Gå til innhold

50/50 1,5 åring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er en pappa som er på vei ut av ett samlivsbrudd. Vi har en sønn på 1,5 år. Og vi begge ønsker så klart å ha sønnen vår så mye som mulig. 

Jeg har lest flere steder at siden sønnen vår er under 3 år så er det mest vanlig at en av foreldrene har ungen mest. 

Men problemet er at det ønsker vi jo begge, er det slik at siden jeg er far så stiller jeg svakere? Barnet vårt er like knyttet til oss begge og begge er veldig flink med han. Har prøvd å foreslå 50/50 men det nekter moren på. 

Hva tenker dere? Jeg kjenner allerede på å ikke kunne få se,leke, ta vare på og kose med min sønn hver dag blir tøft nok. 

 

Anonymkode: 0142d...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at for at 50/50 skal kunne fungere for barnet resten av oppveksten må dere være gode på samarbeid og dere må bo nær hverandre. Om dere har mulighet til å bli naboer for eksempel, vil dere begge kunne ha mye samvær også før det evt blir 50/50. Barnet har ikke valgt situasjon og det er tøft å flytte så mye. Jeg personlig synes ikke 50/50 er en god løsning men jeg forstår at det ikke er moro å gi slipp..

Anonymkode: 8347b...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å bo i samme nabolag slik at det blir best for barnet 🙂 

Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke liker 50/50? 

Jeg kunne tenkt å hatt min sønn 100 % om det var mulig, men jeg forstår jo at det er mer viktig at barn har ett god og trygt forhold til begge foreldrene. Og da tenker jeg at samvær med barnet bør være likt 🙂 

Anonymkode: 0142d...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venner i dag som praktiserer 50/50 med ungene sine, det blir mer og mer naturlig. 

Det som er viktig da er god kommunikasjon, og at foreldrene bor så nærme at ungene har samme vennekrets rundt seg om de er hos mor eller far. 

Barn har godt av å ha like mye samvær med far som mor 🙂 

 

Anonymkode: 0142d...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det kunne være et alternativ at dere flytter inn og ut og barnet blir boende? Det skal vi forsøke nå for å skåne barna mest mulig. 

Anonymkode: 0ac2c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vil det kunne være et alternativ at dere flytter inn og ut og barnet blir boende? Det skal vi forsøke nå for å skåne barna mest mulig. 

Anonymkode: 0ac2c...68e

Det hadde absolutt vært en god løsning, iallfall fram til han er blitt større 🙂 Skal foreslå det til moren 🙂 

Anonymkode: 0142d...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...