Gå til innhold

byggteknikk og vindmøller i Danmark


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i Danmark, og begynte å snakke om dette, det er jo også et aktuelt tema i Norge.Det er jo vindmøller uansett i hvilken retning man ser, men har de ikke kullkraftverk i tillegg i Danmark? 

Og hvordan er hus bygd i Danmark? De bruker mest mur, men er det innvendig noe trestendere for å få isolert?

Anonymkode: 719b9...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men ikke mange kullkraftverk. Men hvorfor skulle de ha det? Det er jo ikke særlig godt. Vindkraft er det beste, så det er det de satser mest på. 

Husene er bygget med «træskelet» som de kaller det. Så er de jo isolert som vanlige hus. 

Anonymkode: 2e689...067

Skrevet

Takk for svar🙇🏼‍♀️ Er du dansk?

Vindkraft er definitivt renere, men det virker lite effektiv ettersom det er så mange vindmøller og likevel behov for kullkraftverk. Hva betyr træskelet?

Anonymkode: 719b9...d35

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar🙇🏼‍♀️ Er du dansk?

Vindkraft er definitivt renere, men det virker lite effektiv ettersom det er så mange vindmøller og likevel behov for kullkraftverk. Hva betyr træskelet?

Anonymkode: 719b9...d35

Lite effektivt? Nja, da skal du kanskje lese deg litt opp på vindkraft. Det er lønnsomt, billig, bærekraftig og miljøvennlig. 

Kullkraftverk er et helvete for miljøet. Så det finner du lite av her, og nei det er ikke behov for det. Ja, jeg bor i Danmark. Forøvrig finner du ikke mye av det i Norge heller, med unntak av ett på Svalbard. 

«Træskelet» kan du jo Google, så kjenner du det igjen. 

Anonymkode: 2e689...067

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lite effektivt? Nja, da skal du kanskje lese deg litt opp på vindkraft. Det er lønnsomt, billig, bærekraftig og miljøvennlig. 

Kullkraftverk er et helvete for miljøet. Så det finner du lite av her, og nei det er ikke behov for det. Ja, jeg bor i Danmark. Forøvrig finner du ikke mye av det i Norge heller, med unntak av ett på Svalbard. 

«Træskelet» kan du jo Google, så kjenner du det igjen. 

Anonymkode: 2e689...067

Kanskje i Danmark, men bærekraftig, billig, miljøvennlig er ikke vindkraft i Norge. Tar livet av insekter og fugler, lager lydstøy og vibrasjonsstøy og visuell forurensning. Er produsert i Tyskland og kjøres opp hit på svære trailere som trenger utbygging av veinettet for å tåle det. Så produseres litt kraft som gjerne går til eksport på bekostning av norsk natur som ødelegges. Jeg ser vindparken fra hagen. Jeg hører den, jeg ser de døde fuglene, inngrepet i naturen. 

Anonymkode: 8ad89...826

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje i Danmark, men bærekraftig, billig, miljøvennlig er ikke vindkraft i Norge. Tar livet av insekter og fugler, lager lydstøy og vibrasjonsstøy og visuell forurensning. Er produsert i Tyskland og kjøres opp hit på svære trailere som trenger utbygging av veinettet for å tåle det. Så produseres litt kraft som gjerne går til eksport på bekostning av norsk natur som ødelegges. Jeg ser vindparken fra hagen. Jeg hører den, jeg ser de døde fuglene, inngrepet i naturen. 

Anonymkode: 8ad89...826

For en ordens skyld produseres det mye vindmøller i Danmark.

 

Anonymkode: 22268...b61

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar🙇🏼‍♀️ Er du dansk?

Vindkraft er definitivt renere, men det virker lite effektiv ettersom det er så mange vindmøller og likevel behov for kullkraftverk. Hva betyr træskelet?

Anonymkode: 719b9...d35

Træskelet=tre-skjelett.

Anonymkode: 22268...b61

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje i Danmark, men bærekraftig, billig, miljøvennlig er ikke vindkraft i Norge. Tar livet av insekter og fugler, lager lydstøy og vibrasjonsstøy og visuell forurensning. Er produsert i Tyskland og kjøres opp hit på svære trailere som trenger utbygging av veinettet for å tåle det. Så produseres litt kraft som gjerne går til eksport på bekostning av norsk natur som ødelegges. Jeg ser vindparken fra hagen. Jeg hører den, jeg ser de døde fuglene, inngrepet i naturen. 

Anonymkode: 8ad89...826

Hvilken park har du utsikt mot?

Anonymkode: c80c2...f1b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Træskelet=tre-skjelett.

Anonymkode: 22268...b61

= det vi i Norge ofte kaller reisverket i et hus. Alle stolpene som det legges isolasjon i og mellom,  og som det spikres panel/plater osv på. 

Anonymkode: c0a87...34b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

= det vi i Norge ofte kaller reisverket i et hus. Alle stolpene som det legges isolasjon i og mellom,  og som det spikres panel/plater osv på. 

Anonymkode: c0a87...34b

Tusen takk🙌🏼

 

Årsaken til at jeg får inntrykk av at vindmøller er lite effektivt er fordi det er så veldig mange av dem, men åpenbart ikke nok siden de trenger kullkraftverk i tillegg. Hadde de vært mer effektive hadde behovet for kullkraftverk falt bort.

Uten at det egentlig hadde med opprettelse av tråden å gjøre, så diskuteres jo også vindmølleparker i Norge. Jeg har ikke satt meg fullt inn i fordeler og ulemper, men noen ulemper er det jo. Er vindmøller da effektivt nok til å være verdt ulempene?

Anonymkode: 719b9...d35

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk🙌🏼

 

Årsaken til at jeg får inntrykk av at vindmøller er lite effektivt er fordi det er så veldig mange av dem, men åpenbart ikke nok siden de trenger kullkraftverk i tillegg. Hadde de vært mer effektive hadde behovet for kullkraftverk falt bort.

Uten at det egentlig hadde med opprettelse av tråden å gjøre, så diskuteres jo også vindmølleparker i Norge. Jeg har ikke satt meg fullt inn i fordeler og ulemper, men noen ulemper er det jo. Er vindmøller da effektivt nok til å være verdt ulempene?

Anonymkode: 719b9...d35

Nei. Overhodet ikke. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en ordens skyld produseres det mye vindmøller i Danmark.

 

Anonymkode: 22268...b61

Det er vel også snakk om å starte produksjon i Norge (Kristiansand?) om det blir vindmølleparker her? 

Anonymkode: a63d5...f80

Skrevet
På ‎20‎.‎07‎.‎2019 den 12.18, Anonym bruker skrev:

Tusen takk🙌🏼

 

Årsaken til at jeg får inntrykk av at vindmøller er lite effektivt er fordi det er så veldig mange av dem, men åpenbart ikke nok siden de trenger kullkraftverk i tillegg. Hadde de vært mer effektive hadde behovet for kullkraftverk falt bort.

Uten at det egentlig hadde med opprettelse av tråden å gjøre, så diskuteres jo også vindmølleparker i Norge. Jeg har ikke satt meg fullt inn i fordeler og ulemper, men noen ulemper er det jo. Er vindmøller da effektivt nok til å være verdt ulempene?

Anonymkode: 719b9...d35

Ehhh. 

Det bor like mange mennesker i Danmark som i Norge, dvs like stort energibehov - og de har eksakt 0 vannkraftverk... Så hvordan tenker du de skulle løse dette uten å ha kombinasjonen av flere ting?

Der brukes en god del naturgass til oppvarming også.

Anonymkode: cad03...87e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...