Gå til innhold

Tørr skjede...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir ikke ordentlig våt lenger selv om jeg er aldri så kåt. Er helt knusktørr, før rant det av meg. Er bare 42 år. Har blitt gradvis tørrere siden jeg fylte 40. Er det noe man kan kjøpe på apoteket for dette, eller må jeg bruke glidemiddel? Noen som har noe å anbefale? Babyolje? 

Anonymkode: a2ef1...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse glidemiddel å få kjøpt. Spør på apoteket. Eller så må du få resept på tabletter fra legen. 

Anonymkode: d3600...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så vanlig problem 😊

Jeg bruker vannbasert glidemiddel fra apoteket. Babyolje skal man IKKE bruke nedentil da det ødelegger pH i skjeden og tørker ut.

 

Anonymkode: 514a6...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske så vanlig problem 😊

Jeg bruker vannbasert glidemiddel fra apoteket. Babyolje skal man IKKE bruke nedentil da det ødelegger pH i skjeden og tørker ut.

 

Anonymkode: 514a6...dfd

Les HI en gang til. Hun har allerede tørket ut.

Anonymkode: 8eddf...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Repadin. Kjøpes på apoteket. Brukes flere ganger i uken og øker da fuktigheten i skjeden. 

Anonymkode: 8011f...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les HI en gang til. Hun har allerede tørket ut.

Anonymkode: 8eddf...9fb

Altså.. går det an å prøve å være litt hyggelig i svaremåten..? 

Jeg skrev at jeg har det på samme måte. Ikke om å gjøre å tørke den videre ut, vel..? Babyolje ødelegger også pH. Vannbasert glidemiddel er det beste.

Anonymkode: 514a6...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruk Repadin. Kjøpes på apoteket. Brukes flere ganger i uken og øker da fuktigheten i skjeden. 

Anonymkode: 8011f...22e

Hjelper den? Blir man også fuktigere etter at man har sluttet? Er knusktørr jeg også, 40 og ammer. 

Anonymkode: 48ea9...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes flere ting som kan hjelpe, hos legen kan du få hormontilskudd, enten som tabletter du spiser eller som krem o.l. som du bruker lokalt i skjeden.

Glidemiddel fungerer også godt.

Babyolje er ikke anbefalt å bruke.

Anonymkode: bc7f1...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruk Repadin. Kjøpes på apoteket. Brukes flere ganger i uken og øker da fuktigheten i skjeden. 

Anonymkode: 8011f...22e

Dere som har prøvd det, blir det noe utskillelse av det? Altså, når jeg tar sånne stikkpiller for å bedre det bakterielle miljøet i skjeden så får jeg jo sånn hvit utskillelsen.. utflodaktig. Ikke så bra for sex, akkurat. 

 

Anonymkode: f163f...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ganske så vanlig problem 😊

Jeg bruker vannbasert glidemiddel fra apoteket. Babyolje skal man IKKE bruke nedentil da det ødelegger pH i skjeden og tørker ut.

 

Anonymkode: 514a6...dfd

Da jeg var gravid og hadde jordmor som var sexolog, så sa hun at vannbasert glidemiddel tørker ut slimhinnene, dermed var silikonbasert bedre.

 

Det finnes hormonforstyrrende «fuktighetskremer»/(eks remisoft eller replens) på apotek som man kan bruke i det daglige.

Anonymkode: 892e3...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎07‎.‎2019 den 15.38, Anonym bruker skrev:

Les HI en gang til. Hun har allerede tørket ut.

Anonymkode: 8eddf...9fb

Hun har ikke tørket ut selv om hun ikke lenger har normal lubrikasjon ved sex. Selve slimhinnene er ikke tørre, da ville de ikke lenger være slimhinner, men hud. 

Å tilføre olje vil kunne tørke ut selve slimhinnens overflate I TILLEGG til problemet med lubrikasjon under samleiet. Og det kan også gi grobunn for sopp.

Anonymkode: b58b9...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...