Gå til innhold

Skal i et bryllup, men brudens mor liker meg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har sladra mye stygt (og feil!) om meg, derfor hilser denne personen ikke på meg. Datteren har innrømma det... Sist vi møttes var i dåpen til barnet mitt, mange år siden, var avvisende og oppførte seg MERKELIG og frekt. 

Er sånn som ser på mannen min og bare "Hei, Jørn :D", og skuler stygt på meg. 

Jeg har aldri gjort noe verken mot henne eller min svigermor. Annet enn å gi sønnen hennes et godt liv, men det er en laaang historie - hun hater alle inngifta damer i slekta. Sjalu deluxe. Så finner på om andre. 

MEN... Jeg gruer meg så enormt til bryllupet :( virkelig ikke lyst til å gå og er redd for at hun her skal oppføre seg stygt. At hun skuler og ikke hilser osv. 

Hvordan kan jeg forberede meg psykisk på det? Bruden er grei og vet at moren er..  gal? Har i perioder ikke hatt noe med moren å gjøre osv. Pga dårlig oppførsel. Men likevel får jeg sosial angst av det :(

Anonymkode: 65cbe...a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om det? 

Bruden liker deg og har invitert deg, så dra, ha det gøy med de er komfortabel med og lat som at dama ikke eksisterer

Anonymkode: 9beda...863

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svigermor har sladra mye stygt (og feil!) om meg, derfor hilser denne personen ikke på meg. Datteren har innrømma det... Sist vi møttes var i dåpen til barnet mitt, mange år siden, var avvisende og oppførte seg MERKELIG og frekt. 

Er sånn som ser på mannen min og bare "Hei, Jørn :D", og skuler stygt på meg. 

Jeg har aldri gjort noe verken mot henne eller min svigermor. Annet enn å gi sønnen hennes et godt liv, men det er en laaang historie - hun hater alle inngifta damer i slekta. Sjalu deluxe. Så finner på om andre. 

MEN... Jeg gruer meg så enormt til bryllupet :( virkelig ikke lyst til å gå og er redd for at hun her skal oppføre seg stygt. At hun skuler og ikke hilser osv. 

Hvordan kan jeg forberede meg psykisk på det? Bruden er grei og vet at moren er..  gal? Har i perioder ikke hatt noe med moren å gjøre osv. Pga dårlig oppførsel. Men likevel får jeg sosial angst av det :(

Prøv så godt det lar seg gjøre å overse henne, unngå øyekontakt, gjør det på en diskret måte. Konsentrer deg om alle du liker, bruden og brudgommen og mannen din. Lykke tll 😘

Anonymkode: f23d6...f77

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor bryr du deg om det? 

Bruden liker deg og har invitert deg, så dra, ha det gøy med de er komfortabel med og lat som at dama ikke eksisterer

Anonymkode: 9beda...863

Lettere sagt enn gjort :) Hvorfor jeg bryr meg? Fordi det får meg til å føle meg dårlig og bli deprimert fordi det er basert på løgner.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Prøv så godt det lar seg gjøre å overse henne, unngå øyekontakt, gjør det på en diskret måte. Konsentrer deg om alle du liker, bruden og brudgommen og mannen din. Lykke tll 😘

Anonymkode: f23d6...f77

Ja :) Skal prøve, men føler jeg MÅ gjennom hilsingen. I tilfelle hun skulle finne på å hilse... 😕

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lettere sagt enn gjort :) Hvorfor jeg bryr meg? Fordi det får meg til å føle meg dårlig og bli deprimert fordi det er basert på løgner.

Kjenner meg såå igjen. Men det er søstern min som holder på slik. Tok lsng tid før jeg klarte å legge det fra meg. Jeg vet hva sannheten er, du også. 

