Gå til innhold

Ang kvote, har du noen gang hatt med deg for mye alkohol over grensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En gang, en vinflaske. Forsøkte å fortolle den, gikk på rødt, men der var det ingen. Ventet en stund, ingen kom. Jeg gikk tilbake i innkomstshallen, ventet, kikket etter noen som kunne hjelpe meg. Ingen. Gikk tilbake til rødt. Ingen. Tilbake i innkomsthallen, ventet enda lenger. Gikk tilbake til rød sone. Ropte, banket i benken, kikket etter ringeklokke. Ingenting og ingen kom. Slik holdt jeg på sikkert en halvtime. Til slutt gikk jeg tilbake i innkomsthallen og gikk ut på grønt ;) Så teknisk sett smuglet jeg vel den ene vinflasken - men det var ikke frivillig ;)

Gidder ikke gjøre meg til lovbryter for så lite, så smugler ikke!

Anonymkode: 2c42b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt med fpr mye øl fra norge til danmark en gang, men det var en tellefeil som vi oppdaget etter en uke. Har ikke smuglet med vilje.

Anonymkode: e58f7...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Danmark og hjem har det blitt noen rusbrus/cider eller en Baileys for mye. Sykt billig der !Får helt panikk når vi kjører over grensa 🤣.

Når folk kan ha bilen stappfull med kath og en pall med øl, går det greit med en likørflaske for mye tenker jeg. 

Anonymkode: 12323...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja et par flasker vin for mye og smuglet de inn. Det er nok ikke dette tollerne er ute etter. 

Boten man eventuelt får ved 1-2 flasker for mye er ikke så stor og slike ting blir heller ikke registrert noe sted. 

Anonymkode: fef55...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjort og kommer ikke til å gjøre heller. Skulle jeg bli tatt kan det få konsekvenser for min jobb, så den støyten vil jeg ikke ta (for øyeblikket er det ikke noe som hadde hatt noe å si, men skal jeg ta slikt bevligningskurs eller hva det heter så hadde det ikke vært så lurt. ) 

Anonymkode: 2037f...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå drikker ikke jeg alkohol da...

Mannen fyller opp sin kvote også hender det han tar litt ekstra som da blir min, men vi har aldri hatt mer enn kanskje 1,5 kvote til sammen,

Anonymkode: f6faf...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang for mye tobakk med meg. 

Jeg glemte at jeg hadde kjøpt en kartong på utreisen som låg i kofferten på vei hjem, og kjøpte en til da. 

Det dummeste er at jeg ikke røyker selv. 

Anonymkode: 6a5bc...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser jeg ikke behovet for. Drikker sjeldent og hvis jeg vil ha noe, så gjør jeg meget ikke kriminell for noen lusne hundrelapper. Finnes vinmonopol hvor jeg bor.

Anonymkode: edd38...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi var yngre hadde vi med 2 brett øl og noen vinflasker for mye, nå som vi er  eldre å har barn drikker vi ikke så mye lenger, i år hadde vi under lovlig mengde. 

Anonymkode: ae09c...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt med fpr mye øl fra norge til danmark en gang, men det var en tellefeil som vi oppdaget etter en uke. Har ikke smuglet med vilje.

Anonymkode: e58f7...c19

Nå ble jeg litt nysgjerrig, men hva er årsaken til at dere tok med mer enn 16 liter øl til Danmark? Spesielt med tanke på at øl koster der det halve av hva det koster her hjemme...

Anonymkode: 5f2fb...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye over hva jeg handler i Danmark. Kjøper det jeg har lyst på. Vet faktisk ikke helt hva grensen er, men regner med jeg tar med for mye.

Anonymkode: a5e2c...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig påpasselig med kvoten på alkohol og tobakk, men har nok ved et par anledninger vært over grensen for hva man kan handle totalt. Har rett og slett glemt at det er en grense på det også.

Anonymkode: b4a73...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg litt nysgjerrig, men hva er årsaken til at dere tok med mer enn 16 liter øl til Danmark? Spesielt med tanke på at øl koster der det halve av hva det koster her hjemme...

Anonymkode: 5f2fb...5e8

Vi skulle ha en stor studentfest med norsk tema. Det er mange år siden og den gangen var ølutvslget mye bedre i Norge, selv om prisene var høyere.

Anonymkode: e58f7...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har smuglet. Tok med 2-3 kartonger røyking litt ekstra øl noen ganger da vi harryhandler i ungdommen. Den gang vi kjørte bil med dunkemusikk og røyket i bilen. 

Nå drikker og røyker jeg ikke og har derfor ikke behov for å smugle alkohol eller tobakk. Usikker på om jeg av og til smugler kjøtt. Vanskelig å passe på hvor mye jeg tar med.

Anonymkode: c5e87...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva! Smugler IKKE. Kjører heller ikke for fort eller snyter på skatten. Lover og regler er til for å holdes. 

Anonymkode: c6ecf...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har for mye hver gang jeg reiser. Aldri blitt tatt. 

Anonymkode: e0de3...c3b

Det burde du blitt 😡

Anonymkode: c6ecf...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde du blitt 😡

Anonymkode: c6ecf...94e

Ja, for en voksen kjerring som har 4-5 flasker vin for mye er et stort problem 😂 Det er narkotika de er ute etter. Ikke vanlige folk som har litt for mye alkohol i kofferten 🤪

Anonymkode: e0de3...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for en voksen kjerring som har 4-5 flasker vin for mye er et stort problem 😂 Det er narkotika de er ute etter. Ikke vanlige folk som har litt for mye alkohol i kofferten 🤪

Anonymkode: e0de3...c3b

Hvis 4 millioner nordmenn tar med 5 flasker for mye blir det ca to milliarder i tapte avgifter for staten.

Anonymkode: e58f7...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis 4 millioner nordmenn tar med 5 flasker for mye blir det ca to milliarder i tapte avgifter for staten.

Anonymkode: e58f7...c19

Men det skjer jo ikke, vet du. 

Anonymkode: 6a5bc...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...