Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Ble litt inspirert av tråden om vannkopper, ser det skrives om vaksinen, at den er forbeholdt syke f.eks. jeg har kanskje planer om å vaksinere minste mot dette da det ikke er noe en må ha og man slipper lang sykdomstid. Man kan jo få resept hos legen og betale den selv, tror det er 1000,- for begge til sammen, syns det er verdt det. De to eldste hadde det og de var stein dårlige, så ser ikke vitsen med at de må ha det. I andre land er denne vaksinen i vaksinasjonsprogrammet og. Så, er det noen som har vaksinert barna sine, de som er friske fra før? Anonymkode: 10f5b...87f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 19 minutter siden, Pobie skrev: Vi har vaksinert begge barna våre 👍 takk for svar. Hi Anonymkode: 10f5b...87f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Min yngste på syv år har ikke hatt det (så vidt vi vet), selv om storesøster hadde det da han var mindre. Jeg har tenkt at hvis han ikke får det innen han er ca 10 år, så vaksinerer vi. Jeg hadde det selv da jeg var 14 år, og var så syk. Fikk også ettersykdom, og det tok nesten tre mnd før jeg følte meg som meg selv igjen. Anonymkode: 13b80...327
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 Det er IKKE forbeholdt syke eller gamle. Jeg skal vaksinere åringen. Men vil ikke sette to sprøyter på 4åring. Kjip alder for sprøyter. Skulle tenkt på det før! Anonymkode: 5a7da...bcf
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 Det er ikke sikkert vaksinen hjelper og det er visst ikke bare bare med vaksine heller Anonymkode: 3586e...493
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 7åringen har enda ikke hatt det (må sjekke imun status først, men ikke hatt tegn som var veldig tydelig på det). Lillebroren (tror vi at) hadde det i våres, uten at eldste fikk det da heller. Så har en plan om å vaksinere om han ikke får det snart. Fikk det selv i tenårene, av mitt eldre søsken som da gikk i bhg, og det var ikke stas. (ble ganske dårlig og fikk mye arr i ansiktet bl. a) Så derfor går jeg for vaksine iløped av barneskolen, hvis ikke han har fått det naturlig. Anonymkode: b1dda...d9f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 Vaksinen hjalp ikke hos oss. Vaksinerte når jenta var 3 og hun fikk vannkopper da hun var 9 år. Anonymkode: 2ef82...954
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 Har ikke vaksinert. Alle har hatt det. En da hun var 1 år. Ble veldig dårlig og hadde vannkopper over alt og fikk betennelse pga bleien. De to andre var 4 og 6 år og 4-åringen var skikkelig dårlig, 6-åringen hadde så vidt litt feber Anonymkode: 88354...fb6
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 Vi vaksinerte ved 8-års alder, mye pga at begge oss foreldre faktisk har hatt vannkopper to ganger hver og ble hardt angrepet siste gangen. En av oss har også senskader etter det. Og før noen påstår at man ikke kan få det to ganger, jo man kan det i sjeldne tilfeller og hudlege diagnostiserte alle gangene. Anonymkode: 81e97...66a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi vaksinerte ved 8-års alder, mye pga at begge oss foreldre faktisk har hatt vannkopper to ganger hver og ble hardt angrepet siste gangen. En av oss har også senskader etter det. Og før noen påstår at man ikke kan få det to ganger, jo man kan det i sjeldne tilfeller og hudlege diagnostiserte alle gangene. Anonymkode: 81e97...66a Dere var begge to til hudlege første gangen dere hadde vannkopper? Hvorfor det, det er jo ikke akkurat vanlig Anonymkode: 0af08...de3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere var begge to til hudlege første gangen dere hadde vannkopper? Hvorfor det, det er jo ikke akkurat vanlig Anonymkode: 0af08...de3 Første runde var før fastlegeordning og legekontoret hadde forskjellige leger med spesialisering, kom inn til den legen som hadde mest kunnskap på hva enn man var der for. Hvorfor jeg måtte til lege er irrelevant og jeg vet ikke hvorfor mannen min var til spesialist den gangen. Andre runde ble vi begge henvist til hudlege for å utelukke andre ting da vi ble hardt angrepet og var syke nok til å trenge legetilsyn. Anonymkode: 81e97...66a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tenker som så at vaksinen varer i 10 år. Naturlig immunitet varer hele livet. Så sant man tåler sykdommen, tenker jeg at det er best å bli syk i barndommen. De som ikke tåler vannkopper kan vaksinere seg. Anonymkode: 7dcfd...686
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 Jeg synes ikke vaksine mot vannkopper er nødvendig, og jeg kommer ikke til å vaksinere mine. Anonymkode: 81117...419
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #15 Skrevet 20. juli 2019 Dette har jeg også tenkt litt på. Mine er 11, 9 og 7. Så vidt jeg vet, har ingen av dem hatt vannkopper. Tenker at de kanskje burde vaksineres, siden de begynner å bli store. Anonymkode: 188c7...475
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2019 #16 Skrevet 20. juli 2019 Jeg har 4 barn; 11 år, 10 år, 4 år og 1år. Ingen av dem har hatt det. Jeg hadde det som barn. Husker det klødde men det er alt. Bør jeg da vaksinere alle sammen? Må de ha 2 doser? Anonymkode: 66026...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå