Gå til innhold

Noen som har hatt flere kuler i brystene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til legen og venter på time til mammografi og ultralyd. 

Men mens man venter spinner jo tankene litt. Legen tror at det ikke er snakk om kreft pga hvordan kulene kjentes ut. Men han syns det var rart at det var så mange.  

Det er værst i høyre bryst. Den ene er på størrelse med en stor drue. De er løse, sitter ikke fast i huden, glatte i overflate og noen av de er veldig vonde. 

Har også noen små kuler under hver armhule og pluss en stor kul på kjeven. 

Av og til får jeg stråle smerter fra brystene. Og det er vondt hvis jeg kommer bortig de. Så mannen får ikke røre de når vi har sex. 

Jeg har følt meg veldig slapp de siste ukene og ekstremt trøtt. Ikke sikkert det har en sammenheng. 

Noen som har hatt slike mystiske kuler i brystet sitt? Hva var de? Legen min tror kanskje cyster, men de er vist ikke typisk cystefølelse heller. Hva nå enn det betyr. 

Anonymkode: 937fd...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det flere ganger. Operert ut to, og har en som følges med på om de vokser. Mine har vært cyster, eller "fettkuler" om du vil, i begge brystene og en på overarmen. De kan gi en "stikkende" følelse her, når de blir store nok. De jeg har operert har vært fra plumme til drue str, den siste jeg har i brystet som følges opp med mamografi og ul (har alerede hatt neg biopsi) er nå på str med en ert. 

De første gangene ble jeg litt redd, men i mitt tilfelle har det vært helt ufarlig og blir ikke redd lenger. 

Anonymkode: 11131...73b

Skrevet

Ja, det har jeg hatt flere ganger. Det har vært vanncyster hver gang. Men jeg har aldri hatt kuler under armene da. Sa han noe om de?

Anonymkode: 18578...b62

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det flere ganger. Operert ut to, og har en som følges med på om de vokser. Mine har vært cyster, eller "fettkuler" om du vil, i begge brystene og en på overarmen. De kan gi en "stikkende" følelse her, når de blir store nok. De jeg har operert har vært fra plumme til drue str, den siste jeg har i brystet som følges opp med mamografi og ul (har alerede hatt neg biopsi) er nå på str med en ert. 

De første gangene ble jeg litt redd, men i mitt tilfelle har det vært helt ufarlig og blir ikke redd lenger. 

Anonymkode: 11131...73b

Tusen takk for svar. Hadde du også mange? Jeg har fem kuler i det ene brystet, og 4 i det andre. 

Hvordan opererer de de bort? 

 

Hi

Anonymkode: 937fd...05f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg hatt flere ganger. Det har vært vanncyster hver gang. Men jeg har aldri hatt kuler under armene da. Sa han noe om de?

Anonymkode: 18578...b62

Ja tror det var de som gjorde at han stusset. Pluss den jeg har på kjeven. Alle kulene kan flytte en del på. 

Hi

Anonymkode: 937fd...05f

Skrevet

Jeg har hatt en slik kul du beskriver. Det var en melkekjertel (var vel åtte år siden sist jeg ammet). Jeg var også øm under samme sides arm. For deg kan det jo stemme med flere melkekjertler. Ingenting skummelt funnet. Er akkurat to år siden for min del, vet hvordan du har det... Prøv å ikke tenke så mye på det til du har fått undersøkt, mest sannsynlig er det ufarlig. Klem til deg!

Anonymkode: c4dd4...22a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja tror det var de som gjorde at han stusset. Pluss den jeg har på kjeven. Alle kulene kan flytte en del på. 

Hi

Anonymkode: 937fd...05f

Jeg har en kul ved kjevebeinet, 3-4 leger som har kjent på den men har aldri vært på ultralyd..Alle har sagt at det er lymfekul,den er glatt og bevegelig..Vokser når jeg blir forkjølet, har infeksjon i kroppen og da blir den som en drue og er øm og vond..Litt mindre ellers og ikke vond..

Anonymkode: ffec5...b68

Skrevet

Tusen takk for svar. Føler meg litt bedre nå. 

Den kulen jeg har på kjeven har vært der siden januar. Først trodde de det var en tett spyttkjertel siden den er litt stor. Men siden jeg for 2 mnd siden har fått flere kuler i armhulen og brystene lurer de på om den har en sammenheng med de. 

Lutt frustrerende at det er så lang ventetid på mammografi her jeg bor. 

 

Hi

Anonymkode: 937fd...05f

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. Hadde du også mange? Jeg har fem kuler i det ene brystet, og 4 i det andre. 

Hvordan opererer de de bort? 

 

Hi

Anonymkode: 937fd...05f

Bare de jeg beskrev, foreløbig 🙂

De setter lokalbedøvelse i fler omganger, og opererer de ut. Men før dette taes mamografi, ultralyd og biopsi, så vurderes evt operasjon. 

Ser du sier det er lang ventetid på mamografi. Har du søkt på andre helseforetak (fritt sykehusvalg)? Forstår det blir problematisk om du bor på en øy, og nermeste er en fly og ferigetur unna altså 🙂 Men hvis det står mellom to byer en time eller tre unna hverandre, så er det kanskje verdt det? 

Anonymkode: 11131...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...