Gå til innhold

Samlet inntekt 1,1 mil...... vi er 2 voksene og 1 tennåring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde en diskusjon med venner i går. De mente dette var regnet som høy inntekt. 

Jeg synes ikke det.

Hva mener dere? 

Brutto altså .

Endret av ispinnen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To voksne og én tenåring? Helt greit. Ganske gjennomsnittlig, vil jeg tro. Samme som oss, men vi har tre barn. 

Anonymkode: deaac...ef1

Skrevet

Bra det, mer enn nok!

Anonymkode: b0ae1...345

Skrevet

Det er vel akkurat så på gjennomsnittet som du kan komme. Gjennomsnittslønnen i Norge er 550.000 i året, og når to med gjennomsnittslønn slår seg sammen blir det 1,1 mill i året.

Men hva folk anser som høy inntekt kommer nok mye an på hva de tjener selv. Det er klart det er mange i dette landet som tjener under gjennomsnittet.

Selv tjener jeg 450.000 i året, og det er en helt normal lønn i mitt yrke.

Anonymkode: fb3b0...d6d

Skrevet

1,1 er temmelig midt på treet, ja. Hos oss bikker vi 1,3 og ingen av oss har spesielt høy lønn. Tenker at man må over 1,5-1,6 for å kunne kalle det høy lønn. 

Anonymkode: feef2...aad

Skrevet

Absolutt ikke høy lønn. Helt vanlig, gjennomsnittlig lønn.

Anonymkode: 62655...7aa

Skrevet

Det er ikke høy lønn. Jeg tenker at over 800 individuelt begynner å bli høy lønn. 

Anonymkode: 84afe...744

Skrevet

1,1 er ikke «høy lønn» etter min målestokk. Vi har 1,4 samlet, og jeg tenker at vi har det greit, men mange i vår omgangskrets tjener mer enn oss også, så vi er heller ikke o «høy lønn» kategorien. 

Anonymkode: f3ff1...700

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

1,1 er ikke «høy lønn» etter min målestokk. Vi har 1,4 samlet, og jeg tenker at vi har det greit, men mange i vår omgangskrets tjener mer enn oss også, så vi er heller ikke o «høy lønn» kategorien. 

Anonymkode: f3ff1...700

På den andre siden har vi ca 800.000 til sammen. Vi er to voksne og to tenåringer. Jeg føler at vi har veldig god lønn. Vi sparer ikke fast, men må stadig overføre penger til sparekontoen fordi vi rett oh slett ikke bruker dem opp. Kanskje vi bare har en billig livsstil, men vi kjøper det vi har lyst på.

Anonymkode: d7edf...e3f

Skrevet

Jeg tror bo situasjonen har veldig mye å si. Jeg bodde i nedbetalt bolig vi hadde kanon lønn. 1.2 mill hadde vi samlet og jeg følte meg seriøst som millionær! Jeg kunne kjøpe dyre klær, vesker, nye telefoner osv. Så flyttet vi til ett mye større bedre sted men da også mye mer lån. Nå er alt veldig mye dyrere lånet og strømmen gjør vel største delen. Med de to sitter vi da i teorien igjen med kun en lønning og tre barn. Det går helt fint og vi har det topp, men ikke slik det var.

ville ikke byttet da for noe i verden da jeg virkelig elsker det nye huset!

Anonymkode: e78e9...874

Skrevet

Vi har 850 (jeg er ufør med minstesats). Vi har 3 ungdommer og klarer oss greit, men det blir ikke sydenturer og nye biler av det. Hadde jeg jobbet i dag, hadde vi hatt 1.2, altså nesten gjennomsnittlig. Med bare én unge bør dere ha det romslig, men det er jo ikke høy inntekt. 

Anonymkode: a21af...024

Skrevet

Gjennomsnittet er vel 550.000 så dere er vel helt på snittet. To voksne og en tenåring burde jo fint klare seg på det med mindre man bor seg i hjel.

Anonymkode: f397b...3e6

Skrevet

Sånn objektivt sett er det vel ikke kjempemye, men det kommer jo helt an på hvem som sammenligner seg med det. Vi har 450 000 samlet, så for meg er det mye. ;) Med bare ett barn bør man i alle fall klare seg fint på den inntekten.

Anonymkode: 73dd4...007

Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: ffda7...7fb

Skrevet

Tror det er ganske normalt. Relativt gjennomsnittlig. Hvordan det føles vil jo være ganske individuelt basert på livsstil, levestandard og hvor/hvordan man bor.

Jeg og mannen har over to millioner i samlet inntekt i året. Vi er begge ganske høyt lønnet per definisjon, hvor jeg som tjener minst likevel tjener over millionen alene. Vi har begge lederstillinger og jobber både hardt og mye for pengene. Har mye ansvar, for både verdier og mennesker.

Anonymkode: 6cde8...aff

Skrevet

Kommer jo helt an på utgiftene dere har vs. lønn

Vi har 1,650 i samlet årsinntekt. Mannen står for 1,1 av de, jeg står for 550 av de. Han har jo høy inntekt mens jeg er helt på snittet i Norge.

Det som gjør at vi har god råd er at vi kun har et lite boliglån på en bolig som er verdt 4 ganger så mye som lånet. 

Vi sparer mye og har planer om å investere i eiendom. Da kommer vi ikke til å ha så god råd lengere, men da plasserer vi jo pengene våre i eiendom. 

Anonymkode: e90cf...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...