Vær blid og lykkelig, det er det værste disse folkene vet 😉 

Hils på denne svigermoren, smil og takk  osv. Da snur du hele situasjonen. 😊

Anonymkode: 66b1a...7c4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja :) Skal prøve, men føler jeg MÅ gjennom hilsingen. I tilfelle hun skulle finne på å hilse... 😕

Tenk deg at du er i en jobbsammenheng, eller en helt annen sosial setting hvor du må hilse på en person du ikke liker. Da greier du likevel å holde maska og være høflig og uten å la deg trykke ned av den andre. Vær så høflig at hun ikke kan ta deg på noe, men heller ikke noe mer. Og så gjør du ditt beste for å naturlig unngå henne resten av bryllupet.

Hun er brudens mor, da kan du også komme henne i forkjøpet og gå bort og gratulere henne med dagen, og si noe hyggelig om bruden/brudeparet, og så kan du gå videre. Da har du tatt kontrollen over situasjonen, du styrer den selv. Gjør det tidlig i selskapet eller ved kirken og gjør det når andre er i nærheten slik at de får med seg at du bare er hyggelig og høflig mot henne.

Anonymkode: 71db8...ed1

Skrevet

Vil bare si at jeg vet følelsen. Det er veldig tungt og slett ikke bare å drite i.

Anonymkode: 014a7...e7c

Skrevet

Rett opp ryggen og lær deg å gi faen. Om dama ikke liker deg, er det faktisk hennes problem, og absolutt ikke ditt. Skjønner ikke at så mange lar seg tråkke på, stå opp for dere selv, damer! 

Anonymkode: ad330...e9f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner meg såå igjen. Men det er søstern min som holder på slik. Tok lsng tid før jeg klarte å legge det fra meg. Jeg vet hva sannheten er, du også. 

Vær blid og lykkelig, det er det værste disse folkene vet 😉 

Hils på denne svigermoren, smil og takk  osv. Da snur du hele situasjonen. 😊

Anonymkode: 66b1a...7c4

Ja, jeg og mannen min vet... Og bruden. Får være blid og hyggelig ja. Mot alle 😛

Skrevet

Tenk deg at du er i en jobbsammenheng, eller en helt annen sosial setting hvor du må hilse på en person du ikke liker. Da greier du likevel å holde maska og være høflig og uten å la deg trykke ned av den andre. Vær så høflig at hun ikke kan ta deg på noe, men heller ikke noe mer. Og så gjør du ditt beste for å naturlig unngå henne resten av bryllupet.

Hun er brudens mor, da kan du også komme henne i forkjøpet og gå bort og gratulere henne med dagen, og si noe hyggelig om bruden/brudeparet, og så kan du gå videre. Da har du tatt kontrollen over situasjonen, du styrer den selv. Gjør det tidlig i selskapet eller ved kirken og gjør det når andre er i nærheten slik at de får med seg at du bare er hyggelig og høflig mot henne.

Anonymkode: 71db8...ed1

Takk for tips!

Skrevet

Vil bare si at jeg vet følelsen. Det er veldig tungt og slett ikke bare å drite i.

Anonymkode: 014a7...e7c

Ja, det er det. Man tenker liksom på det uansett - fordi det føles urettferdig og mobbete..

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rett opp ryggen og lær deg å gi faen. Om dama ikke liker deg, er det faktisk hennes problem, og absolutt ikke ditt. Skjønner ikke at så mange lar seg tråkke på, stå opp for dere selv, damer! 

Anonymkode: ad330...e9f

Jeg MÅ jo gjøre det... Men jeg gruer meg bare, og tenker på det, vet mannen min er 100% på min side og det hjelper litt, men blir gående og tenke på "hva har hun sagt om meg til de andre gjestene der!?"

Føler jeg på en måte må være overhyggelig og motbevise alt. 

Brudgommen har jeg aldri møtt, og hans familie kjenner heldigvis ikke hennes familie så der vet ingenting noe om noen 😅 

Skrevet

Oi, hun skal være glad det ikke er meg, for jeg hadde blitt like barnslig tilbake. Som i situasjonen der hun bare sier noe til din mann, hadde jeg høyt og tydelig sagt noe sånt som: "Hei, jeg står her jeg også, og om du var normalt høflig og veloppdragen hadde du hilst på meg også!" akkurat så høyt at det hørtes av de rundt oss. Drittmennesker skal ikke få ture på som de vil, altså!

Anonymkode: 94760...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...