Gå til innhold

Mannen til venninna mi er en stor idiot!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake sprakk skallet å hun fortalte hvordan hjemmeforholdene egentlig er. Hun fortalte at hun er underkuet, han bestemmer alt og hun er ikke i jobb fordi :

1-hun er litt lat.

2- han er redd hun skal være utro og hun kan ikke jobbe med annet enn norske folk i følge han(rasist).

Han er utrolig rasistisk. De flyttet nylig fordi de fikk utenlandske naboer. 

Han liker ingen av vennene hennes heller, deriblant meg. I følge henne liker han ikke folk med meninger. Jeg har meninger å er ikke redd for å dele de. Hun tror at han føler seg usikker blandet andre av flere grunner. Han har dårlig selvtillit, er usikker og har sosial angst. Sikkert derfor han liker en underkuet kvinne. Til tross for at vi har vært venner lenge, har jeg kun møtt han noen få ganger. Hvis jeg er på besøk går han ut av rommet, jeg vet det er slik med andre felles venninner også.

Hvordan forholde seg til denne mannen. Nå er jeg invitert i en overraskelsesfest for han men noen få , nære venner. Jeg hater krenket å ønsker ikke komme, men han er jo min venninnes mann.Helt ærlig vil han neppe at jeg kommer, men jeg vil ikke skuffe henne. Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: d8a61...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør minst mulig.

Bare vær en venninne, vis og fortell henne at du alltid vil være der for henne, og trenger hun støtte på den ene eller andre måten så stiller du opp.

Nå trenger hun at du kommer i dette selskapet, derfor gjør du det. Du trenger ikke like mannen hennes, men så lenge hun velger å være sammen med han så har du å behandle han okei.

Så mitt svar er at du gjør ingenting. Du møter opp, men dropper å være konfronterende, da skyver du din venninne vekk fra deg, og det er det siste hun trenger altså.

Fortell henne gjerne at du ikke liker måten han behandler henne på, men oppfør deg korrekt mot han. Du har ingenting å tjene på at han nekter henne å møte deg.

Anonymkode: bb148...84a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør minst mulig.

Bare vær en venninne, vis og fortell henne at du alltid vil være der for henne, og trenger hun støtte på den ene eller andre måten så stiller du opp.

Nå trenger hun at du kommer i dette selskapet, derfor gjør du det. Du trenger ikke like mannen hennes, men så lenge hun velger å være sammen med han så har du å behandle han okei.

Så mitt svar er at du gjør ingenting. Du møter opp, men dropper å være konfronterende, da skyver du din venninne vekk fra deg, og det er det siste hun trenger altså.

Fortell henne gjerne at du ikke liker måten han behandler henne på, men oppfør deg korrekt mot han. Du har ingenting å tjene på at han nekter henne å møte deg.

Anonymkode: bb148...84a

Dette. ☝️ 

Anonymkode: c4c31...733

Skrevet

Jeg ville gått til selskapet og oppført meg normalt høflig mot ham.

Men etter dette ville jeg jobbet for å forsøke å få henne til å forstå at hun lever i et sykt forhold som hun må komme seg ut av. Han kontrollerer henne, han isolerer henne, han fratar henne all kontroll over eget liv. Det er slikt som psykopater gjør.

Jeg er heller ikke sikker på om hun egentlig er "litt for lat for å jobbe" - jeg tenker det er noe hun egentlig ikke vet lenger, fordi hun blir psyket ned og kontrollert av mannen. Når man lever med en sånn mann blir man fullstendig tappet for energi og selvtillit. Om hun kommer seg unna ham vil jeg tro hun får mer energi og på sikt også et bedre selvbilde, og da tenker jeg at det å jobbe er noe hun vil sette pris på fremfor å la seg detaljstyre av ham.

Be henne lese seg opp på psykisk vold, psykopater osv. og så hjelper du henne til å komme seg ut av dette. Men som de andre er inne på, ikke la mannen finne ut at du hjelper henne, for da vil han nekte henne å treffe deg også. Få henne gjerne med til en samtale på et krisesenter, de er erfarne med å snakke med kvinner i slike forhold og hjelpe dem ut av det.

Anonymkode: 19eb9...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...