestemt deg for at du alltid feiler, da er også risikoen for at du faktisk gjør det videre også.

Anonymkode: 0afd4...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viktig at du fokuserer på det du faktisk har, for du har mye!

Du har et stabilt forhold til en god mann, du har egen bolig, fast jobb, stabil økonomi, og helse også, vil jeg anta.

Hvis du har bestemt deg for at du alltid feiler, da er også risikoen for at du faktisk gjør det videre også.

Anonymkode: 0afd4...a4e

Helsen min begynner å komme seg.. Jeg har ikke bestemt meg for at jeg alltid feiler, dette er noe jeg har fundert over spesielt etter at jeg mistet 2 ganger på rad. Da har tankene slått meg om at jeg faktisk aldri har klart noe på første forsøk. Ikke engang en graviditet.. Og da begynner tankene å rulle.

Anonymkode: b3993...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne graviditet med de andre tingene. Graviditet er ikke noe å "få til". Enten har man flaks, eller så har man det ikke. Men jeg skjønner du blir frustrert. Pass på psyken din ❤️

Anonymkode: 2e979...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke sammenligne graviditet med de andre tingene. Graviditet er ikke noe å "få til". Enten har man flaks, eller så har man det ikke. Men jeg skjønner du blir frustrert. Pass på psyken din ❤️

Anonymkode: 2e979...7c9

Takk for gode ord❤️ Det bare føles som at jeg må streve for resten av livet, og ikke få til å holde på en graviditet engang..

Anonymkode: b3993...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som alle gode ting er tre for deg! Også graviditet. Så da ordner det seg sikkert nå!

Anonymkode: f358b...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo slett ikke sikkert det er "din feil" at du har mistet to ganger. Det å miste er kroppens måte å rydde opp på, man mister sjelden et friskt og levedyktig foster altså.

Mest sannsynlig har fostrene du mistet vært så skadet at de ville dødd senere i svangerskapet, rett etter fødselen eller blitt multihandikappet om du ikke mistet.

Kanskje er det denne gangen kroppen din virkelig virker, og sørger for at du slipper den sorgen ved å tidlig sørge for at disse fostrene ikke blir noe mer enn en tidlig abort. 

Anonymkode: 62dd5...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helsen min begynner å komme seg.. Jeg har ikke bestemt meg for at jeg alltid feiler, dette er noe jeg har fundert over spesielt etter at jeg mistet 2 ganger på rad. Da har tankene slått meg om at jeg faktisk aldri har klart noe på første forsøk. Ikke engang en graviditet.. Og da begynner tankene å rulle.

Anonymkode: b3993...022

Er du sikker på at du ikke er deprimert, eller i ferd med å bli deprimert? Alle de tingene du ramser opp som tegn på at du liksom er mislykket og som du tolker til at du skal streve deg gjennom hele resten av livet, er høyst vanlige. Det er helt vanlig for folk å stryke til eksamen og ta opp igjen. Det er mange som må ha flere forsøk på å ta førerkort. Det er de alle færreste som lever resten av livet sammen med sin aller første kjæreste.

Graviditet er noe annet enn de tingene du beskriver i hi, og det er ikke sånn at det sitter en eller annen gud eller skjebne som har bestemt seg for at livet ditt skal være vanskelig for alltid.

Mitt råd til deg er at du tar kontakt med kommunens helsetjeneste, og får samtaler hos psykiatrisk sykepleier. Det er et lavterskeltilbud, og jeg tenker at du kan ha godt av å få sortere litt tanker og følelser og komme deg på bena igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun nevner over her, er dette ganske vanlig. I mitt hode gjør historien din deg til en vinner, da du ikke gir opp, men fortsetter til du har klart målet. Det som er «feil» med deg, er at du fokuserer på det negative i stedet for å se alt du har klart å oppnå!

Anonymkode: 48c82...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk også tre ganger på oppkjøring, har hatt to spontanaborter og brukt lang tid på å få barn. Har yrkesmessig blitt forbigått flere ganger, uten at det gir mening. 

Jeg har liksom alltid tenkt at dette er en del av livet, jeg da. Win some, lose some. Har et barn med spesielle behov, et annet som må gå til logoped. En far som er deprimert og drikker mer en han burde. Et knøttlite hus fullt av fukt. 

Livet er ikke perfekt. Ingen er god til alt. Ingen har råd til alt. Ingen er alltid lykkelig. 

Count your blessings! Det er MYE å glede seg over. Jeg er sikker på at det er MYE du får til, mye du har, mye å glede seg over. Ikke fokuser på nederlag.

Anonymkode: 267b2...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som hun nevner over her, er dette ganske vanlig. I mitt hode gjør historien din deg til en vinner, da du ikke gir opp, men fortsetter til du har klart målet. Det som er «feil» med deg, er at du fokuserer på det negative i stedet for å se alt du har klart å oppnå!

Anonymkode: 48c82...7e9

Tusen takk❤️ Tidligere har jeg vært lei meg og tenkt og jaja, jeg klarte det nå til skutt ihvertfall og jeg ga ikke opp. Men når jeg mistet to ganger nå så fikk jeg følelsen av at det er så mye jeg har måtte streve for å klare, og det føltes ut som jeg var dømt til å mislykkes. Trodde jeg var ferdig med dette her å ikke klare ting, så fikk jeg det jammen i fleisen to ganger til😞

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg strøk også tre ganger på oppkjøring, har hatt to spontanaborter og brukt lang tid på å få barn. Har yrkesmessig blitt forbigått flere ganger, uten at det gir mening. 

Jeg har liksom alltid tenkt at dette er en del av livet, jeg da. Win some, lose some. Har et barn med spesielle behov, et annet som må gå til logoped. En far som er deprimert og drikker mer en han burde. Et knøttlite hus fullt av fukt. 

Livet er ikke perfekt. Ingen er god til alt. Ingen har råd til alt. Ingen er alltid lykkelig. 

Count your blessings! Det er MYE å glede seg over. Jeg er sikker på at det er MYE du får til, mye du har, mye å glede seg over. Ikke fokuser på nederlag.

Anonymkode: 267b2...db9

Tusen takk for oppmuntrende ord❤️ Håper alt ordner seg for dere❤️

Anonymkode: b3993...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...