Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Synes dere det er greit å trykke på tlf når man kjører bil? Med bilen full av unger? Sette på musikk på YouTube, sende SMS eller Messenger meldinger? Begrunnelse for ditt svar? Anonymkode: f41db...f16
sug lut Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Må du spørre? Trenger du virkelig begrunnelse? Det er selvsagt ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 Det er ulovlig. Visste du ikke det? Du får bot hvis politiet ser deg. Anonymkode: 824b6...e91
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 For menn er det ikke greit. Men vi kvinner kan multitaske, så jeg ser ikke helt problemet med at kvinner gjør det. Anonymkode: 16bf6...659
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For menn er det ikke greit. Men vi kvinner kan multitaske, så jeg ser ikke helt problemet med at kvinner gjør det. Anonymkode: 16bf6...659 Nei! Ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: 6552c...3e8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 Selvfølgelig er det ikke greit, det er rett og slett ulovlig. Anonymkode: 1c058...405
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det ikke greit, det er rett og slett ulovlig. Anonymkode: 1c058...405 Den er fake. Hun som er i rullestol la ut FB-oppdatering der hun fortalte at de andre var skuespillere og hun var så stolt over å få delta. Det er noen år siden. Anonymkode: 16bf6...659
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den er fake. Hun som er i rullestol la ut FB-oppdatering der hun fortalte at de andre var skuespillere og hun var så stolt over å få delta. Det er noen år siden. Anonymkode: 16bf6...659 Det spiller ingen rolle. Det kan skje... Videoen er laget for å vekke opp folk, så hvorfor spre at den er falsk. Jeg har selv en 18-åring som har hatt lappen noen få måneder, og det er tanken på at han kan skade noen andre, kjøre på et barn, drepe noen uskyldige som hindrer han i å være uvettig i traffikken. Anonymkode: 1c058...405
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 13 minutter siden, sug lut skrev: Må du spørre? Trenger du virkelig begrunnelse? Det er selvsagt ikke greit. Jeg spør for å få argumenter for hvorfor/hvordan det kan være greit. Mannen gjør det med barna i bilen og jeg liker det ikke, men han blir sur om jeg sier noe. Anonymkode: f41db...f16
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg spør for å få argumenter for hvorfor/hvordan det kan være greit. Mannen gjør det med barna i bilen og jeg liker det ikke, men han blir sur om jeg sier noe. Anonymkode: f41db...f16 Du trenger vel ikke argumentere noe mer når det er ulovlig. Man kjører ikke uten belte, kjører for fort osv heller, fordi det er ulovlig og det er ulovlig av en grunn. Ting blir ikke ulovlig fordi det er gøy å forby ting, det forbys fordi det er livsfarlig. Anonymkode: 1c058...405
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg spør for å få argumenter for hvorfor/hvordan det kan være greit. Mannen gjør det med barna i bilen og jeg liker det ikke, men han blir sur om jeg sier noe. Anonymkode: f41db...f16 Det er bare å informere han om at du melder han vil barnevernet om han fortsetter å gjøre dette, det er ulovlig. https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/trafikksikerhet/teksting-i-bil-er-som-promillekjoring/ Anonymkode: 824b6...e91
Mia_73 Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 Sjekk hvor mange meter du kjører ved 50 km/h når du leser (vil ikke en gang tenke på skrive) en melding i 5 sekunder. Og så vurderer du om det er greit å kjøre blind.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 Jeg setter på musikk og trykker på svarknappen mens jeg kjører, men ikke mer enn det Anonymkode: a0b90...afb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #15 Skrevet 19. juli 2019 17 minutter siden, Mia_73 skrev: Sjekk hvor mange meter du kjører ved 50 km/h når du leser (vil ikke en gang tenke på skrive) en melding i 5 sekunder. Og så vurderer du om det er greit å kjøre blind. Men en følger jo med når en kjører. Det er det vi kvinner er flinke til, multikapasitet. Gutter har ikke den egenskapen, derfor skjer det så mange ulykker med dem. Vi klarer å både følge med på veien og tekste. Anonymkode: 16bf6...659
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #16 Skrevet 19. juli 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes dere det er greit å trykke på tlf når man kjører bil? Med bilen full av unger? Sette på musikk på YouTube, sende SMS eller Messenger meldinger? Begrunnelse for ditt svar? Anonymkode: f41db...f16 Selvfølgelig er det ikke greit å trykke på telefonen når du kjører, det er ulovlig Anonymkode: 87a27...7fe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #17 Skrevet 19. juli 2019 Aldri. Begrunnelse: Det er farlig og jeg er ingen drittsekk. Anonymkode: 6a1f8...672
