Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Vi er i Danmark, og begynte å snakke om dette, det er jo også et aktuelt tema i Norge.Det er jo vindmøller uansett i hvilken retning man ser, men har de ikke kullkraftverk i tillegg i Danmark? Og hvordan er hus bygd i Danmark? De bruker mest mur, men er det innvendig noe trestendere for å få isolert? Anonymkode: 719b9...d35
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Ja, men ikke mange kullkraftverk. Men hvorfor skulle de ha det? Det er jo ikke særlig godt. Vindkraft er det beste, så det er det de satser mest på. Husene er bygget med «træskelet» som de kaller det. Så er de jo isolert som vanlige hus. Anonymkode: 2e689...067
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 Takk for svar🙇🏼♀️ Er du dansk? Vindkraft er definitivt renere, men det virker lite effektiv ettersom det er så mange vindmøller og likevel behov for kullkraftverk. Hva betyr træskelet? Anonymkode: 719b9...d35
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar🙇🏼♀️ Er du dansk? Vindkraft er definitivt renere, men det virker lite effektiv ettersom det er så mange vindmøller og likevel behov for kullkraftverk. Hva betyr træskelet? Anonymkode: 719b9...d35 Lite effektivt? Nja, da skal du kanskje lese deg litt opp på vindkraft. Det er lønnsomt, billig, bærekraftig og miljøvennlig. Kullkraftverk er et helvete for miljøet. Så det finner du lite av her, og nei det er ikke behov for det. Ja, jeg bor i Danmark. Forøvrig finner du ikke mye av det i Norge heller, med unntak av ett på Svalbard. «Træskelet» kan du jo Google, så kjenner du det igjen. Anonymkode: 2e689...067
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lite effektivt? Nja, da skal du kanskje lese deg litt opp på vindkraft. Det er lønnsomt, billig, bærekraftig og miljøvennlig. Kullkraftverk er et helvete for miljøet. Så det finner du lite av her, og nei det er ikke behov for det. Ja, jeg bor i Danmark. Forøvrig finner du ikke mye av det i Norge heller, med unntak av ett på Svalbard. «Træskelet» kan du jo Google, så kjenner du det igjen. Anonymkode: 2e689...067 Kanskje i Danmark, men bærekraftig, billig, miljøvennlig er ikke vindkraft i Norge. Tar livet av insekter og fugler, lager lydstøy og vibrasjonsstøy og visuell forurensning. Er produsert i Tyskland og kjøres opp hit på svære trailere som trenger utbygging av veinettet for å tåle det. Så produseres litt kraft som gjerne går til eksport på bekostning av norsk natur som ødelegges. Jeg ser vindparken fra hagen. Jeg hører den, jeg ser de døde fuglene, inngrepet i naturen. Anonymkode: 8ad89...826
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje i Danmark, men bærekraftig, billig, miljøvennlig er ikke vindkraft i Norge. Tar livet av insekter og fugler, lager lydstøy og vibrasjonsstøy og visuell forurensning. Er produsert i Tyskland og kjøres opp hit på svære trailere som trenger utbygging av veinettet for å tåle det. Så produseres litt kraft som gjerne går til eksport på bekostning av norsk natur som ødelegges. Jeg ser vindparken fra hagen. Jeg hører den, jeg ser de døde fuglene, inngrepet i naturen. Anonymkode: 8ad89...826 For en ordens skyld produseres det mye vindmøller i Danmark. Anonymkode: 22268...b61
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar🙇🏼♀️ Er du dansk? Vindkraft er definitivt renere, men det virker lite effektiv ettersom det er så mange vindmøller og likevel behov for kullkraftverk. Hva betyr træskelet? Anonymkode: 719b9...d35 Træskelet=tre-skjelett. Anonymkode: 22268...b61
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje i Danmark, men bærekraftig, billig, miljøvennlig er ikke vindkraft i Norge. Tar livet av insekter og fugler, lager lydstøy og vibrasjonsstøy og visuell forurensning. Er produsert i Tyskland og kjøres opp hit på svære trailere som trenger utbygging av veinettet for å tåle det. Så produseres litt kraft som gjerne går til eksport på bekostning av norsk natur som ødelegges. Jeg ser vindparken fra hagen. Jeg hører den, jeg ser de døde fuglene, inngrepet i naturen. Anonymkode: 8ad89...826 Hvilken park har du utsikt mot? Anonymkode: c80c2...f1b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Træskelet=tre-skjelett. Anonymkode: 22268...b61 = det vi i Norge ofte kaller reisverket i et hus. Alle stolpene som det legges isolasjon i og mellom, og som det spikres panel/plater osv på. Anonymkode: c0a87...34b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: = det vi i Norge ofte kaller reisverket i et hus. Alle stolpene som det legges isolasjon i og mellom, og som det spikres panel/plater osv på. Anonymkode: c0a87...34b Tusen takk🙌🏼 Årsaken til at jeg får inntrykk av at vindmøller er lite effektivt er fordi det er så veldig mange av dem, men åpenbart ikke nok siden de trenger kullkraftverk i tillegg. Hadde de vært mer effektive hadde behovet for kullkraftverk falt bort. Uten at det egentlig hadde med opprettelse av tråden å gjøre, så diskuteres jo også vindmølleparker i Norge. Jeg har ikke satt meg fullt inn i fordeler og ulemper, men noen ulemper er det jo. Er vindmøller da effektivt nok til å være verdt ulempene? Anonymkode: 719b9...d35
amandine Skrevet 20. juli 2019 #11 Skrevet 20. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk🙌🏼 Årsaken til at jeg får inntrykk av at vindmøller er lite effektivt er fordi det er så veldig mange av dem, men åpenbart ikke nok siden de trenger kullkraftverk i tillegg. Hadde de vært mer effektive hadde behovet for kullkraftverk falt bort. Uten at det egentlig hadde med opprettelse av tråden å gjøre, så diskuteres jo også vindmølleparker i Norge. Jeg har ikke satt meg fullt inn i fordeler og ulemper, men noen ulemper er det jo. Er vindmøller da effektivt nok til å være verdt ulempene? Anonymkode: 719b9...d35 Nei. Overhodet ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #12 Skrevet 20. juli 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: For en ordens skyld produseres det mye vindmøller i Danmark. Anonymkode: 22268...b61 Det er vel også snakk om å starte produksjon i Norge (Kristiansand?) om det blir vindmølleparker her? Anonymkode: a63d5...f80
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2019 #13 Skrevet 22. juli 2019 På 20.07.2019 den 12.18, Anonym bruker skrev: Tusen takk🙌🏼 Årsaken til at jeg får inntrykk av at vindmøller er lite effektivt er fordi det er så veldig mange av dem, men åpenbart ikke nok siden de trenger kullkraftverk i tillegg. Hadde de vært mer effektive hadde behovet for kullkraftverk falt bort. Uten at det egentlig hadde med opprettelse av tråden å gjøre, så diskuteres jo også vindmølleparker i Norge. Jeg har ikke satt meg fullt inn i fordeler og ulemper, men noen ulemper er det jo. Er vindmøller da effektivt nok til å være verdt ulempene? Anonymkode: 719b9...d35 Ehhh. Det bor like mange mennesker i Danmark som i Norge, dvs like stort energibehov - og de har eksakt 0 vannkraftverk... Så hvordan tenker du de skulle løse dette uten å ha kombinasjonen av flere ting? Der brukes en god del naturgass til oppvarming også. Anonymkode: cad03...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå