Gå til innhold

Må OBOSleilgheter selges til prisantydning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man ha budrunde på de og? 

Anonymkode: ce30c...b12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ha budrunde ja, også har obosmedlemmer førsteretten på å kjøpe samme pris som høyeste bud. Vil ingen obos-medlemmer ha det til den prisen kan noen uten kjøpe den.

Så folk som ikke er obos-medlemmer må gjerne legge inn et bud over takst/prisantydning om de ønker å kjøpe.

Anonymkode: 9d035...201

Skrevet

Vanlig budrunde åpen for alle.

Forskjellen med obos (og andre boligbyggelag) er at medlemmer har forkjøpsrett. I praksis vil det si at selv om du vinner budrunden, kan et obos-medlem få leiligheten til prisen du har bydd - dvs de får den selv om du vant budrunden. De trenger ikke engang by, de må bare registrere interesse innen en gitt frist. Hvis flere medlemmer er interessert, er det den med lengst ansiennitet som får leiligheten.

Anonymkode: 6db93...310

Skrevet

Takk for svar. Forkjøpsretten er avklart og det forsto jeg som betyr at man ikke kan kjøpe den på forkjøp?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Forkjøpsretten er avklart og det forsto jeg som betyr at man ikke kan kjøpe den på forkjøp?

Det bør du høre med megler om. Men - såvidt jeg vet må du melde deg inn i obos når du kjøper. 

Anonymkode: 37d66...a31

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bør du høre med megler om. Men - såvidt jeg vet må du melde deg inn i obos når du kjøper. 

Anonymkode: 37d66...a31

Jeg er medlem, så det er greit. Bare kjipt om den blir tatt på forkjøp når det står forkjøpsrett avklart... får sjekke det ut på mandag 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...