Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tråkket over for en uke siden. Merket ikke så mye til det da jeg løp, men utover kvelden kom smertene. Nå, en uke etter, er det like vondt, og jeg er hoven og øm. Når jeg løfter foten kjennes det ut som om det renner sand under huden under foten - hva et det? Legen min har ferie en uke til, og vikaren er overarbeidet, så jeg har ikke mast på dem. Hva kan og bør jeg gjøre? Anonymkode: 01f82...38a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Høres ikke ut som overtråkk. Du burde ringe legevakta og høre med de Anonymkode: 74ea1...65f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ikke ut som overtråkk. Du burde ringe legevakta og høre med de Anonymkode: 74ea1...65f Hmm. Syns du? Kan det være et brudd? Hadde jeg klart å gå på foten da? HI Anonymkode: 01f82...38a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Prøv kiropraktor Anonymkode: c7fd6...109
Lille krøll Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 Kan være ruptur i ligament. Det kan ta måneder før det gror, om det ikke er total ruptur og du må operere. Normalt overtråkk skal være markant bedre på 1 uke.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2019 #6 Skrevet 24. juli 2019 På 19.07.2019 den 19.49, Lille krøll skrev: Kan være ruptur i ligament. Det kan ta måneder før det gror, om det ikke er total ruptur og du må operere. Normalt overtråkk skal være markant bedre på 1 uke. Nei, det trenger ikke bli bedre på en uke, ikke hvis hun har gått rundt på den. Da kan den tvert om bli verre, og plage henne i årevis. Det du først må gjøre, HI; er å få deg støttebandasje eller tape, som holder ankelen sammen. Og så låne krykker for å avlaste. Vær også nøye med å gå i trapper, gå ett og ett trinn, og regelen er "oppover på god fot, nedover på dårlig fot". Da får du minst mulig belastning på ankel. Anonymkode: 83645...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå