Gå til innhold

Er lavkarbo trygt for normalvektige?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om flere som har vært svært overvektige, som har gått ned veldig mange kg ved hjelp av lavkarbo ( mellom 15 og 20 kg)

Når har en bekjent av meg blitt anbefalt å prøve lavkarbo fordi hun har så ustabilt blodsukker. Hun har diabetes og er normalvektig men, vil ikke det føre til at hun risikere å bli undervektig, eller er det slik at det store vekt tapet ved lavkarbo kun skjer hvis du er overvektig. 

 

Anonymkode: cf5f6...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er svært sjelden en normalvektig går ned noe særlig på lk. De som er overvektige og går ned stopper vanligvis automatisk når de når normalvekt. 

Anonymkode: e3c0c...050

Skrevet

Jeg ville absolutt prøvd meg på lavkarbo om jeg var din venninne. 

Hun kan jo unne seg noe flere karbohydrater, trenger ikke holde seg under 25 karbohydrater til dagen som er streng lavkarbo. Så kan de karbohydratene komme fra grønnsaker og bær. 

Anonymkode: f0976...547

Skrevet

Lavkarbo er ikke sunt for noen

Anonymkode: 5f2ff...82c

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lavkarbo er ikke sunt for noen

Anonymkode: 5f2ff...82c

Hvorfor er ikke et sukkerfritt kosthold sunt?

Lavkarbo fins i mange varianter, trenger ikke være fullt av fett eller fritt for langsomme karbohydrater. 

Anonymkode: 1adfa...616

Skrevet

Lavkarbo er jo glitrende for folk med diabetes. Mange som har stor helsegevinst av slik kost. 

Anonymkode: 5b4be...99b

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke et sukkerfritt kosthold sunt?

Lavkarbo fins i mange varianter, trenger ikke være fullt av fett eller fritt for langsomme karbohydrater. 

Anonymkode: 1adfa...616

Variert kosthold er det beste. Folk driter tusenlapper på folks ønske om å slanke seg og spise sunt. 

 

Anonymkode: 5f2ff...82c

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Variert kosthold er det beste. Folk driter tusenlapper på folks ønske om å slanke seg og spise sunt. 

 

Anonymkode: 5f2ff...82c

Det er jo ikke noe problem å spise variert på vanlig lavkarbo

Anonymkode: fe0ed...be0

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Variert kosthold er det beste. Folk driter tusenlapper på folks ønske om å slanke seg og spise sunt. 

 

Anonymkode: 5f2ff...82c

Hvorfor uttaler du deg om ting du tydeligvis ikke vet noe som helst om?

Jeg har levd på lavkarbo i ca. 15 år nå. Spiste det som ble ansett å være sunt før det også, men la om pga. helsen (ikke vekt eller diabetes). Har aldri spist så variert og sunt som etter jeg la om til lavkarbo! Masse grønnsaker, rent kjøtt eller fisk, sunt fett, bær og litt frukt.

Lavkarbo gir et stabilt blodsukker, noe som ikke bare hjelper på vekt, men også er avgjørende for de med diabetes og for alle andre med ulike betennelsessykdommer.

Anonymkode: 773b6...2c2

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke noe problem å spise variert på vanlig lavkarbo

Anonymkode: fe0ed...be0

Neida. Men mye næringsrik og sunn mat man må droppe. Klarer ikke folkeleg er å spise sunt uten en diett folk lager til de? 

Anonymkode: 5f2ff...82c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Neida. Men mye næringsrik og sunn mat man må droppe. Klarer ikke folkeleg er å spise sunt uten en diett folk lager til de? 

Anonymkode: 5f2ff...82c

Hva slags sunn og næringsrik mat mener du at man må droppe?

Anonymkode: fe0ed...be0

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Men mye næringsrik og sunn mat man må droppe. Klarer ikke folkeleg er å spise sunt uten en diett folk lager til de? 

Anonymkode: 5f2ff...82c

Diabetes er en sykdom, og symptomene kan bedres ved riktig kosthold. Kroppen med diabetes TÅLER ikke mye karbohydrater. Ville du sagt dette til en med cøliaki? 

Anonymkode: 5b4be...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...