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #18 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men en følger jo med når en kjører. Det er det vi kvinner er flinke til, multikapasitet. Gutter har ikke den egenskapen, derfor skjer det så mange ulykker med dem. Vi klarer å både følge med på veien og tekste. Anonymkode: 16bf6...659 Det er bare noe du tror. Hvis noe plutselig dukker opp rett foran bilen, så har du ikke sjangs til å stoppe i tide. og hvis de da finner ut at du har tekstet, da er du i trøbbel Anonymkode: 87a27...7fe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #19 Skrevet 19. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men en følger jo med når en kjører. Det er det vi kvinner er flinke til, multikapasitet. Gutter har ikke den egenskapen, derfor skjer det så mange ulykker med dem. Vi klarer å både følge med på veien og tekste. Anonymkode: 16bf6...659 Multitasking er ikke hva du tror det er. Når du multitasker, flytter fokuset seg mellom de forskjellig tingene du driver med. Så når du følger med på bilkjøringen, er fokusetditt der, men så fort du skriver eller leser en mld, flyttes fokuset ditt fra kjøringen til tlf. Altså den tiden du er opptatt av tlf, har du ikke fokus på kjøringen. Og jo flere ting du holder på med, jo mindre fokus får hver ting. Er bare å kutte ut alt annet som har med bilkjøring å gjøre så blir det tryggere for alle du møter på din vei. Anonymkode: 6e983...fe8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #20 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Synes dere det er greit å trykke på tlf når man kjører bil? Med bilen full av unger? Sette på musikk på YouTube, sende SMS eller Messenger meldinger? Begrunnelse for ditt svar? Anonymkode: f41db...f16 Bruk huet, bare litte grann... Anonymkode: dd58e...c80
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #21 Skrevet 19. juli 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men en følger jo med når en kjører. Det er det vi kvinner er flinke til, multikapasitet. Gutter har ikke den egenskapen, derfor skjer det så mange ulykker med dem. Vi klarer å både følge med på veien og tekste. Anonymkode: 16bf6...659 For noe tøv! Anonymkode: 6552c...3e8
Elizabeth Skrevet 19. juli 2019 #22 Skrevet 19. juli 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men en følger jo med når en kjører. Det er det vi kvinner er flinke til, multikapasitet. Gutter har ikke den egenskapen, derfor skjer det så mange ulykker med dem. Vi klarer å både følge med på veien og tekste. Anonymkode: 16bf6...659 Det er det dummeste jeg har hørt på lenge...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #23 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: For noe tøv! Anonymkode: 6552c...3e8 Nei, det er faktisk massevis av forskning som bekrefter det! Kvinner er flinkere til å bruke den samme delen av hjernen til flere ting på en gang, viser en ny studiehttps://illvit.no/mennesket/hjernen/intelligens/hormoner-gjor-kvinner-bedre-til-a-multitaske Ny forskning bekrefter at damer er bedre enn menn i multitasking. At damer kan gjøre flere ting på én gang, mens menn streves med å gjøre mer enn én ting, har for mange vært en allmenn sannhet. Men inntil nå har det vært lite forskningsbasert fakta som kan underbygge påstanden.https://forskning.no/kjonn-og-samfunn/damer-er-faktisk-bedre-pa-multitasking/1130810 Anonymkode: 16bf6...659
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #24 Skrevet 19. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er faktisk massevis av forskning som bekrefter det! Kvinner er flinkere til å bruke den samme delen av hjernen til flere ting på en gang, viser en ny studiehttps://illvit.no/mennesket/hjernen/intelligens/hormoner-gjor-kvinner-bedre-til-a-multitaske Ny forskning bekrefter at damer er bedre enn menn i multitasking. At damer kan gjøre flere ting på én gang, mens menn streves med å gjøre mer enn én ting, har for mange vært en allmenn sannhet. Men inntil nå har det vært lite forskningsbasert fakta som kan underbygge påstanden.https://forskning.no/kjonn-og-samfunn/damer-er-faktisk-bedre-pa-multitasking/1130810 Anonymkode: 16bf6...659 Det betyr ikke at damer trykt kan tekste mens de kjører bil! Når du ikke ser på veien får du lengre reaksjonstid på ting som dukker opp. Det har intet å gjøre med om du kan multitaske! Dermed blir ditt første utsagn tøv! Anonymkode: 6552c...3e8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #25 Skrevet 19. juli 2019 Tekstet før når det var taster på tlf. Da trengte jeg ikke å se på tlf når jeg skrev melding. Anonymkode: f53ac...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå