Gå til innhold

Studere med baby (HVL)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en voksen deltidsstudent som skal til høsten begynne på siste studieåret. Men jeg skal og få baby nå i august. Så jeg lurte på om det er noen som har erfaring med å ha med baby på forelesninger og eventuelle tilrettelegging som man har krav på? Ammetid? Oppmøte krav? Hørte rykte om at det ikke er lov å ta med baby inn på forelesninger lenger, men finner ikke dette nedskreve noen sted. Hører til HVL. 

Anonymkode: 18387...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tillatt baby på min forelesning bare så lenge det var absolutt NULL forstyrrelser, dvs at du satt bakerst og gikk ut ved minste tegn til uro og klynk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er mer forstyrrende enn en baby som knirker, sutrer og skriker under forelesning. La baby bli hjemme!! 

Anonymkode: 4f5c6...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med baby på forelesning, ødelegger for dine medstudenter. 

Anonymkode: 0fbbb...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fullført (deltids)utdannelse ved HVL, i svangerskapspermisjon med baby på slep. Jeg som trebarnsmor fant det uproblematisk å «klare» studiet, men det ble veldig ubehagelig etterhvert som hun vokste til og forstyrret foreleser og medstudenter. Oppmøtekrav justeres ikke på selv om du ha baby så du har ingen «krav» å stille. Du skal jo egentlig være i permisjon også fra forelesninger. Jeg fullførte men hadde da fått «tilsnakk» et par ganger. Jeg måtte ha med baby da ingen andre kunne avlaste mens jeg var på Forsøk å få barnevakt/barnefar til å ha barnet i undervisningstiden. Er mitt råd 🙂

Anonymkode: 1fa63...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke du tar baby med, i tilfelle må du også ha med barnevakt som har barnet mens du er i forelesning. Det er (forbanna) irriterende for både foreleser og medstudenter med baby i auditoriet, uansett hvor rolig den er.