Gå til innhold

Noen som har bodd i Spania eller Italia?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta ett studiesemester i utlandet. Ungen min kommer til å være 11 år når vi eventuelt flytter, og det er snakk om å bo der i ca fem måneder. Han snakker flytende engelsk, men ingen av oss snakker spansk eller italiensk. Er det noen som har erfaring med å utveksle med barn? Finnes det internasjonale skoler han kan gå på? 

Anonymkode: aa37f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ser at du ikke har fått så mange svar her. Jeg har bodd i Tyrkia med en gutt på omtrent samme alder og det gikk veldig bra. 

Det du kan sjekke ut er grupper på Facebook. Se etter grupper som heter Nordmenn i Italia, Nordmenn i Spania, Nordmenn i Alicante osv. 

Jeg vet at noen steder i Spania har norske skoler. 

Anonymkode: 19c4a...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere norske skoler i Spania, og mtp hvor kort tid dere skal bo i utlandet anbefaler jeg å søke barnet inn på norsk skole. 

På fastlandet i Spania er det fire norske skoler.

I Malaga, Quesada, og to i Alfaz del pi kommune. 

På Gran Canaria finnes det en i Arguinneguin. I Italia er det såvidt jeg vet ingen norske skoler. 

Lykke til 😊

Anonymkode: ae999...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Spania i 5 år med mitt barn på den norske skolen i Malaga der i disse 5 årene. De skifter ut lærere hvert år så dumt for mitt barn, men om du bare skal være der 5 måneder så merker ikke barnet ditt det.

Anonymkode: a5950...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med Italia. Ingen ville snakke engelsk med meg, og da jeg prøvde å kommunisere på italiensk (dårlig, dessverre) bare lo de av meg, himlet med øynene, veivet med armene, og gikk. De var frekke og ekle, og gjorde minst mulig for å hjelpe meg. Jeg mistrivdes de 6 månedene jeg bodde der - hatet det.

 

Anonymkode: 2a807...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har dårlig erfaring med Italia. Ingen ville snakke engelsk med meg, og da jeg prøvde å kommunisere på italiensk (dårlig, dessverre) bare lo de av meg, himlet med øynene, veivet med armene, og gikk. De var frekke og ekle, og gjorde minst mulig for å hjelpe meg. Jeg mistrivdes de 6 månedene jeg bodde der - hatet det.

 

Anonymkode: 2a807...d6a

Italia er dessverre ikke så gjestfrie når alt kommer til alt. Mange av mine naboer i Spania var italieneren. Det er dessuten mye vold og mafia virksomhet der nå.

Anonymkode: a5950...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...