Gå til innhold

Innafor å bruke egenmelding i oppsigelsestiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb der jeg jobber hver 3. helg. Jeg har hatt denne jobben i 4 år og jeg mistrives veldig. Hver 3. helg går jeg å gruer meg med klump i magen fordi jeg synes arbeidsmiljøet er så utrolig dårlig. Uansett hvor mye man jobben eller gjør så er det aldri godt nok. Det er kritikk i lange baner for små bagateller og det er aldri ros å få når man har utrettet noe bra, Det er veldig mye baksnakking på jobb blant kollegaer som kritiserer hverandre og absolutt ikke noe lojialitet og samhold blant de ansatte. Jeg kjenner dette er veldig vanskelig. Jeg har ikke tatt det opp med lederen da jeg opprktig føler vedkommende er like ille selv og er med å å bidra til et dårlig arbeidsmiljø. Nå har jeg fått en ny jobb hvor jeg jobber hver 3. helg, men jeg har fortsatt oppsigelsestid fra den andre. Er det innafor å bruke egenmelding på en helg i oppsigelsesperioden grunnet "psykisk stress" eller andre faktorer i forbindelse med arbeidsmiljøet? Jeg kan ikke bruke egenmelding i 3 mnd, men en helg mindre hjelper i hvert fall.

Anonymkode: 64499...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er jo ikke syk, så egenmelding utgår. 

Men siden du har begynt i ny jobb har du jo inntekt derfra. Be om fri uten lønn, bytt bort vakta di, eller spør leder om det er mulighet for å ikke jobbe ut oppsigelsestiden. 

Anonymkode: 268ee...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig er ikke det greit! Du er ikke syk og da går du på jobb. Litt ubehag må du søren meg tåle, slutt å tro at livet kun skal lulle deg inn og skjerme deg for alt ubehag.

Anonymkode: 79acf...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en jobb der jeg jobber hver 3. helg. Jeg har hatt denne jobben i 4 år og jeg mistrives veldig. Hver 3. helg går jeg å gruer meg med klump i magen fordi jeg synes arbeidsmiljøet er så utrolig dårlig. Uansett hvor mye man jobben eller gjør så er det aldri godt nok. Det er kritikk i lange baner for små bagateller og det er aldri ros å få når man har utrettet noe bra, Det er veldig mye baksnakking på jobb blant kollegaer som kritiserer hverandre og absolutt ikke noe lojialitet og samhold blant de ansatte. Jeg kjenner dette er veldig vanskelig. Jeg har ikke tatt det opp med lederen da jeg opprktig føler vedkommende er like ille selv og er med å å bidra til et dårlig arbeidsmiljø. Nå har jeg fått en ny jobb hvor jeg jobber hver 3. helg, men jeg har fortsatt oppsigelsestid fra den andre. Er det innafor å bruke egenmelding på en helg i oppsigelsesperioden grunnet "psykisk stress" eller andre faktorer i forbindelse med arbeidsmiljøet? Jeg kan ikke bruke egenmelding i 3 mnd, men en helg mindre hjelper i hvert fall.

Anonymkode: 64499...739

Nei, du kan ikke bruke egenmelding på det grunnlaget.

Jeg tror faktisk ikke du har rett til å bruke egenmelding i det heletatt ettersom det går mer enn 2 uker mellom vaktene fine. Det er ikke sikkert reglene tolkes sånn, men jeg tror det. Hvis du i tillegg begynner i den nye jobben før oppsigelsestiden er over tror jeg du kan få juridiske problemer.

Anonymkode: a67a9...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke.

Du skal vel også ha med deg en attest herfra, og den vil ikke se bra ut om du unnasluntrer nå i oppsigelsestiden.

Du holder ut disse siste vaktene. Hvorfor har du forresten 3 mnd oppsigelse når du jobber så lite, det er da ikke vanlig.

Anonymkode: 01679...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du lurer på om du kan bruke egenmelding, så kan du ikke det. Når du VET at du MÅ bruke, da er det greit. For da er du faktisk så syk (fysisk eller psykisk) at det ikke er et spørmål om å gå på jobb, fordi det har faktisk ikke fungert.

Anonymkode: c8805...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...